Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yövuorolaisia? Mitä kaikkea kuuluu öisiin töihin?

Vierailija
27.05.2010 |

Itse valvon sairaalassa ja yksin tällä osastolla. Pieniä puuhia on, mutta enimmäkseen vain ajan tappamista potilaiden nukkuessa.. Hiukan tää uneliaisuus täällä meinaa tarttua!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on luksuspäivä kun mies lasten kans ja mä saan NUKKUA koko päivän!!!!!

Vierailija
22/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin äsken! Lapset mummolassa ja vievät kouluun/tarhaan. Saa nukkua iltapäivän puolelle! Mies reissun päällä joten ei "häiriköimässä"! Montako yötä teette yleensä putkeen te vakiyököt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kun valvon (=yleensä kerran 6 vkossa) niin 4 yötä aina kerralla. Monissa paikoissa ainaki pk-seudulla tiedän vakiyökköjen valvovan aina 7 yötä kerralla.

Vierailija
24/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilveenhän se veti, idästä sitten kai sateen tulossa tänne :/

Minä teen pelkkää yötä, viikosta riippuen 2-5 yötä peräkkäin.

-2-

Vierailija
25/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tavallinen. Nukkuva yökkö saa varallaolopalkan tms. Oikea palkkaa juoksee vain kun on hereillä ja tekee töitä.

Näin ainakin kerran eräässä asuntolassa, missä yökköpalvelut ostettiin ulkopuolelta. Saimme palkan sen mukaan, mitä merkitsimme hälynä ylös.

Palkka oli niin pieni, että ei siellä kukaan viihtynyt. Ja toiseksi, ei työpaikalla silti osannut nukkua, vaikka oli virallinen lupa. Eli turhaan valvoit ja silti ei tullut palkkaa.

Vierailija
26/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tavallinen. Nukkuva yökkö saa varallaolopalkan tms. Oikea palkkaa juoksee vain kun on hereillä ja tekee töitä. Näin ainakin kerran eräässä asuntolassa, missä yökköpalvelut ostettiin ulkopuolelta. Saimme palkan sen mukaan, mitä merkitsimme hälynä ylös. Palkka oli niin pieni, että ei siellä kukaan viihtynyt. Ja toiseksi, ei työpaikalla silti osannut nukkua, vaikka oli virallinen lupa. Eli turhaan valvoit ja silti ei tullut palkkaa.

Vierailija
27/36 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vakiyökkö hoitokodissa, yöllä kuivitan/käytän wc 14 (melko vaativaa) asukasta yksin, plus käyn kaupungilla kierroksilla muitakin lähellä asuvia hoitamassa, vastaan turvahälytyksiin.

Lisäksi moppaan yleisten tilojen lattiat, pyyhin pöydät, mankeloin, viikkaan ja jaan pyykit huoneisiin, jaan lääkkeet, teen ties mitä pyydettyjä (lähinnä siivous)askareita, valmistan aamupalan, kuorin perunoita seuraavaksi päiväksi....

Ikinä en ole työvuorossa haukotellut - en ehdi. Hiki tulee ja juosta saa, omasta kahvitauosta tulee välillä tingittyä että ehdin kaiken tehdä. Oikeastaan tykkään kuitenkin että on kiire, yö menee hujauksessa ohi. :)

Vierailija
28/36 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on noin 99% leppoisaa. En viitsi tarkalleen selittää töitäni, mutta kuitenkin olen hoitaja ja työskentelen laitoksessa. Täällä on kuitenkin lapsia vanhempineen, joten toimenkuvaani ei kuulu mitkään hoitotoimenpiteet.

Siitä maksetaan, että olen täällä koko ajan hereillä ja siten yksin vastuussa kaikesta (esim. tulipalo tai sairauskohtaus). Pääasiassa kuitenkin tapan aikaa parhaaksi katsomallani tavalla ja useinmiten vietän aamuyön täällä AV:lla. Terkkuja vaan niille ahertaville yököille, olette tärkeitä, varsinkin kaikki vanhustyöntekijät!

Vierailija
29/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yövuorossa kehitysvammaisten palvelukodilla. Rauhallisia ovat yöt,pari kertaa ovi saattaa kolahtaa kun joku käy vessassa. Aamupalat keitetään valmiiksi odottamaan ennen aamuvuorolaisen tuloa,pyykkejä ja tiskejä pestään jos niitä on,muuten pelkkää ajantappamista. Ilman tietokonetta ja telkkaria tänne ihan varmana nukahtais. Mieluisimmat puuhat yön aikana on mulla tuotantokausien katsominen ja vatsalihaksien teko :D jos älytön väsy iskee, menen pariksi minuutiksi pihalle kävelemään.se auttaa ainakin hetkeksi!:)

Vierailija
30/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöllä töihin kuuluu normaalin potilashoidon (käännöt, elintoimintojen tarkkailu, lääkitykset, nestehoito) lisäksi mm. labra- ja röntgenvastausten tulostaminen edelliseltä vuorokaudelta, lääkelistojen tarkistaminen, infuusioletkujen vaihtaminen, potilaiden vuorokauden nestetasapainon laskeminen, aamulla erilaisten näytteiden ottaminen (virtsanäytteet lähinnä) ja hyllyjen&kaappien täydentäminen hoitovälineillä ja vaatteilla ym. tarvikkeilla.

Eniten aikaa tietty kuluu potilaiden kanssa, sekavia rauhoitellaan ja tarvittaessa lääkitään, seuraillaan potilaiden oireita, autellaan vessareissuissa, käännellään jne.

Nyt onkin ollut poikkeuksen hiljainen yö, potilaat on olleet yllättävän hyväkuntoisia ja kaivanneet hyvin vähän apuja.

Vierailija
31/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysapua, äitien ja vauvojen seurantaa, uusien potilaiden vastaanottamista, ohjantaa...

Vierailija
32/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä yönä tehnyt vähän paperihommia, autellut toisen osaston yökköä ja tietty omalla normaalit kierrot. Aamupala on puuroa vaille valmis ja vielä käyn vilkaisemassa huoneet, että kaikki on hyvin. Tänään poikkeuksellisesti jatkan vielä pätkäaamun, ennen kuin pääsen nukkumaan ja illalla sit takasin. Huomenaamulla sit jussin viettoon :)

Vierailija
33/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä jaellen, rauhaa yllä pitäen, kuivitellen, aamiaista valmistaen ja pyykkiä pesten... Rauhaisaa on. Ainakin versus kotihoidon sairaanhoitoon.

Hyvää Jussia - kohta yö on pulkassa.

Vierailija
34/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaan yövuorojen tekeminen? Paljonko saa enemmän jos tekee pelkkää yötä? Itse kiinnostunut hoitoalasta ja yökkönä oleminen voisi sopia mulle hyvin kun kotonakin tulee valvottua pitkään.

Mites muu päivärytmi?Meettekö nukumaan heti kotiin tultuanne vai mihin aikaan päivästä nukutte?

Terv. utelias :)

Vierailija
35/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2xvko 10h yötyötä+hoitoraha+kuntalisä = lapsi saa olla koti hoidossa, äiti hiukan tokkurassa kahdesti viikossa. Unta saa päivän aikaan 2-5h, rippuu vähän...

Vierailija
36/36 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallinen lastensuojelulaitos kyseessä.

Yksi yövuoro kerrallaan, joka 16,5h ja nukkumaan heti kotiin tultua ja nukun n 2-3h max

palkkaan yövuorojen tekeminen? Paljonko saa enemmän jos tekee pelkkää yötä? Itse kiinnostunut hoitoalasta ja yökkönä oleminen voisi sopia mulle hyvin kun kotonakin tulee valvottua pitkään. Mites muu päivärytmi?Meettekö nukumaan heti kotiin tultuanne vai mihin aikaan päivästä nukutte? Terv. utelias :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä