Pahin häihin liittyvä munaus jonka olet kohdannut tai josta olet kuullut?
Kommentit (120)
ekana omat häät, bestman halusi tanssittaa mua jossain myöhäisillan puolella ja huomasin siinä "valssin" aikana, että äijällähän oli kiva stondis, jota siinä sitten hinkkasi mua vasten. Ihanaa.
Toinen juttu oli sitten entisen ystävättäreni häät, josita ystävä oli puhunut monia kuukausia ennen tapahtumaa. Kertoi yksityiskohtaisesti hinnat ja muut, oli mielestäni todella kalliit, n.20 000 €, mutta hääpaikka oli aivan kamala. Joku vanha koulurakennus ja sen kämänen jumppasali. Siellä me 150 vierasta istuttiin ja odoteltiin hääparia kirkon jälkeen, olivat sitten kuvauksissa 2h, kyllä KAKSI tuntia. Oltiin saatu ovella onnittelumaljat, jotain halpaa ja myös halvalle maistuvaa kuplajuomaa, joka oli lämmennyt ja jonka suuri osa vieraista oli jo juonut ennen hääparin saapumista...ja juomaa ei saanut lisää ennen ruokailua, joka tapahtui heti sen jälkeen, kun pari saapui paikalle ja heille oltiin pidetty reilun tunnin verran puheita...Hoh...oli muuten kiva, helvetin helteinen kesälauantai..ai niin, jätin silloin kyseisen morsion polttarit välistä, koska porukka, joka niihin osallistui, koostui sellaisista ihmisistä, joiden seurasta en todella välitä. Kostoksi pääsin sitten istumaan aivan kauimmaiseen nurkkaan, vaikka muut ystävät, koulukaverit ym. istuivat paljon lähempänä paria. Siellä sitten istuin aivan vieraiden ihmisten keskellä eikä ollut sitten minkäänlaista yhteistä puheenaihetta näiden tyyppien kanssa..
Laitan kohta lisää kokemuksia.. :)
yksissä häissä sulhanen pyörtyi kesken vihkimisen. Pidettiin tauko ja jatkettiin niin eiköhän tuo pyörtynyt uudelleen.
Vihkiminen vietiin loppuun ulkona.
Toisissa häissä kesken vihkimisen alkoi morsiamen siskon miehellä soittamaan kännykkä säkkijärven polkkaa. Jätkä heitti puhelimen seinään :)
Kolmansissa ruuat kyllä tarjottiin kaikille mutta juomat, myös alkoholittomat, olisi pitänyt ostaa jostain pihalla olevasta teltasta. Ruokailu oli sisällä.
..joi liikaa, kaatui ja löi päänsä aika kovaa. Myöhemmin illalla oksenteli, kukaan tiennyt että oksensiko alkoholia vai aivotärähdystä...
kekkasin just että ehkä se alttarille pyörtynyt laiha morsian olikin HUMALASSA!?!?
ruokaa ja kakkua saatiin, mutta ohjelmaa ei ollut. Ei edes yhtään puhetta. Hääpari istui omassa pöydässään ja muut istuivat omissa pöydissään. hiukan mielikuvituksetonta.
pukuvuokraamo vaati morsianta korvaamaan puvun, koska morsian oli liannut puvun niin ettei lähtenyt pesulassakaan puhtaaksi.
pappi pitäisi kutsua hääpaikalle. Emme sitten kutsuneet.
mutta vain kirkkoon. Sanoi heille, ettei voi kutsua hääpaikalle kuin pienen määrän väestä...
Morsian ja sulhanen baarissa jatkoilla ja ihan humalassa. Sulhanen oli suututtanut morsiamen jostain ja morsian itkee vessassa kaikille jotka jaksavat kuunnella minkä paskan meni kanssa naimisiin. Morsiuspuku on revennyt ja likaantunut baarissa remutessa. Voivoi...ei jäänyt kivat muistot niistä häistä varmaan hääparillekaan.
Mutta toi oli jatkojen jatkoilla...tuskin edes muistan koko juttua, itse häät olivat ihanat ja niistä on hyvät muistot. Ja ollaan tässä oltu jo 15 vee naimisissa. Hääpäivänä voi väsymys ja muu paineen purkautuminen tulla esiin just noin :(
valokuva-albumin, jossa oli valokuvaajan ottamia kuvia morsiamesta.
Morsian ei todellakaan ollut/eikä ole/ mikään kaunis ihminen, eikä edes sievä, - ei edes "tavis" - vaan korskean hevosen näköinen ja luonteeltaankin leuhka.
Mianittakoon, että olin häissä sulhasen puolelta, joka on suht läheinen sukulaiseni - eli minut oli "pakko" kutsua.
Albumin kuvat olivat lähes kaikki ns. beuaty-kuvia ja poseerauksia. Katsoin kuvia tyrmisteyneenä; monet kuvat oikein korostivat naisen vastenmielistä ulkonäköä.
Myötähäpesin morsiamen puolesta; miksiköhän piti oikein alleviivaten esitellä kaikille, että miten leuhkalta ja sulottomalta voikaan ihminen näyttää.
Tämä ei valitettavasti ollut vain oma mielipiteeni, monet tutuista vieraistani olivat samaa mieltä, mutta emme sentään päivitellleet aihetta vielä siellä hääpaikalla.
Muuten häät olivat ihan kivat, ei siinä mitään.
Muutamat uskovaishäät ovat olleet tosi noloja, koska niissä on pidetty käännytyssaarnoja: "Jos täällä on joku, joka ei vielä ole antanut elämäänsä Jeesukselle, nostakoon kätensä ja tulkoon tänne eteen." (Totta. Tällainenkin juhlapuhe on kuultu.)
Mä olen myös ollut vajaa parikymppisten seurakuntanuoriparin häissä, joissa ei ohjelmassa ollut mitään iloista, pelkkää käännytystä. Ja ahdistavaa sellaista. Eikä noista nuorista kuitenkaan kumpikaan ollut mikään "käännyttäjätyyppi", joten ihmettelin kovasti, vaikka uskis olin itsekin.
Vihkiminen oli jo klo 12, joten eipä ennen sitä ollut paljon muuta kuin kevyen aamupalan syönyt. Kaava oli pitkä ja juhlapaikalle oli matkaa, kello oli siinä vaiheessa n. 13.30. No, siellä sitten selvisi, että morsiuspari onkin kuvattavana! 1,5 tuntia odoteltiin syyskuussa pihalla, jee... Pariskunnan saavuttua oli onnittelujono, maljannosto ja kolme TODELLA pitkää puhetta. Syömään päästiin n. klo 17.
Ruokailu oli huonosti järjestetty, tila oli liian täysi, joten ahtaista väleistä pujoteltiin ruokalautasten kanssa, ja lisää ei sitten ehtinytkään hakea, kun olikin jo taas jonkin ohjelman vuoro. Jälkeenpäin kuulin, että olivat harmitelleet, kuinka paljon ruokaa jäi. No ei kai se ole kumma, kun ei anneta aikaa syödä!
Loputtomien puheiden, laulu- ja soittoesitysten sekä leikkien jälkeen hääkakun ja kahvin vuoro oli vasta klo 21. Mieheni lähti sitä ennen kotiin saatuaan migreenin, liekö kahvin ja ruoan puutteesta...
Valssi tanssittiin vasta n. 22.30, eli sanomattakin selvää, että vanhoilla ihmisillä ja lapsiperheillä jäi aika monella tämä hetki näkemättä.
Niin ja juhlatila oli käytössä vain 24.00 asti, eli bändi ei edes kai ehtinyt soittaa heiltä tilattua kahta settiä tms.
Omiin häihin otin kyllä tästä oppia: tiiviimpi aikataulu, jonka etenemisestä myös pidettiin huolta.
pappi pitäisi kutsua hääpaikalle. Emme sitten kutsuneet.
Hän oli sitä mieltä, että jos kutsutaan, niin se pappi luulee, että pidetään seurat.
KOKO AJAN sulhasen ex:n nimellä. Nimet ovat hyvin samankaltaiset tyyliin Minna ja Sanna mutta silti!
Meidän omissa häissä appiukko piti puheen jossa puhui pelkästään mieheni sisaresta ja tämän edellisenä vuonna olleista häistä sekä tytären miehen "hienosta" perheestä. Mieheni sisar on appivanhempien lempilapsi ja sen todellakin on huomannut. Olen monesti katsonut tuon puheen jälkeenpäin tallennuksesta ja on todella hämmästyttävää, että hän ei keksinyt meistä mitään sanottavaa, ei edes sanonut nimeäni kertaakaan. Minun sukuni hiukan kohotteli kulmakarvojaan.
oli kutsuttu vain osa vieraista, loput juhlapaikalle.
Jäykät häät, joissa tuntu, että oli pakko tulla paikalle.
Sulhanen vatsataudissa-poistui pari kertaa sakastiin vessaan kesken toimituksen.
Morsiamen tai sulhasen ryöstö häissä yleensäkin ihan aikansa elänyttä.
on joka kerran karmea näky. Siis jos raskaus näkyy.
Muuten ylipainoinen ei toki haittaa, päinvastoin joskus todella tyylikkäitä ja kauniita morsiamia.
Kun kaunis hääpari oli alttarilla, ilmoitti veljeni panneensa morsianta kuukautta aikaisemmin. Meni fiilikset häistä ja veljestä.
Lähettivät kortin, joka oli kuin kutsukortti, mutta siinä kerrottiin, että eivät vietä hääjuhlia, mutta heitä saa muistaa laittamalla rahaa heidän tililleen.Emme laittaneet rahaa. Anoppi ja täti laittoivat kimpassa vähän rahaa.
Toinen moka on hääparin odottelu kuvauksen ajan toista tuntia.
Kolmas häät, joissa puheita ei kuulunut kaikille ja muuta ohjelmaa ei ollut.
Espoon kartanossa häät, joissa iso porukka monessa eri huoneessa ja ohjelmat meni ohi, vaikka olis muka pitänyt kuulua kaikille. Eipä paljon lohduttanut, kun ei nähnyt mitään.
Ei mikään moka, mutta hurjinta oli häät, joissa me vieraat saimme kuulla sulhasen siskon kuolleen tapaturmaisesti viikko ennen häitä. Halusivat silti pitää häät.
Monenlaisissa häissä olen ollut. Joskus on porukka ollut reippaastikin kännissä, mutta pahimpina mokina pidän kuitenkin huonosti suunniteltua aikataulua ja kiusallisia rahankeräysleikkejä.
Sukulaispari vihittiin klo 12 ja siitä sitten siirryttiin juhlapaikalle, jossa oli tarjolla kahvia, täyte- ja voileipäkakkua sekä lisäksi lapsille sipsejä ja limpparia. Niin ja viinaa oli tietenkin joka lähtöön. Bändi saapui klo 17 ja oli tarkoitus juhlia puolilleöin, mutta en tiedä kuinka moni jäi. Itse en kertakaikkiaan pystynyt kun oli niin kauhea nälkä.
Ystäväni häissä papilta meni vähän senat sakaisin. Kysyi sulhaselta "Haluatko sinä X ostaa Y:n aviopuolisoksesi" sitten korjasi, "siis OTTAA".
O-ou.