Minkälaisia etuja työpaikat markkinoivat jotka eivät ole etuja laisinkaan?
Kommentit (53)
Puhelinetu.
Mun puhelinetu on nykyään sellainen, että jätän luurin työpäivän päätteeksi pöydälle. Toimii.
Seisomatyöpöytä ja kannettava tietokone. Joo-o, sosiaalityö kunnassa 2020-luvulla. :D
Hedelmät ja nekin yleensä viedään käsistä. Haluan palkan kokonaan rahana, en banaaneissa, koska en ole apina.
Meillä mainostetaan liukuvaa työaikaa. Aamuisin kuulema liukuma on 7-9 ja iltapäivästä 15-17.
Jutun juju on siinä, että liukumaa ei käytännössä ole. Jokaisessa vuorossa on tehtäviä jotka edellyttävät töiden aloittamista tai lopettamista nimenomaan aikaan x. Toisinsanoen jos olet vuorossa A, aloitat työsi klo 7 koska myöhemmin aloittaminen paskoo ihan kaikki. Jos taas olet vuorossa B, et voi lähteä töistä ennen klo 17 koska vuoroon kuuluu asioita jotka on hoidettava viimeisenä.
Toisinsanoen meillä on oikeasti tavallinen vuorotyö.
kiva työympäristö ja -kaverit = velvoite jäädä viettämään vapaa-aikaa heidän kanssaan
Työterveyshuolto.
Sitten se on se minimi eli työhöntulotarkastus eikä muuta, tai kuten meillä, vain työperäisiin vaivoihin. Mikähän se minulla toimistotöissä olisi, paperin tekemä viilto sormessa?
Mieletön "etu". Vtut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mainostetaan liukuvaa työaikaa. Aamuisin kuulema liukuma on 7-9 ja iltapäivästä 15-17.
Jutun juju on siinä, että liukumaa ei käytännössä ole. Jokaisessa vuorossa on tehtäviä jotka edellyttävät töiden aloittamista tai lopettamista nimenomaan aikaan x. Toisinsanoen jos olet vuorossa A, aloitat työsi klo 7 koska myöhemmin aloittaminen paskoo ihan kaikki. Jos taas olet vuorossa B, et voi lähteä töistä ennen klo 17 koska vuoroon kuuluu asioita jotka on hoidettava viimeisenä.
Toisinsanoen meillä on oikeasti tavallinen vuorotyö.
Tuossa pitäisi vaan käyttää liukumaa ja antaa hommien paskoa.
Olen törmännyt työilmoitukseen, jossa kerrottiin, että työ kerryttää eläkettä :D mikähän työ sitten ei kerrytä, kun kerran eläkemaksut ovat pakollisia...
Työnantaja tarjoaa työvaatteet. Oli tosi kiva yllätys, mutta.... turvakengistä lähtien kaikki on käytettyjä jo monen vuoden takaa. Ostin sit omat turvakengät, kun ei niitä linttaan astuttuja ja monessa jalassa käyneitä kenkiä voinut itse käyttää ja housutkin oli repaleisia ja haaroista kuluneita.
Tessin mukainen minimipalkka ja mahdollisuus pitää päivän aikana lakisääteiset tauot.
Etuja jotka on itselleni hyödyttömiä: kulttuuri- ja liikuntaharrastusten tuki, vuosisumma tukeen on varsin kovakin. Varmaan ihan kiva isoissa kaupungeissa asuville, mutta kun asun kaukana kulttuuri- ja liikuntaharrastusmahdolisuuksista, ei näistä ole mitään iloa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Etuja jotka on itselleni hyödyttömiä: kulttuuri- ja liikuntaharrastusten tuki, vuosisumma tukeen on varsin kovakin. Varmaan ihan kiva isoissa kaupungeissa asuville, mutta kun asun kaukana kulttuuri- ja liikuntaharrastusmahdolisuuksista, ei näistä ole mitään iloa minulle.
Minä ostin bussikortin.
Saat tehdä ylitöitä, jotka saat ottaa tunti tunnista pois.
Harva etu on oikeasti etu: ne otetaan työntekijän palkasta maksamalla huonompaa palkkaa. Työnantaja sen sijaan saa niistä verohelpotusta yms, joten pääsee halvemmalla kuin maksamalla saman summan palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin bussikortin.
Ei tuota tietääkseni pysty edes käyttämään kuin tietyissä paikoissa jotka liittyy kulttuuriin ja ohjattuihin liikuntaharrastuksiin. Eikä olisi bussikortille käyttöä, ei kulje busseja meillä päin, oma auto on pakko olla koska lähimpään paikkaan mistä bussi menee edes maantietä ohi on 8 km.
Työnantaja maksaa kahvit. En juo kahvia, mutta teetä juon. Työnantaja ei maksa teetä.
Meille tuli polkupyöräetu, josta kovin monet intoilimme. Itsekin ajattelin, että ostaisin sähköpyörän itselleni. Mutta se "etu" onkin sellainen, että se pyörä täytyy kyllä maksaa ihan osamaksuina itse kuten jos itse ostaisi sen kaupasta. Esimm. jos olisin ostanut sen haaveilemani pyörän, palkastani olisi pidätetty 100 euroa kuussa sen lyhennyksiin 24 kk. Mutta niin sanottu etu tulee siitä, että tuo on verotuksessa vähennettävää eli jotain pientä etua saa verotuksen suhteen. Joku oli laskenut ettei juuri kannata jos ei halua jotain 3500 euroa tai kalliimpaa erikoispyörää, etu jää muuten niin olemattomaksi huomioiden vielä sen että diiliin kuuluu pyörän haltijan velvollisuus ottaa omalla kustannuksellaan pyörälle kattava vakuutus.
oisko vaikka työtunnit?