mies ei anna rahaa
olen kotiäiti ja mies ei anna rahaa, maksaa kyllä laskut, elämisen ja ruuat. Ja kun sanotte että mene töihin olen yrittänyt töitä löytää mitä vaan eipä löydy.
Kommentit (40)
meillä pienet tulot ja mun tulot kanssa tarpeen että saadaan asuntolainat, ruuat yms. ostettua ja maksettua.
mieskään ei ostele turhia itselleen, asia on ok. Ja tarviiko miehen suostumusta noiden sun tulojen siirtämiseen omalle tilillesi..?
ennen lapsia olin töissä ja kotona ollessani sain kotihoidontuen ja lapsilisän. Ei mikään ongelma.
emme pärjäisi jos mun pieni kotihoidontuki ja lapsilisä laitettaisiin mun tilille ja käyttöön. Ne menevät nyt muiden tulojen kanssa laskuihin,ruokaan yms.tällaista tiukkaa elämä on kun en saa töitä eikä ole kahta työssäkäyvää.
sinun on päästävä taksilla sairaalaan tai poliisiasemalle? Tai avioliittonne karahtaa kiville ja sinun on päästävä lasten kanssa pois - tai vaikka yksin, jonnekin vain selvittämään ajatuksiasi?
Tai haluat ilahduttaa itseäsi tai miestäsi jollakin - parin kympin kirjalla/ cd:llä/ dvd:llä?
Anteeksi, en voi tajuta tuollaista elämää. Raha ei tee onnelliseksi, mutta riippumattomaksi kyllä. Mistä miehesi tietää että olet hänen kanssaan vapaasta tahdostasi etkä siksi, ettei sinulla ole rahaa muuhun?
Jos ei ole rahaa, ei ole rahaa. So simple.
Aikoinaan kyllä rakastin häntä enää en ole varma mutta kuitenkin parempi näin kun yksin jossain yksiössä sossulta kerjäämässä rahaa. Jos haluan ostaa jotakin ostan sen kauppareissuillamme ja laskun otan taksimatkoista jos niitä tulisi.
Jos kerran lapsilisa ja kotihoidontukikin menevat ruokaan ja laskuihin, niin eihan se mies silloin mitaan pihtaa. Kun ei kerran ole mista antaa !! Me olemme olleet samantapaisessa tilanteessa ja molemmat ostimme itselle jotain uutta, esim. vaatteita, vain silloin kun oli ihan pakko. Kuten uudet kenat oli ostettava ellei halunnut kavella paljain jaloin.
Sinun olisi saatava itse päättää, ovatko akryylikynnet turhat vai eivät. Tuskin niitä minullakaan olisi, jos mies päättäisi, ja eipä kai miehelläkään olisi esim. kahta pyörää, jos minö hänen rahoistaan päättäisin. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita.
Onnistuisiko se, että esim. lapsilisä tulisi Sinulle omalle tilille, ja olisi sinun käytössäsi, ja vanhempainetuudet/kotihoidontuki menisi yhteiselle tilille?
Jos et ole saanut työtä yrityksistäsi huolimatta, voit ilmoittautua työttömäksi, aloittaa aktiivisen työnhaun ja laittaa lapset päivähoitoon (ts. hakea paikkaa kunnallisesta päivähoidosta). Näin saat ainakin työmarkkinatuen.
ja miehen ja naisen rahat yhteisiä rahoja. Vai?
Eli naisen rahat naisen rahoja, ja miehen rahat yhteisiä. Ts. perinteinen suomalainen miehen malli.
Nyt kun perheelle tarkoitetut tuet käytetäänkin ruokaan ja elämiseen, asia on naisen alistamista.
Melko odotettua. Sinänsä kun tarkastelee AP:n rahankäyttökohteita, on ehkä ihan ok, että raha-asioita hoitaa mies.
lapsilisätkin menee lainoihin ja elämiseen, kuten miehen palkka.
Mutta av.n mielestä lapsilisät pitäisi tulla naisen akryylikunsiin yms.
Milläs se aukko sitten paikattaisiin. Talo myyntiin, että mamma saa kyntensä?
Ps. olen itsekin töissä, eikä minullakaan ole varaa akryylikynsiin. Mutta osallistunkin perheen elättämiseen ja lainojen maksuun, toisin kuin ap.
ja meidän tilanteessa se taitaa olla aivan sopiva summa.
jos töitä vaan löytyisi en tosiaankaan haluaisi kotona olla.
ja meidän tilanteessa se taitaa olla aivan sopiva summa.
eihän miehesikään käytä palkastaan itseensä yhtään rahaa vaan vain yhteisiin menoihinne!
niin sitten kannatta kyllä mennä töihin. Vaikuttaa siltä, että ap ei hallitse rahankäyttöä, ja siksi mies ei anna rahaa. Tulojen mukaan on elettävä hyvä ihminen, ja jos ei ole rahaa rakennekynsiin tms. turhamaisuuteen niin sitten niitä ei hankitakaan.
ku pyydän, vaikka oon itekin töissä :)
ja kaikkeen mihin naiset rahaa tarvitsevat.
siirrä lapsilisät ja kodinhoidontuki menemään omalle tilillesi. Jos sellaista ei ole, avaa se.