Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua isäni kanssa:

Vierailija
26.05.2010 |

Häät heinäkuun alussa, valmistelut OK, nyt tuli puheeksi kirkkoharjoitusten ajankohta. Isäni ihmetteli, että mitä hän siellä tekee ja mitä harjoittelemista siinä on. Sanoin, että hän saattaa minut , pitää opetella se luovutus.

Isäni ilmoitti, että hän on jo kerran eläissään sinne alttarille kävellyt, toista kertaa ei tule. Nykyajan venkoilut ei kuulemma sovi, eikä hän muutenkaan ymmärrä koko häitä. Meillä kun on miehen kanssa jo 2 lasta, pitäisi mennä vihille maistraatissa.

Olen unelmoinut jo vuosia siitä, miten isän kanssa saavumme kirkkoon ja mies odottaa siellä edessä, tulee vastaan ja aloitamme yhteisen matkan. Millä käännän isän pään? Siskoni meni naimisiin kotipihassa, siellä ei oikein voinut saatella.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu, isäsi kanta on täysin ymmärrettävä.

Vierailija
2/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säähän nyt olet jo niin pantu muija ettei tosikaan.

Neitsyitä isät voivat saatellakin, ei enää naitua akkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut häissä kun häissä on sitten avioparilla ollut lapsia tai ei niin aina on morsiammen isä saattanut tyttärensä alttarille.

Luulisi olevan isälle kunnia homma tämä!

Minulla ja miehelläni on yksi lapsi ja vaikka tekisin sata ennen naimisiin menoa niin kyllä oma isäni saattaisi minut alttarille. Se siihen lapsen lukumääriin vaikuta millään tavalla.

Ymmärrän ap sua täysin ja olisin itse surullinen ja loukkaantunut sinun tilanteessasi.

Vierailija
4/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahden lapsen äitiä enää miehelään luovuteta! Säähän nyt olet jo niin pantu muija ettei tosikaan.

Neitsyitä isät voivat saatellakin, ei enää naitua akkaa.

Nykyään on jo tavattomampaa, että morsian on neitsyt, ja hyvä niin. Ei immenkalvo ole mitään kauppatavaraa.

Ymmärrän sekä ap:n ja hänen isänsä pointin. Mutta totta on, että tää morsiamen luovuttaminen on Suomessa amerikkalaisista elokuvista opittu tapa, joten mistään kovin pitkästä perinteestä ei ole kyse.

Kyllä sun pitää Ap kunnioittaa myös isäsi mielipidettä, asia on niin. Voithan sä vielä pyytää kerran, mutta isälläsikin on tässä sananen sanottavana!

Vierailija
5/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas keräsi trooli aimo saaliin. Onnea onnistuneesta provosta!

Vierailija
6/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei isä luovuta mihinkään sitten kun meen naimisiin, todellakaan. Meillä ei edes ole lapsia, eli siitä ei ole kyse. Olen myös isäni kanssa läheinen, mutta silti se tuntuisi todella kornilta.

Vierailija
7/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla. Kun isäsi ei sitä halua, niin anna olla. Ei se nyt niin iso juttu ole.

Vierailija
8/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unelmoinut jo vuosia siitä, miten isän kanssa saavumme kirkkoon ja mies odottaa siellä edessä, tulee vastaan ja aloitamme yhteisen matkan. Millä käännän isän pään? Siskoni meni naimisiin kotipihassa, siellä ei oikein voinut saatella.

Vierailija
9/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran kaksi yhteistä lastakin on. Kyllä mäkin pitäisin naurettavana, että tuossa tilanteessa isä luovuttaa tyttärensä. Toki hän olisi sen voinut ystävällisemmin ilmoittaa. Anna asian olla.

Vierailija
10/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kyllä voi pakottaakaan.

Harmi, ettette ole ajoissa puhuneet suunnitelmistasi.

Vierailija
11/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastakin.

Vierailija
12/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isää kannata pakottaa. Siitä ei tule kuin paha mieli molemmille.

Vierailija
13/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän isäsi ole sinut jo "luovuttanut" ja nyt vain virallistatte liittonne juhlien kera. Kävele yksin tai kävelkää yhdessä.

Vierailija
14/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on lapsia ja yhteisiä vuosia takana, miksi ihmeessä isän pitäisi luovuttaa sinut? Aiheuttaisi vain hilpeyttä ja myötähäpeää kirkossa.

Isäsi on viisas mies

Vierailija
15/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä saattaisi äidin ja avovaimon yhteiselle matkalle - pikkasen myöhässä.

Vierailija
16/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan yleinen perinne, että isä luovuttaa tyttärensä, vaikka olisi jo lapsia! Isä ei halua perinteitä :(

Vierailija
17/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä prinsessana menossa pieleen...

Anna vaan vanhan isäs olla tykkäämättä perinteistä, mun mielestä typerää se olis, että se sut sinne saattelis.

Vierailija
18/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä perinteistä mutta minkä aikäiset lapset teillä on? Jos kävelisitte kolmistaan sinne alttarille.

Vierailija
19/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahden lapsen äitejä pitäisi vielä "luovutella".

Vierailija
20/31 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen perinne on mennä naimisiin ennen lastentekoja, silloin isikulta varmaan haluaakin saattaa tyttärensä