Muita yövuorolaisia? Mitä kaikkea kuuluu öisiin töihin?
Itse valvon sairaalassa ja yksin tällä osastolla. Pieniä puuhia on, mutta enimmäkseen vain ajan tappamista potilaiden nukkuessa.. Hiukan tää uneliaisuus täällä meinaa tarttua!
Kommentit (36)
ja vierihoitajana! Asukkaan nukkuessa ei muita hommia juurikaan ole joten jumppaamista, netissä pyörimistä ja lehtien lukua pitää minun vuoroni sisällään!
Toivottavasti onnistuin rauhoittamaan takaisin uneen. Muuten täällä ei paljoakaan tekemistä ole paitsi tv ja tää kone. Muutaman yön jälkeen alkaa käydä tekeminen vähiin!
Valvon suljetulla lastenpsykiatrisella osastolla ja meillä nukkuminen on kielletty. En kyllä uskaltaiskaan.
Ei täälläkään saa nukkua! Laitteissa kiinni mutta valvoa pitää silti vierellä jos jotakin tapahtuu tai tarvitsee apua!
osastoilla nukkuminen kielletty mutta joistakin hoitokodeista olen kuullut joissa yökkö saa nukkua! Tosin harmikseni en ole itse sellaisiin paikkoihin osunut!
joissa asukkaatkin nukkuvat hyvin ja osaavat käyttää hälytintä tarvittaessa.
että osaisko sitä sitten kuitenkaan töissä nukkua jos lupa olisi!?! Jos hetken torkaihtaisi niin olisko sitä paljon väsyneempi ja kiukkuisempi kun joku herättelis! Ite tietty aina ollut paikoissa jossa se ei mahdollista mutta kyllä uni lähellä ollut kun paikoilleen jää...
Jossain vaiheessa aamuyötä vaan enempi ku houkutteleva ajatus ois ottaa peitto ja tyyny ja mennä sohvalle.. Mut koska tässä koneellakin on välillä vaikea valvoa, ei uskalla..
-ap
Itse kyllä joskus otin torkut aamuyöstä 4-5 aikaan kun oli niin hiljaista, potilaat siinä mielessä hyväkuntoisia että pystyivät soittamaan tarvittaessa apua hoitajakutsusta. Heitin kahvihuoneen sohvalle pitkäkseen ja työkaveri kippasi itsensä nojatuolissa vaakatasoon, ja nukahdettiin kumpikin noin puoleksi tunniksi. Hoitajakutsu herätti tehokkaasti!
-2-
No mulla melkein 2h vielä, mut siis selvästi jo voiton puolella ollaan :) -ap
Kyllä nääkin lapset yleensä enimmäkseen nukkuu, mut joskus sit levottomampaa. En uskalla yhtään nukahtaa, kun oon kuitenkin yksin vastuussa näistä (plus tietty omakin turvallisuus).. Psykiatrinen suljettu osasto kuitenkin kyseessä, ei voi tietää mitä voisivat keksiä jos yökkö vetäis sikeitä.. Turvattomiksi nyt ainakin itsensä tuntisivat, jos joutuisivat toteamaan ettei aikuinen valvokaan..
-ap
Onneks aurinko paistaa ja on muutenkin valosampaa! Kyllä se itsensä hereillä pitäminen pakolla on vaativaa hommaa kun täälläkin on todella hiljaista ja hengityskoneesta kuuluu tasainen ääni! Onneks vapaat alkaa :)! Mukavaa aamunjatkoa kaikille!
valvoo vanhusten unta palvelukodissa. Aika rauhaisaa on. Välillä kääntöjä vaipanvaihtoo yms. Pääsääntöisesti nukkuvat. Netti siis öiseen aikaan kovassa käytössä ;) Nyt aamusta enempi hommaa, pieni huilitauko väliin ja kohta nukkumaan :)
On se Suomen kesäkin kaunis tähän aikaan aamusta tällaisellä säällä täältä "kattohuoneistosta" katseltuna kun näkee metsien ja talojen yli.
-2-
Mä lähden töistä päästyä viimeisillä voimilla kiikuttaa omaa lasta lääkäriin tuolla harmaudessa ja märkyydessä, huoh.. No, ehkä mä sit viikonloppuna saan nukkua! :)
-ap
Teen pelkkiä yövuoroja ympäri KYSiä joten hommat vaihtelee melkoisesti ihan yövuorosta riippuen. Kiireisillä osastoilla ei pääse nukahtamaan kun potilaita tulee leikkauksista yms, toisilla osastoilla on niin kipeitä potilaita että saa koko yön juosta lääkekaapin ja potilashuoneiden väliä pillerimukin kanssa. Toisinaan taas on vierihoitoja, mm. tälläkin hetkellä vahdin halvauspotilasta joka on kyllä tutinut niin sikeästi että itse on saanut täytellä sudokuja ihan kaikessa rauhassa :D