Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö paljonko mihenne saa palkkaa?

Vierailija
26.05.2010 |

Mä tajusin just, että mä en tiedä bruttoa enkä nettoa.

Tiedän mitä sai 2003 kun allekirjoitti työsopimuksen, mutta siihen on tullut päälle palkankorotuksia 7 vuoden aikana jo monta kertaa. Ja vuosibonuksista mulla ei ole aavistustakaan.

Tästä huolimatta meillä on yhteiset rahat (mutta siis omat tilit) :) Mä olen ollut 6 vuotta kotona lasten kanssa ja ensi viikolla palaan töihin. Mies on lyhentänyt lainan sekä maksanut kaikki laskut. Masterilla olen ostanut kaikki perheen ruuat, vaatteet, kengät, käyttötavarat, kampaajat yms. Ja tietenkin omalle tililille tulleet tuet ovat menneet markettiin tai milloin mihinkin.

Pitänee kysyä, jotta voin osallistua av:n järkeviin paljonko-tienaat-galluppeihin.

Olenko ainoa laatuani?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä tiedä, ainakaan tarkalleen. Tiedän (kai) millä numerolla luku alkaa, mutta en tarkkaan. Eikä tarviikaan tietää. Mies tietää mun tulot, koska kysyi vähän aikaa sitten. Meillä on omat tilit, johon palkat tulee ja yksi yhteinen tili, josta maksetaan joitakin isompia yhteisiä menoja. Toinen maksaa osan laskuista, toinen osan. Muutenkin kulut menevät suunnilleen puoliksi.

Vierailija
2/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minä päätän palkasta ja maksan sen hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä paljonko mieheni tienaisi, mutta en muista milloin mieheni on viimeiksi tienannut sitä... taitaa olla yli 2 vuotta (oli ensin hoitovapaalla ja sittemmin osittaisella hoitovapaalla). Nyt palaa täyspäiväisesti töihin.

Vierailija
4/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu jos kuolet, miehesi pääsee tilillesi vasta perunkirjoituksen jälkeen.

jotta napsahtaa. Vaikka olisi yhteinen tili. Se aukeaa vasta perunkirjoitusten jälkeen.

Vierailija
5/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö, koska miehenne on syntynyt?

Vierailija
6/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tietäisi mitä mies tienaa, eläisin jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa.

En ymmärrä miten yhteistä taloutta voi suunnitella jos ei tiedä paljonko toinen tienaa, ellei sitten ole rahaa kuin roskaa. Meillä keskituloisena lapsiperheenä hankinnat, lomat yms. pitää suunnitella yhdessä ja sen vuoksi molemmat tiedämme perheen raha-asiat hyvin.

Viime vuoden bruttotulot verotuksessa 119 000€ ja risat. Mä en kyllä pääse samaan, vaikka töihin palaankin. Mun tulot jää alle 30 000€ vuodessa.

ap

Vierailija
7/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee samalle yhteiselle tilille. Muutenkin puhutaan asiasta, on provikkapalkalla, joten aina tulee puhuttua mitä milloinkin tulossa ja eletään sen mukaan. Myös lapset tietää suunnilleen mitä tienaamme - eli eivät pyytele mahdottomia, kun tietävät minkälaiseen elintasoon raha riittää, samoin tietävät, että perusjuttuihin riittää raha ihan hyvin.

Minusta tuntuisi hassulta, jos en tietäisi, mutta kukin tavallaan :)

Vierailija
8/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes maksaa laskut ym.sanoo laskujen jälkeen paljonko jää loppukuuksi ruokaan ja mitä vähän ylimääräistä jos jää. Omasta pienestä tilistä maksan pieniä laskuja..

Vierailija
9/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei, niin sitten varmaan elää Mastercardin turvin. Tai sitten alskuttaa nopeammalla tahdilal isompia yrityksiä. Ei perhe ahdinkoon jää

T.26

Vierailija
10/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojaan en sen sijaan tiedä, lehdestä katson kunnan parhaiden veronmaksajien tiedoista, mitä on saanut kerättyä.

Vierailija
11/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedetään molemmin puolin mitä tienataan. Miksi se mikään salaisuus olisi? höh.

Vierailija
12/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei, niin sitten varmaan elää Mastercardin turvin. Tai sitten alskuttaa nopeammalla tahdilal isompia yrityksiä. Ei perhe ahdinkoon jää

T.26

Masterilla vaan :) Mutta toivottavasti tilanne ei tule ajankohtaiseksi teidänkään perheessä vielä piiiiitkään aikaan.

Vierailija
13/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedetään molemmin puolin mitä tienataan. Miksi se mikään salaisuus olisi? höh.

Kunhan on limiittiä luottokortissa ja ukko maksaa....

Vierailija
14/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen talous. Toki tiedän mieheni bruttotulot noin kahden tuhannen euron tarkuudella, mutta sen tarkemmin minun ei tarvitsekaan tietää. Meillä on molemmilla omat lainat ja vastaavat. En tiedä mieheni pääomatuloja, eikä hän tiedä minun. En näe syytä, miksi tuollaiset asiat pitäisi olla yhteisiä. Tulemme toimeen ja olemme rahan käyttäjinä samanlaisia.

Vierailija
15/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla mun palkkakuittini on avointa riistaa. Puhutaan myös aina kun tulee joitain merkittävämpiä bonuksia tai muita puolin ja toisin.

Vierailija
16/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä luulet ettei mies pääse rahoihin käsiksi. Totta hitossa pääsee. Meidän molempien nettipankkitunnukset on pöydällä. Kyllä mies pääsee siirtään rahaa kun vaan koneen viitsii avata ja nettipankkiin mennä.

Meillä yrittäjänä tulee puolet tulosta käteisenä ja pankki velottaa rahanhuoltosopimuksella aivan hirveitä summia vuositasolla käteisen laittamisesta.

Siis se kierretään siten että vien henkilökohtaselle tililleni ja kierrätän sillain.

T. 26

Vierailija
17/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen ja omat tilit. Yhteiselle menee kaikki rahat ja sieltä maksetaan kaikki menot. Kumpikin saa kuussa yhtä paljon omaa rahaa riippumatta siitä onko toinen töissä ja toinen kotona hoitamassa lapsia.

Loistavan demokraattista ja ei ikinä riidellä rahasta

Vierailija
18/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yhteiseltä maksetaan kaikki yhteiset menot. Omilta jos esim. lähtee kavereiden kaa ulos tms.

Vierailija
19/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei silloin voi siirtää rahaa tunnuksilla, tietenkään.

Jos on kyseessä "TAI"-nimetty yhteistili, homma onnistuu.

Miten sä luulet ettei mies pääse rahoihin käsiksi. Totta hitossa pääsee. Meidän molempien nettipankkitunnukset on pöydällä. Kyllä mies pääsee siirtään rahaa kun vaan koneen viitsii avata ja nettipankkiin mennä. Meillä yrittäjänä tulee puolet tulosta käteisenä ja pankki velottaa rahanhuoltosopimuksella aivan hirveitä summia vuositasolla käteisen laittamisesta. Siis se kierretään siten että vien henkilökohtaselle tililleni ja kierrätän sillain. T. 26

Vierailija
20/53 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilö kuolee, pankki "jäädyttää" tämän nimissä olevan tilin. Sieltä ei silloin voi siirtää rahaa tunnuksilla, tietenkään. Jos on kyseessä "TAI"-nimetty yhteistili, homma onnistuu.

Miten sä luulet ettei mies pääse rahoihin käsiksi. Totta hitossa pääsee. Meidän molempien nettipankkitunnukset on pöydällä. Kyllä mies pääsee siirtään rahaa kun vaan koneen viitsii avata ja nettipankkiin mennä. Meillä yrittäjänä tulee puolet tulosta käteisenä ja pankki velottaa rahanhuoltosopimuksella aivan hirveitä summia vuositasolla käteisen laittamisesta. Siis se kierretään siten että vien henkilökohtaselle tililleni ja kierrätän sillain. T. 26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi