Täällä se mies jolla on toinen nainen. Kysyttävää?
Kommentit (160)
nyt grillaillaan porsaan ulkofilettä ja Campingia kotiterassilla. Mutta ajatukset ovat ihan muualla. Sovitaanko kuitenkin niin, että tuollaiset persoonallisuushäiriöisdiagnoosit tekee edelleenkin asiantuntijat eikä tämän palstan kyökkipsykologit. Vaikka ymmärrän, että kiusaus on suuri, tonkia ja kommentoida muiden elämää. ap
Meillä on sellainen tilanne että tiedän mieheni pettävän minua (on todisteet) mutta mies ei tiedä että tiedän. Esittää että kaikki on hyvin ja keksii juttuja että minne menee milloinkin vaikka naisen luo on menossa. Erohan tässä on selvästi tulossa (ainakin minun osalta) mutta ajattelin ensin kostaa miehelleni. Eli olen saanut hankittua itselleni netistä rakastajan (ihan hyvännäköinen uros) ja hän käy antamassa minulle sitä mitä mieheni ei anna. Rakastelemme vapaasti kodissamme aviovuoteessamme (nyt tapahtunut n. 9 kertaa) ja hartain toiveeni on että mieheni yllättää meidät itse toiminnasta.
Olen hyvin toimeentuleva ja tulevaisuuteni näyttää ihan hyvältä ilman typerää pettäjä miestäni. Tienaan monin kerroin enemmän kuin mieheni, joten lapsetkin pystyn hoitamaan vaikka kokonaan!
Tuota kai sinä nyt ensin huolehdit, että se mies laittaa nimensä avioehtoon alle vai joko se on sovittuna..? HUolehdi nyt vielä rahas miehen ulottumattomiin, ennen kuin puhkaiset kuplan ja laitat eron vireille.
Itsehän sä elämääs levittelet!
Siellä lukee ihan selvällä suomenkielellä "Kysyttävää?"
Kovin harva täällä osaa lukea tai ymmärtää lukemaansa näköjään...
ap
Siellä lukee ihan selvällä suomenkielellä "Kysyttävää?"Kovin harva täällä osaa lukea tai ymmärtää lukemaansa näköjään...
ap
Luin ketjun pikaisesti läpi, enkä keksi muuta kysyttävää, kuin miksi et sano vaimollesi heti ja suoraan että haluat erota? Lapsien käyttäminen syynä on mielestäni heikko esitys.
Hyvä mies... Jos sellainen olisit, arvostaisit vaimoasi niin paljon, että ymmärtäisit hänelläkin olevan vain tämä yksi ja ainoa arvokas elämä elettävänä. Antaisit siis hänelle tilaa ja mahdollisuuden samanlaiseen onneen, kuin itsellesi vaadit. Et pitäisi häntä kotona lastenvahtina. Ymmärtäisit, ettet itse ole se ainoa onni joka vaimoasi voi kohdata, vaan hänkin saisi mennä elämässään eteenpäin. ET TUHLAISI HÄNEN ELÄMÄÄNSÄ! Varmasti vaimosi on tajunnut (älä pidä häntä tyhmänä!) että joatin on tekeillä, ja olisi tyytyväinen, jos pääsisi sinusta ja tyhjästä liitosta irti, elämään omaa ARVOKASTA elämäänsä.
Itsekäs loinen olet, et mikään mies. (Tosin minäkin uskon että olet nainen, joka miehenä tänne kirjoittelee).
olla toinen nainen,kysyttävää?Niinhän se meni.Tekopyhä on adjektiivi.Myös narsisti vastaa kysymykseen millainen.Ja lisää adjektiivejä kylmä,koppava, laskelmoiva, itsekeskeinen, hedonistinen, omahyväinen, petollinen, valehteleva. Mitkä ovat lopulta omat motiivisi olla näillä linjoilla?Mukavaa perjantaita.KESKITY PERHEESEESI;TOMPPELI!
Luin ketjun pikaisesti läpi, enkä keksi muuta kysyttävää, kuin miksi et sano vaimollesi heti ja suoraan että haluat erota? Lapsien käyttäminen syynä on mielestäni heikko esitys.
Hyvä mies... Jos sellainen olisit, arvostaisit vaimoasi niin paljon, että ymmärtäisit hänelläkin olevan vain tämä yksi ja ainoa arvokas elämä elettävänä. Antaisit siis hänelle tilaa ja mahdollisuuden samanlaiseen onneen, kuin itsellesi vaadit. Et pitäisi häntä kotona lastenvahtina. Ymmärtäisit, ettet itse ole se ainoa onni joka vaimoasi voi kohdata, vaan hänkin saisi mennä elämässään eteenpäin. ET TUHLAISI HÄNEN ELÄMÄÄNSÄ! Varmasti vaimosi on tajunnut (älä pidä häntä tyhmänä!) että joatin on tekeillä, ja olisi tyytyväinen, jos pääsisi sinusta ja tyhjästä liitosta irti, elämään omaa ARVOKASTA elämäänsä.Itsekäs loinen olet, et mikään mies. (Tosin minäkin uskon että olet nainen, joka miehenä tänne kirjoittelee).
sillä olette avanneet silmäni.
Myönnän, että olen olleut itsekäs paska ja pelkuri.
Tämä edellinen viesti oli kuitenkin ehkä paras, mitä saitte aikaa.
Eroaminen ei ole helppoa. Minulle keskustelu täällä on ollut arvokasta, on helpompi toimia, kun tietää myös miten naiset ajattelevat.
Kerän rohkeuteni ja kerron. En kerro kuitenkaan naisystävästäni, en halua loukata enkä mutkistaa asioita turhaan.
Kiitos kaikille.
vilpittömästi, ap
Siellä lukee ihan selvällä suomenkielellä "Kysyttävää?" Kovin harva täällä osaa lukea tai ymmärtää lukemaansa näköjään... ap
Ja mieti sen jälkeen uudestaan levitteletkö asioitas vai et?
Juu, ja ei ole kysyttävää, aika paljon oot jo kertonut.
että miten määrittelet, että mikä on hyvä mies? Siihen olet unohtanut vastata.
kuin yrittää piilotella sitä, ap. Sen toisen suhteen pitäisin kyllä pitkään pois lasten näkyviltä. Mutta mitä moni täällä on sanonut, niin sen eron syyksi on paljastunut toinen nainen ja se salailu on tehnyt tosi kipeää! Ole siitäkin rehellinen vaimollesi, mutta älä esittele häntä lapsillesi vielä vuoteen.
Ja mielestäni eron pitkittäminen lasten esimurrosikään olisi vihoviimeisin karhunpalvelus heille. Murrosiässä kun tavataan ottaa kipeät asiat tapetille.
Nyt tuli mieleen, että oletteko te kaikki sitä mieltä, että minun olisi paras erota niin nopeasti kuin mahdollista?
ap
Vähintään kaikki, jolla on vähänkään järkeä päässä.
1. Pahinta mitä voit puolisollesi tehdä, on pitää häntä kulissisuhteessa kotitalouskoneena vuosien ajan, turhaan. Onko käynyt mielessäsi, että jos hän tietäisi suhteenne olevan ohi, hänkin saattaisi haluta etsiä itselleen uutta rakkautta? Tuon mahdollisuuden (sanalla sanoen koko loppuelämän mielekkyyden) riistämistä toiselta ihmiseltä ei voi mitenkään perustella eikä oikeuttaa. Siksi toiselle tulisi olla ehdottoman rehellinen siitä, missä mennään.
2. Pahinta, mitä lapsillesi voit tehdä, on pitää yllä vuosia kestävää kulissisuhdetta heidän äitiinsä. Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut useammalta vanhempien eron kokeneelta, miten koko elämästä lähti pohja pois ja vielä vuosien päästä joutuu miettimään, mikä oli aitoa ja mikä valhetta. Koskaan se ei lapsille lopullisesti selviä, ja pitkäaikaiset haavat jäävät vaivaamaan. Toki ero on aina lapsille hankala, mutta helpompi se on käsitellä silloin kun ei ole vielä lisäksi tullut pitkäaikaisesti petetyksi. Puolisolleen valehteleva henkilöhän pettää samalla myös lapsensa.
Siis: Mitä enemmän vahingoitat puolisosi ja itsesi välejä, sitä enemmän vahingoitat myös lapsiasi. Ja mitä pidemmälle tulevaisuuteen siirrät totuuden kertomista, sitä enemmän vahinkoa syntyy. Jos sinussa on vähänkään miestä, ole sentään elämäsi tärkeimmille ihmisille rehellinen.
Aha, tuli toistettua aiemmin sanottua ja kaiken lisäksi (ilmeisesti) liian myöhään. Toisaalta kukaan ei tiedä, ovatko loppupään ap:t oikeasti sama henkilö kuin ketjun aloittaja.
Joka tapauksessa sanottakoon, että en itse pidä moniavioisuutta minkäänlaisena ongelmana ihmisissä. Vittumaista on siihen liittyvä valehtelu ja petturuus. Jos haluaa nussia useita samaan aikaan, olkoon asiasta rehellinen, niin varmaan löytää kumppanin jolle tämä sopii. Tai jos rakastuu tarkoittamattaan kesken avioliittoa, olkoon rehellinen siitäkin, niin toinen liiton osapuoli voi ainakin itse päättää omista toimistaan ja reaktioistaan.
En tajua miten niin moni ihminen kuvittelee valehtelun olevan jotenkin hyvä idea.
En jaksa lukea tätä pitkää viestiketjua, mutta muutaman luettuani sain vaikutelmia ja käsityksen sinusta.
"Kel onni on, se onnen kätkeköön"...kätkisit sinäkin etkä täällä mittailuttaisi tarkoitusperiäsi tai rakkautesi tulevaisuutta.
Mikset itse määritä sitä?
Millainen on hyvä mies?
Ap otti itse asian esille, ja se tuli vähän yllättävässä yhteydessä. Siksi mua alkoi kiinnostamaan, että mitä ap:n määritelmään hyvästä miehestä kuuluu.
Vaikka rakkaus on hiipunut, niin lihapullat ovat hyviä.
ap
entinen enää takaisin.. toivottavasti ei.
Vaikka rakkaus on hiipunut, niin lihapullat ovat hyviä. ap
Toivottavasti ei enää huoli takaisin! Helvettiähän elämä tuollaisen kanssa on. Ja nyt kun kupla on puhjennut... Tossa aiemmin jo ihmettelit kun kukaan ei sanonut sua narsistiksi, no siinä vaiheessa et ollut tarpeeksi paljastanut itsestäsi mutta nyt koko ketjun lukeneena huomaan joitakin piirteitä.
esim: haluat eroon vaimostasi: vaimo=huono. Vaimo ei ole ymmärtänyt vaihtaa parempaan vaan uskoo suhteeseenne sillä aikaa kun sinä petät: sinä=hyvä. (Kun perustelit itse millä lailla koet olevasi hyvä mies) Narsistille tyypillistä ylimielisyyttä, tyyliin mulle on helppoa jättää tuo toinen, hän itkee kun jätän hänet= olen ylempiarvoinen.
Lisäksi tuo kaksoiselämä ja asioiden salailu, kuvitellen olevasi taivaan lahja vaimolle. Aivan oikein tuossa jo joku totesikin, että vaimollasikin on vain yksi elämä, ja oikeus etsiä onneaan muualta kun itse et halua hänelle onnea tuottaa vaan suunnittelet elämää toisen kanssa. Törkeää ylimielisyyttä ajatella että olet parasta mitä hän voi saada vaikka törkeästi petät häntä. Ja ajattelit tätä vielä jatkaa pari vuotta? Ja miten se uusi nainenkaan olisi tuota tilannetta jaksanut vielä pari vuotta lisää? Jos viihtyy niin hyvin pettämissuhteessa niin voiko sitten normaaliarki olla edes se mitä molemmat oikeasti haluaa? Ootko näitä asioita pohtinut missään vaiheessa? Tähänkö juuri se uusi suhde kariutui vai mitä syitä oli takana? Ja vielä: miten aiot korvata vaimollesi tämän petoksen ja kärsimyksen, jotta olisit toisen tilaisuuden arvoinen? Vai annatko narsistina vaimolle "tilaisuuden" ansaita sinut takaisin, kun armollisesti jäät hänen ja lasten kanssa kituuttamaan?
mutta jos joku mies tulisi minulle kertomaan salaisesta rakastajastaan, kuuntelisin häntä ja ymmärtäisinkin..
Neuvoisin vain kertomaan kotona ja päättämään avioliiton, ketään syyllistämättä. Elämä on liian lyhyt väärän ihmisen kanssa elämiseen.
olohuoneessa jotain tanssiohjelmaa.