Auttakaa, miten toimin oikein? 11 v tytöstä kyse...
Tyttöni on laiha, mutta hänellä on ns. pömppävatsa. Nyt hän on saanut päähänsä että on läski, koska on iso maha ja jaloissakin on (kuulemma) läskiä.
Eikä todellakaan ole!
Olen nyt saanut päähäni kaikki bulimiat ja anoreksiat :/ Ei hänellä niitä ole, mutta pelkään että nämä puheet niihin johtaa.
Kertokaa nyt arvoisat mammat, miten suhtaudun tytön puheisiin?
Kommentit (5)
että luontaisesta pömppömahasta ei pääse eroon millään löaihduttamisella, ainoastaan liikunnalla ja järkevällä ruokavaliolla. BMI voi olla 15 ja edelleen pömpöttää, nimim: kokemusta on. Ei muuta kuin jumppaa ja juoksua, ja tasapainoinen ruokavalio päälle.
Että 11-vuotiaalle ei sitten muuta, kuin jumppaa ja juoksua ja tasapainoinen ruokavalio päälle...
Sinä, joka kommentoit näin, kerrothan, ettei sinulla oikeasti ole lapsia, kerrothan!
että luontaisesta pömppömahasta ei pääse eroon millään löaihduttamisella, ainoastaan liikunnalla ja järkevällä ruokavaliolla. BMI voi olla 15 ja edelleen pömpöttää, nimim: kokemusta on. Ei muuta kuin jumppaa ja juoksua, ja tasapainoinen ruokavalio päälle.
että sen vatsalihakset eivät vielä ole kunnolla toiminnassa, ja se tarvitsee nyt liikuntaa sen takia, eli vatsalihakset kehitettävä kuntoon.
Tyttösi on herkässä iässä, ulkonäköasiat kiinnostavat ja huolestuttavat. Kavereiden puheet voivat satuttaa. Kerro tytölle suoraan että ei todellakaan ole liian lihava ja että turha laihduttaminen on vaarallista ja voi sairastuttaa. Kerro asioista oikeilla nimillä ja suoraan, 11-vuotiaat ovat jo aika fiksuja ymmärtämään asioita. Voithan vielä jutella tytön kanssa terveellisestä syömisestä ja liikunnan tarpeesta niin ettei ylipainoa ala tulla myöhemminkään. Mutta älä tee asiasta suurta numeroa!! Äläkä pidä asiaa jatkuvasti esillä.
Moi!
Minä olen 11v. 150cm ja painan noin 69.9
Ja painoindeksi PITÄISI olla 20 on=50
Miten voisin "PUDOTTAA PAINOANI JÄRKEVÄSTI?"