Mun tytön luokalla on yksi ylipainoinen poika,
tyttö aina kauhistelee kotona, että "kalle" haki taas lisää ruokaa ja kuinka suuria annoksia poika syö. Onko tämä vanhempien vika, voiko ekaluokkaiselta oikeesti kieltää santsiannokset ruokaa??
Kommentit (72)
Totta kai lapset kommentoivat kaikenlaista, vaihtelevasti. Mutta jos yhden (ylipainoisen) syömiset jatkuvasti kiinnostavat, se kertoo jostakin kyllä.
Täysin käsittämättömiä kirjoituksia nämä ovat Vai provoatteko tahallanne? Vai onko teillä lapsia, jotka eivät kiinnitä asioihin huomiota? Kyllä meidän molemmat pojat ovat jo pienestä pitäen tarkkailleet toisia ihmisiä ja arvioineet (siis neutraalisti, eivät arvostellen) toisten käyttäytymistä kaikessa suhteessa. He puhuvat kaikesta, mitä ovat nähneet. Etenkin siitä, mitä joku toinen tekee erilailla kuin he itse. Minusta ap:n tytön huomiot ovat aivan neutraaleita, eivätkä kerro mistään muusta kuin siitä, että tyttö on ajatellut "vitsi tuo syö paljon, minä en ikinä saisi omaan mahaani mahtumaan tuollaista ruokamäärää, jos minä hakisin vielä kerran ruokaa oksentaisin. Miten ihmeessä Kalle voi syödä noin paljon? Minä kun en voisi". 28
Tyttarellasi on tosiaan vahan kummallinen suhde ruokaan kun han muiden ruokailua tarkkailee. Suosittelisin, etta keskustelisit siita esim. neuvolassa. Minkalainen on muuten oma suhteesi ruokaan? Ottaako tyttosi mallia kenties vanhemmilta eta toisten ruokailua taytyy kytata? Kummallista ja huolestuttavaa kaytosta 7 vuotiaalta.
Olen törmännyt tälläiseen pariskuntaan joka toisia ihmisiä työkseen arvosteli,"lihava,laiha,vinot hampaat,mitä se nyt noin..."
ja lasten kuullen. Kyllä minusta on lievästi ilmaistuna outoa käytöstä. Eivät minukaan lapseni kenenkään syösmisitä ota minkäänlaista kiintopistettä. Jos joku on koulussa kiusannut toista, niin sen huomaavat.
voi vain todeta että kyllä ne koulun aikuiset huolehtii siitä ruokailusta. Siinä se.
Eikä missään nimessä kauhistella ja pällistellä 7-vuotiaan kanssa toistuvasti tällaista!
että mistä ihmeestä minun 8-vuotiaani on yhtäkkiä keksinyt ruveta tarkkailemaan painoaan ja syömisiään. -2-käyrällä kasvava tyttö selitti eilen vakavissaan, kuinka paksu on ja kuinka hän laihduttaa.
Enpä ihmettele enää! Yksi tuollainen ap:n kaltainen äiti näemmä riittää.
...siihen, että sun tyttäresi ylipäätään päivittelee tuollaista asiaa.
eniten olisin huolissani siitä, että tyttö kiinnittää noin paljon huomiota toisten syömiseen ja jaksaa päivitellä sitä vielä kotonakin.
Voi olla merkki ei niin terveestä suhteesta ruokaan ja syömiseen.
ei kyllä seuraa toisten syömisiä. Kuulostaa vähän sairaalta.
erään tytön syömisiä aina välillä.
Tämä tyttö tosiaan vetää sapuskaa niin paljon, ettei ole tosikaan, vaan on, kun sen näkee...
Niillä on kotonakin välipaloiksi ihan tuhtia rasvaista ruokaa...
ja sitten ihmetellään kun nuorilla (ja nimenomaan tytöillä) on vääristynyt käsitys ruuasta ja omasta vartalostaan....
useammankin santsiannoksen. Kyllähän kasvavat lapset kunnon ruokaa tarvitsevat, ylimääräiset herkut ja välipalat tai ns. roskaruoka pikemminkin ongelma yleensä on, ennemmin kuin kouluruoka.
Aloituksessasi luki : Tyttö AINA kauhistelee jne...eli huolestuisin kyllä sinuna