Tiedättekö paljonko mihenne saa palkkaa?
Mä tajusin just, että mä en tiedä bruttoa enkä nettoa.
Tiedän mitä sai 2003 kun allekirjoitti työsopimuksen, mutta siihen on tullut päälle palkankorotuksia 7 vuoden aikana jo monta kertaa. Ja vuosibonuksista mulla ei ole aavistustakaan.
Tästä huolimatta meillä on yhteiset rahat (mutta siis omat tilit) :) Mä olen ollut 6 vuotta kotona lasten kanssa ja ensi viikolla palaan töihin. Mies on lyhentänyt lainan sekä maksanut kaikki laskut. Masterilla olen ostanut kaikki perheen ruuat, vaatteet, kengät, käyttötavarat, kampaajat yms. Ja tietenkin omalle tililille tulleet tuet ovat menneet markettiin tai milloin mihinkin.
Pitänee kysyä, jotta voin osallistua av:n järkeviin paljonko-tienaat-galluppeihin.
Olenko ainoa laatuani?
Kommentit (53)
Olemme palkka-asioista usein keskustelleet ja palkkakuittikin usein löytyy keittiön pöydältä.
Miehen palkka on noin 10% pienempi kuin omani; hän saa vajaan 5.000 euroa, minä runsaat 5.000 euroa / kk. Omat rahat kummallakin ja tasataan menot aina kuun lopussa.
heti kun kysyn mutta enpä muista koska olisin viieksi kysynyt enkä enää muista mitä se silloin oli. Hieman keskituloista korkeampi kuitenkin.
ja on kertonut mitä korotuksia siihen on milloinkin tullut. 5000e/kk saa.
Meillä on yhteiset tilit(säästö-ja käyttötilit).Kummallakin omat pankkikortit.Mies maksaa laskut yms.Mies tienaa sen verran,että mukavasti pärjätään.En ole tullut kyselleeksi tarkkoja summia..
heti kun kysyn mutta enpä muista koska olisin viieksi kysynyt enkä enää muista mitä se silloin oli. Hieman keskituloista korkeampi kuitenkin.
Varmasti kertoo kun illalla kysyn :) Ei vaan ole tullut vuosien varrella kysyttyä.
ap
Sekä bruton että neton. Samoin mieheni tietää vastaavat omat tuloni.
Emme me näistä pahemmin ihan keskustelemalla keskustele mutta syystä tai toisesta asia tulee esille silloin tällöin.
Enpä nyt muuten tiedä onko meillä niin tiukkaa kun miehen netto on 3200e/kk ja minun nettoni 2600e/kk. Brutot ymmärrettävästi huomattavasti isommat. Ainakin meistä tuntuu että rahaa on riittävästi kun lainaakin on vain 40000e (asunnosta).
Meillä on yhteiset tilit(säästö-ja käyttötilit).Kummallakin omat pankkikortit.Mies maksaa laskut yms.Mies tienaa sen verran,että mukavasti pärjätään.En ole tullut kyselleeksi tarkkoja summia..
Muitakin siis on.
ap
omaa nettoaan koska minä hoidan tilit ja laskujen maksut. Hänellä ei ole aavistustakaan rahatilanteesta:)
Minä naisena hoidan meidän raha-asiat, molempien avainlukulistat kulkevat minun kassissani. Laskut maksetaan sieltä, missä sopivasti on rahaa. Lainojen hoitoon on yksi tili, jonne siirrän katetta palkkatileiltä. Mies ei tiedä omaa tilisaldoaan, mutta toki isommat ostokset (kuten juuri lapsen polkupyörä) keskustellaan yhdessä.
Molemmat siis töissä.
osallistuaksesi gallupeihin, jossa kysytään SINUN tulojasi? :-O
Pitänee kysyä, jotta voin osallistua av:n järkeviin paljonko-tienaat-galluppeihin. Olenko ainoa laatuani?
Meillä on käytännössä yhteinen talous, mutta en todellakaan tiedä mitä mieheni tienaa. Olettaa voin. Hänkään ei tiedä tarkasti, enkä sitä tule hänelle ikinä kertomaan. Mulle on erittäin tärkeää, että mulla on jotain salaista.
Periaatteessa meillä on yhteiset rahat, se maksaa jolla on rahaa, joskin mies hoitaa lainanlyhennykset (on ottanut lainan jo ennen kuin olemme menneet yhteen) sekä yhtiövastikkeet. Minä hoidan laskuista sähkölaskun. Kauppareissut hoitaa se, jolla on tilillä rahaa.
osallistuaksesi gallupeihin, jossa kysytään SINUN tulojasi? :-O
Pitänee kysyä, jotta voin osallistua av:n järkeviin paljonko-tienaat-galluppeihin. Olenko ainoa laatuani?
Ajatuskatkos, siis niihin galluppeihin missä on perheet tulot. Tai en mä silti niihin osallistu, koska ne ovat typeriä rehvastelu/valehtelu-ketjuja. Tuo nyt oli vaan tuollainen heitto :)
ap
Meillä on käytännössä yhteinen talous, mutta en todellakaan tiedä mitä mieheni tienaa. Olettaa voin. Hänkään ei tiedä tarkasti, enkä sitä tule hänelle ikinä kertomaan. Mulle on erittäin tärkeää, että mulla on jotain salaista.
Meillä ei ole salaisuuksia. Ainakaan mulla ei ole ja oletan ettei ole miehellänikään. Jotain asioita vaan ei ole tullut kysyttyä/kerrottua ilman sen isompia salailuyrityksiä.
ap
meillä on omat tilit, mutta yhteinen verkkopankki. Hoidan kaikki laskut, eli maksan ne sen tililtä kummalla on enemmän rahaa.
Lisäksi miehen palkkakuitit lojuu aina pöydällä ja korjaan ne siitä parempaan talteen.
meillä minä hoidan kaikki raha-asiat ja mies kysyykin aina multa, että paljonko tilillä on rahaa.