Aamupala ja illallinen on turhia
Se että syö päivässä vain yhden lämpimän aterian eli lounaan riittää ja samalla säästää rahaa kun syö vähemmän (lisäksi ei napostele ja osta herkkuja). Itse olen elänyt tällä tavalla jo vuosia, syön yhden pienen lounaan ja siinä on kaikki mitä syön.
Kommentit (24)
Ai. Mä taas syön vain aamulla ja illalla. Aamiaisella ja isolla kupillisella kahvia pärjään monta tuntia. Päivällä syön jonkun välipalan. Illalla on jo nälkä, ja syön tuhdimmin, koska tyhjällä vatsalla en pysty nukkumaan.
Aamulla riittää muutama kylmä olut niin saa päivän käyntiin. Päivällä pizzaa tai kebua ja illalla olutta ja viinaa. Näin mulla menee.
Vanha laihtumiskeino on jättää iltasyömiset. Myös refluksin ja muidenkin vatsavaivojen vuoksi olisi parempi olla syömättä useampi tunti ennen nukkumaanmenoa. Siten iltaruokailu on turhaa, mutta aamulla olisi kyllä hyvä syödä. Toisaalta, ehkä joillakin meistä on vielä kivikautinen ruokailurytmi. Silloin ei syöty mitään ennen kuin kuin päivän mittaan saatu kerättyä tai metsästettyä syötävää.
Turha on vaatteitakaan ostaa,yöpuvulla pärjää koko kesän ja talven pysyttelee sisällä
Verensokerin tasapainon vuoksi on parempi syödä useammin kuin kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha laihtumiskeino on jättää iltasyömiset. Myös refluksin ja muidenkin vatsavaivojen vuoksi olisi parempi olla syömättä useampi tunti ennen nukkumaanmenoa. Siten iltaruokailu on turhaa, mutta aamulla olisi kyllä hyvä syödä. Toisaalta, ehkä joillakin meistä on vielä kivikautinen ruokailurytmi. Silloin ei syöty mitään ennen kuin kuin päivän mittaan saatu kerättyä tai metsästettyä syötävää.
Suuri osa eteläisemmässä Euroopassa asuvista on eri mieltä tuosta iltasyömisestä. Jostain syystä siellä ollaan silti hoikempia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Turha on vaatteitakaan ostaa,yöpuvulla pärjää koko kesän ja talven pysyttelee sisällä
Ja turha sitä on autoakaan tankata?
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei ole tällaiseen ylelliseen luksukseen ollut varaa. Saavutetuista eduista ja elintasosta, kuten säännöllisistä aterioista, on joutunut tulojen tiputtua joustamaan ja syömään vähemmän jotta ei elä yli varojeen vaan pysyy tiukassa budjetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa eteläisemmässä Euroopassa asuvista on eri mieltä tuosta iltasyömisestä. Jostain syystä siellä ollaan silti hoikempia kuin Suomessa.
Geenit.
Et varmaankaan tee fyysistä työtä. On aika hankala esim. tasoittaa käsityönä kiviseiniä klo 7-11 tyhjällä mahalla, ja sitten vasta syödä lounasta.
Maailmasta löytyy aina ties mitä Ainoan Oikean Ruokavalion Julistajia. Suosikkini oli se joku uskontohullu, joka väitti että ihmisten ei tarvitse syödä eikä juoda ollenkaan. Hän siis istui kaikki päivät rukoilemassa, eli kulutusta tuskin oli nimeksikään. Kun tutkijat sitten seurasivat hänen arkeaan, hän söi vaan "huvin vuoksi" hieman hillokeksejä ja teetä - olisi muka pärjännyt ilmankin, mutta ne olivat niin mukava lisä rukoilun ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas närästää vain illalla ja aina juuri silloin, kun olen ollut tuntikausia syömättä. Päivällinen on siinä viiden aikaan ja jos ei mitään iltapalaa, on Rennien otto varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei ole tällaiseen ylelliseen luksukseen ollut varaa. Saavutetuista eduista ja elintasosta, kuten säännöllisistä aterioista, on joutunut tulojen tiputtua joustamaan ja syömään vähemmän jotta ei elä yli varojeen vaan pysyy tiukassa budjetissa.
Ihan normaalisti söin työttömänä ollessa. Meni jopa vähemmän rahaa ruokaan, kun kokkaus oli yks tapa saada päivä kuluun (töissä tuli yleensä syötyä lounasravintolassa), silti söin aamupalan, yhden lämpimän ruuan ja yhden tukevan päivä- tai iltapalan.
Vain MINUN tapa on oikea. MINÄ haluan päättää miten muiden pitäisi ajatella ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti söin työttömänä ollessa. Meni jopa vähemmän rahaa ruokaan, kun kokkaus oli yks tapa saada päivä kuluun (töissä tuli yleensä syötyä lounasravintolassa), silti söin aamupalan, yhden lämpimän ruuan ja yhden tukevan päivä- tai iltapalan.
Jos on ollut pitkään työttömänä niin mistä sitä jaksaa enää repiä energiaa ruoanlaittoon kun on muutenkin jo jatkuvasti väsynyt ja uupunut vaikka nukkuisi hyvin?
Minä syön aamupalan kun herään, klo 12-13 lautasellisen puuroa ja klo 17-18 illallisen. Kupponen kahvia aamupalalla ja puuron-illallisen välissä.
Mikä kenellekin sopii. Aamupala n. tunnin päästä heräämisestä. Iltaisin parempi ettei syö mitään.
Jos ei sulla lihasmassa tuolla menolla surkastu niin ei kai siinö mitään.
Yllättävän äkkiä keho kyllä tottuu uusiin päivärutiineihin, itsekin joskus tullut pidempiä siivuja mentyä "poikkeavilla" kuvioilla.
Perheellisenä nyt pakko ruokailla useammin kuin itse tarvitsisin.