Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sattuuko synnytys enemmän kuin reikäsen hampaan poraaminen

Vierailija
26.05.2010 |

ilman puudutusta? Itselläni on joskus yrietty porata reikiä ilman puudutusta ja tuska on ollu aivan hirveä. En kyllä halua synnyttää jos synnyyts sattuu saman verran tai enemmän.

Eli synnyttäisitkö mieluummmin kuin antaisit porata kunnon reikää ilman puudutusta?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuvailisin sitä niin että poraus on vihlovaa kipua ja se on aivan kamalaa. Synnytyskipu, ainakin omissa supistuksissani, oli kovempaa mutta "tylppää". sitä kestää eri tavalla.

lisäksi voi just hengitellä ja saa puudutusta jne.

ponnistaminen ei tuntunut miltään, tuntui vain kovalta paineelta et oli pakko työntää. ei kipua.

niillä joilla lapsi on ollut väärässä asennossa tai puudutus ei ole ollut vielä vähän päällä kuten mulla on varmaan eri kokemus.

mutta älä jätä synnyttämättä hammaslääkäripelon vuoksi, kaks eri asiaa :)!!

Vierailija
2/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut on kokonaisvaltaisia, poraaminen vihloo niin he***tisti.

Mielummin otan kyllä yhden kahden minuutin tiukan supistuksen kuin kaksi minuuttia poraamista hermoon. Toisaalta poraaminen ei kauaa kestä ja synnytys tunteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytys kesti alle 2 tuntiä... enkä saanut kerinnyt saamaan lääkettä

Vierailija
4/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin synnytän luomunna (jonka olen tehnytkin)kuin hampaisiini kosketaan ilman puudutteita! Mielestäni synnytys on siis mukavampaa.

Olen myos synnyttanyt luomuna, ja hampaita on porattu ilman puudutteita, ja pitaa sanoa, etta jos olis luomusynnytys edessa, en panikoisi, mutta jos tietaisin joutuvani porattavaksi ilman puudutteita, tulisi tippa linssiin, ja varmaan mieluummin antaisin hampaan tippua pois.

Molemmat kivut ovat kylla aika samanvahvuiset, tajunnan sumentavaa kipua - porauskipu vain "teravampaa" ja synnytyskipu pidempikestoista.

Vierailija
5/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas poraaminen, jossa makaat selälteen ja pakko olla paikoillaan kun pora tunkeutuu suoraan hermoon on jotain aivan uskomattoman tuskallista, jota en enää ikinä halua kokea.

T.Viisi ihanaa luomusynnytystä takana

Vierailija
6/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenkään synnyttää ilman puudutusta tai porauttaa hampaitaan ilman puudutusta.

Olen saanut 3 lasta suunnitellulla sektiolla ja kovista kivuista ei voi puhua yhdenkään kohdalla. Vain ensimmäisen sektion jälkeen oli haavakipua.

Ja tiedättekö mitä? Se palkinto sektiosta on ihan yhtä upea kuin synnytyksestäkin.

Vierailija
7/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joistakin synnytyskipua voi hallita ja että se olisi paljon mukavampaa kuin hammassärky. Kyllä minä ainakin ottaisin huomattavasti mieluummin 3 tuntia kunnon hammas(hermo)särkyä kuin edes puoli tuntia voimakasta kohdun supistelua. Ja olen kokenut vasta kuukautisia. Se on ollut ihan omanlaisensa olotila, ihan sama tuntuuko jossain joltakin, olotila itsessään on sietämätön ja hallitsematon. Hammassärky puolestaan on ollut paikallista ja vaikka väsyttävää onkin, niin sitä pystyy hallitsemaan mm. ajattelemalla sen pois pariksi sekunniksi kerrallaan.

Ilmeisesti sitten useammillakin on ollut huomattavasti mukavammat synnytykset kuin minulla kuukautiset...

Vierailija
8/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hampaan poraaminen ilman puudutusta, siis kunnollisen syvän reiän poraaminen.

Olen synnyttänyt kahdesti, epiduraalin avulla ja ilman mitään puudutuksia ja nyt jos enempää lapsia tulisi, niin näiden kokemusten perusteella valitsisin synnytyksen ilman puudutusta. Kipiäähän se käy ei sitä voi kieltää, mutta pitää muistaa, että jokaisella on yksilöllinen synnytys ja kipukynnys erilainen. Ja se palkkio siitä synnytyksestä... sitä ei voi verratakkaan hammaslääkärin hurjaan laskuun :)

Vierailija
9/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mitään kivunlievityksiä. Sattuu kyllä tosi paljon, enemmän kun mikään muu mutta musta se ei ole ollut ollenkaan kamalaa. Kun olen loukkaanunut tapaturmassa, tikkaaminen on ollut tosi kamalaa, samoin viisaudenhampaiden poistot yms. Synnytys on vaan tosi luonnollista ja olis varmaan aika kumma jos ei tuntuis missään. Synnytyksen tulos on mitä ihanin:-)

Vierailija
10/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraaminen on mielestäni tuskaisempaa kuin käynnistetty synnytys ilman taukoja supistuksissa... Toisaalta poraaminen kestää minuutin ja synnytyskipu tunteja. Poraamiseen en sen keston vuoksi halua puudutetta, mutta synnytystä en ilman kestäisi. Normaalisynnytyksestä en sitten tiedä.

Vierailija
11/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytän kyllä mielummin.

Vierailija
12/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, hampaiden hiominen ja viisaudenhampaiden poisto on ollut kuin pesusienellä sivelemistä verrattuna synnytyskipuun, joka olisi kuin samaan aikaan vedettäisiin sahalla navankohdalta poikki ja moukarilla hakattaisiin joka puolella kroppaa.

Ai mitä taukoja supistusten välillä? Neljä synnytystä takana, ja kyllä aina alusta lähtien (no ehkä ei ne ekat 10 min) uusi supistus alkaa ennen kuin edellinen loppuu... Ja kipu pahenee koko ajan, eikä missään vaiheessa meinaa jaloillaan pysyä, kun kipu on niin kova, liiku siinä sitten kun ei ne vaan oikeesti kanna...

Vierailija
13/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hirveänä hammaslääkäri kammoisena mieluummin synnytän! Vaikka kaikki muut synnytykset paitsi nuorimman, niin ovat olleet kivuliaita, silti synnytys on ehdottomasti mukavampaa. Hammaslääkäriin menen vain sillon, kun on ihan pakko.

Vierailija
14/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammaslääkärikipua" pelkään niin paljon, että ennen lääkäriin menoa sydän on ihan kurkussa ja otan yleensä beetasalpaajan, ettei migreeni laukea.

Synnytyksessä olen pärjännyt ihan luonnon omilla hormoneilla ilman lääkkeitä. En myöskään pelkää synnytystä.

Vierailija
15/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään kuin kerran vuodessa hammikseen!!

t hammaslekuripelkoinen!

Vierailija
16/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti mieluummin synnyttäisin kuin ottaisin jatkuvan hammassäryn tai joutuisin usein hammaslääkäriin paikattavaksi. Hammassäryssä ei ole taukoa, supistuskivussa on. Hammassärkyä ei voi hallita, supistuskipua voi. Poraaminen tuottaa paikallista, vihlovaa kipua, synnytyskipu on kokonaisvaltaista jokapaikan kipua.

Kolme synnytystä olen kokenut, kaikki erilaisia, mutta ponnistusvaiheen lopun kipu on aina yhtä kovaa. Se on kovin kipu, mitä olen kokenut. Tosin, se kestää vain hetken ja sitten kaikki on ohi.

Vierailija
17/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys voi olla jopa kiva, hammaslääkärissä on parhaimmillaankin aika karseaa. ; )

Itse en koskaan anna porata puuduttamatta, en siis ikinä. Siksi en pelkääkään hammaslääkäriä ollenkaan.

Silti menisin mielummin synnyttämään, kaksi olen ihan luomuna ulos pullauttanut ja se fiilis oli kyllä MAHTAVA! Sattuu mielettömästi, mutta se tapahtuma kokonaisuutena on jotain niin upeaa ja unohtumatonta... Hammaslääkärillä tuskin koet samanlaisia fiiliksiä.

Vierailija
18/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin otan vaikka tunnin porauksen kuin3 tunnin synnytyksen.

Vierailija
19/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ilman puudutteita sattui koko kroppaan. en yleensä ota puudutusta kun hampaita paikataan, koska kipu on sen verran lyhytaikaista ja se piikkikin sattuu.

Vierailija
20/55 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikäisen hampaan poraaminen sattuu minulla enemmän paikallisesti, ja synnytys raastaa koko kroppaa.. Molempia kokemuksia takana enemmän kuin yksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan