Onko keittiön massiivipuutasojen öljyäminen naisten vai miesten työ?
Kumpi teillä perheessä huolehtii tuosta hommasta? Ihan mielenkiinnosta kyselen... meillä minä (nainen) teen sen aina, homma on aivan kokonaan minun vastuullani. Yllätyin kun muutamassa tuttavaperheessä mies tekee sen aina ja naisten mielestä se on jotenkin niin vaikeaa ja hankalaa, siksi mieltävät sen miehille kuuluvaksi.
Miten teillä??
Kommentit (9)
voisin kuvitella sen meillä olevan mun (nainen) hommia.
se on varmaankin minun työlistallani. Pitäisi saada lopultakin moinen homma tehtyä mutta kun ei vaan saa aikaiseksi...ei meinaan olla öljytty niitä asentamisen jälkeen eli ei 3 vuoteen!
onneksi kivitasoissa ei ole tuota ongelmaa...
ja olen nainen. Miehellä ihan tarpeeksi muuta hommaa omakotitalon huoltamisessa.
että perheissä on erilaisia työnjakoja.
Mitä ihmeen hämmästelemisen aihetta tuossa on?
Ehkä käytin jotenkin väärää ilmaisua ekassa viestissäni. Mua kiinnostaa kyllä se, miten eri tavalla perheissä tehdään työt ja miten ne jaetaan. Enkä ole kiinnostunut siitä arvostellakseni toisten tapoja tehdä asioita vaan ihan vaan mielenkiinnosta haluan tietää miten muissa perheissä toimitaan tietyissä asioissa. Siksi kyselen. Ja tämä asia tuli nyt yllättäen mieleen, jotenkin meidän perheessä öljyäminen on alusta asti istunut mulle paljon paremmin. Ja sitten yllätti miten muiden mielestä se on selvästi miehen käteen istuva työ. Ei sen kummempaa.
Olen myos maalannut ja tapetoinut meilla, ja tehnyt muutakin pikkuremppaa:D
kuka milloinkin, niin kuin muutkin työt.
En ymmärrä mitä maskuliinista tai feminiinistä jossain öljyn leivttämisessä voi olla?