Tiedättekö paljonko mihenne saa palkkaa?
Mä tajusin just, että mä en tiedä bruttoa enkä nettoa.
Tiedän mitä sai 2003 kun allekirjoitti työsopimuksen, mutta siihen on tullut päälle palkankorotuksia 7 vuoden aikana jo monta kertaa. Ja vuosibonuksista mulla ei ole aavistustakaan.
Tästä huolimatta meillä on yhteiset rahat (mutta siis omat tilit) :) Mä olen ollut 6 vuotta kotona lasten kanssa ja ensi viikolla palaan töihin. Mies on lyhentänyt lainan sekä maksanut kaikki laskut. Masterilla olen ostanut kaikki perheen ruuat, vaatteet, kengät, käyttötavarat, kampaajat yms. Ja tietenkin omalle tililille tulleet tuet ovat menneet markettiin tai milloin mihinkin.
Pitänee kysyä, jotta voin osallistua av:n järkeviin paljonko-tienaat-galluppeihin.
Olenko ainoa laatuani?
Kommentit (53)
miten voitte suunnitella ja hoitaa taloutta? miten olette voineet ottaa lainaa?
Näin me kierretään huimia pankin maksuja :)
miten voitte suunnitella ja hoitaa taloutta? miten olette voineet ottaa lainaa?
Kuten sanoin, en ole vuoden 2003 jälkeen kysynyt palkkaa. Silloin oli puhetta kun vaihtoi työpaikkaa. Asunto on ostettu jo 2002 ja uutta lainaa emme ole ottaneet, toivottavasti emme koskaan otakkaan.
Mies maksaa kaikki laskut ja lainat. Mä maksan ensin pankkikortilla kun kotihoidontuki on tullut ja loppukuun luottokortilla. Mies maksaa laskun joka kk, eli luotolla emme elä. Käytän Masteria vain maksuaikakorttina, jolloin ostoista ei mene korkoa. Helppoa.
Ehkä raha ei näyttele suurtakaan roolia perheessämme, koska siitä tai sen kuluttamisesta ei tarvi keskustella. Meillä on molemmilla järkevät ja ennen kaikkea samanlaiset kulutustottumukset.
Ja monesti avaan mieheni palkkakuitin, kun haluaa kuulla paljon tuli palkkaa, jos on ollut esim. ylitöissä. Muutenkin keskustelemme kotona palkka-asioista ja jos on tullut vaikka jotain bonuksia töistä.
meillä on yhteinen tili ja minä hoidan laskujen maksut,. joten ei jää huomaamatta :)
Jos en tietäisi mitä mies tienaa, eläisin jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa.
En ymmärrä miten yhteistä taloutta voi suunnitella jos ei tiedä paljonko toinen tienaa, ellei sitten ole rahaa kuin roskaa. Meillä keskituloisena lapsiperheenä hankinnat, lomat yms. pitää suunnitella yhdessä ja sen vuoksi molemmat tiedämme perheen raha-asiat hyvin.
itse olen lasten kanssa kotona ja mies hoitaa rahaliikenteen, kiinnostaisi varmaan enemmän sitten jos rahasta olisi tiukkaa mutta nyt pärjätään ihan mukavasti. meillä on omat tilit. mies hoitaa omalta tililtään laskut ja muut menot sekä pääosin ruokaostokset, minä käytän omaa tiliäni esimerkiksi kun lapsille täytyy ostaa vaatteita ja harrastustarvikkeita.
meillä on yhteinen tili. Sieltähän se näkyy.
Näin me kierretään huimia pankin maksuja :)
Meillä on yksi yhteinen verkkopankkisopimus ja yhdet kulut mutta molemmilla oma palkkatili. Jossain onnettomuus yms tilanteessa on tosi vaikeaa jos miehesi palkka tulee sinun tilillesi. Jos itse olet tajuttomana sairaalassa, miehesi ei pysty hoitamaan talouden laskuja ilman että hakee itsensä sinun edunvalvojaksi ja se kestää. Sama juttu jos kuolet, miehesi pääsee tilillesi vasta perunkirjoituksen jälkeen.
Budjetit eivät yrittäjällä vain aina toteudu. Kuukausittainen vaihtelu on erittäin suurta, välillä on kuukausia jolloin ei tuloja ollenkaan.
ihmisiä, jotka eivät tiedä omia raha-asioitaan. Tarkoitan siis noita miehiä. Epäilen viestien totuudenmukaisuutta.