Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Suomessa ei kukaan kuole nälkään"

Vierailija
25.05.2010 |

Tuota kuulee usein sanottavan..todellisuudessa kyllä olisin kuollut monta kertaa toimeentulotukihakemusta odottaessani. Lisäksi sähkö, netti jne. olisivat menneet pois päältä mutta onneksi on sukua ja ystäviä, jotka lainaavat rahaa hädässä - mutta onko kaikilla?? Epäilen.

Tässä maassa rahaa saavat vain juopot ja muut sosiaalitapaukset..tilapäisesti hädässä olevalle tarjotaan lähinnä lämmintä kättä jos sitäkään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elkää valehdelko itsellenne. Olkaa rehellisiä tämän asian kanssa.

Vierailija
22/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti 300€/kk ja perheellinen ei pärjää pelkästään tuolla!

Turvaverkot puuttuu, totta. Kaverit kun ovat lapsettomia ja vanhempani kuolleet, suku myös. Oma vika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuja tai sukulaisia , jotka antavat ruokaa?

Kannattaa verkostoitua jottei käy niin huonosti.

en luota suomen hyvinvointijärjestelmään, joten

kutsun tuttuja joilla on tiukkaa usein syömään ja

rukoilen jos joudun joskus huonoon asemaan joku tekisi saman.

Vierailija
24/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnekas enkä niin pahassa tilanteessa ole ollut että oikeasti ruoka loppu tms. Vähissä kyllä mutta ei koskaan loppu, ja äitini on aina auttanut minua ja tuonut käydessään ruokaa jne. kerran jouduin kuitenkin käymään sossussa pyytämässä vuokranmaksuun apua. Meillä oli monta vuokraa maksamatta, koska olimme minun kotihoidontuen,lapsilisän ja osa-aikaduunin palkan varassa. Mies oli jäänyt kiinni kamalista valheista, olin väsynyt töistä ja 1,5v:n hoitamisesta ja raskausvaivoista. En saanut nukuttua vaan vatvoin ongelmia, vaeltelin yöt. Laskut oli maksamatta ja muutto meneillään, ja uudesta kämpästä piti maksaa ekat vuokrat enkä tiennyt miten jatkaa valehtelevan miehen kanssa,vauvakin tulossa jne. Olin henkisesti tosi loppu, itkien menin sossuun. no, maksoivathan ne ekasta vuokrasta vajaa puolet, hyvä sekin ja kiitollinen olen siitäkin. Vaan eräät kaverini vetävät sossusta satoja euroja, toinen opiskelee, ei käy töissä,toinen ei tee mitään kun mikään työ ei kelpaa tai ei muka pysty tekemään tai on liian pieni palkka. Sossu maksaa vuokrat ja sähköt ja tässä yks päivä kaverini pohdiskeli joskos pyytäisi sossusta rahaa uuteen sohvaan. Siis joo.. Viikko tai pari takaperin oli saanut reilut 300e ja tuhlannut sen ties minne. Sanokaa mitä sanotte mutta kyllä tässä maassa saa levätä laakereillaan ja elää silti tavallista elämää mutta kun oikeasti tekee töitä, yrittää parhaansa ja laittaa vähät rahansa sinne minne kuuluukin, ei saa edes tilapäistä apua.

Vierailija
25/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tuo "ottakaa opintolainaa"-viesti. Toimeentulotukea ei saa, jos ei ole kaikki opintolainat nostettuna. Ottaisit ensin asioista selvää.

Vierailija
26/32 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei tehdä nykyään?

Vierailija
27/32 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkään ei Suomessa kuole kukaan jos ei itse halua. Lihavuuteen kuolee aika moni.

Vierailija
28/32 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kuollut tai kuoleeko mutta yhden läheltä piti-tapauksen tiedän. Heppu ei ollut henkisesti läheskään terve saadessaan loparit töistään eikä hän osannut hakea mitään avustuksia mistään, ei pystynyt tietenkään maksamaan laskujaan eikä lopulta ostamaan itselleen edes ruokaa. Satunnaisesti löytämillään palautuspulloilla hän sai toisinaan jonkin nakkipaketin hommattua mutta ei sillä aikamies pitkälle pötki. Päihteitä hän ei käyttänyt eikä viimeisinä aikoina juurikaan edes poistunut asunnostaan, lopulta ei olisi edes jaksanut. Kavereiden ansiosta hän kuitenkin selvisi mutta olen varma, että ilman heitä olisi

nälkäkuolema koitunut hänen kohtalokseen hyvinkin pian.

Vierailija
29/32 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap <3

Vierailija
30/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään jaksa näitä valittajia. Kelassa toimeentulotuen päätös saattaa kestää maks. 1-2pv yliaikaa jos on kauhea ruuhka. Jos hakemuksesi käsittely kestää tätä kauemmin, todellisuus on se, että olet itse sössinyt jotain. Jättänyt liitteet toimittamatta ja/tai paperit lukematta.

Sähkötkään eivät Kelan toimesta katkea, vaan ihan itse olet laskut jättänyt maksamatta tai jättänyt toimittamatta ne Kelaan. Tai sitten olet toimittanut liian myöhässä tai laskut ovat olleet puutteellisia.

Toimeentulotuki kattaa myös ruuan. Jos rahat eivät riitä ruokaan, on sinulla liikaa menoja, joista vaan täytyy kyetä karsimaan. Jos asut liian kalliisti, on vaan muutettava halvempaan vaikkei haluaisikaan. Itse olen saanut omat asiani hoidettua ilman ongelmia, ja kyllä, olen ollut nälässä ja velkaantunut. Kelaa ja sosiaalitoimistoa en kuitenkaan tilanteestani syytä.

Tässä maailmassa JOKAISELLA ON ITSELLÄÄN VASTUU hoitaa omia asioitaan. Aikuisen ihmisen pitää kyetä asettamaan asiansa tärkeysjärjestykseen. Valtion ilmaisen rahan jakelijaa ei ole tarpeen syyttää. Ja se nyt vaan on fakta, ettei kukaan tässä maassa kuole nälkään, kuten aiemmissa kommenteissa asia on jo perusteltu. Nyt siis AP on peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
31/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään jaksa näitä valittajia. Kelassa toimeentulotuen päätös saattaa kestää maks. 1-2pv yliaikaa jos on kauhea ruuhka. Jos hakemuksesi käsittely kestää tätä kauemmin, todellisuus on se, että olet itse sössinyt jotain. Jättänyt liitteet toimittamatta ja/tai paperit lukematta.

Sähkötkään eivät Kelan toimesta katkea, vaan ihan itse olet laskut jättänyt maksamatta tai jättänyt toimittamatta ne Kelaan. Tai sitten olet toimittanut liian myöhässä tai laskut ovat olleet puutteellisia.

Toimeentulotuki kattaa myös ruuan. Jos rahat eivät riitä ruokaan, on sinulla liikaa menoja, joista vaan täytyy kyetä karsimaan. Jos asut liian kalliisti, on vaan muutettava halvempaan vaikkei haluaisikaan. Itse olen saanut omat asiani hoidettua ilman ongelmia, ja kyllä, olen ollut nälässä ja velkaantunut. Kelaa ja sosiaalitoimistoa en kuitenkaan tilanteestani syytä.

Tässä maailmassa JOKAISELLA ON ITSELLÄÄN VASTUU hoitaa omia asioitaan. Aikuisen ihmisen pitää kyetä asettamaan asiansa tärkeysjärjestykseen. Valtion ilmaisen rahan jakelijaa ei ole tarpeen syyttää. Ja se nyt vaan on fakta, ettei kukaan tässä maassa kuole nälkään, kuten aiemmissa kommenteissa asia on jo perusteltu. Nyt siis AP on peiliin katsomisen paikka.

Jätin hakemuksen toimeentulotuesta 28.2 päivä ja päätös tuli kolme päivää sitten. Siis YLI KOLMEN VIIKON ODOTUSAIKA.

Olen vaikeasti sairas mutta eläkkeelle ei päästetä. Erikoissairaanhoidosta potkitaan säännöllisesti pihalle koska parantavaa hoitoa ei ole = ei sairauspäivärahaa. Olen työkkärin asiakas mutta en kykene täyspäiväiseen työhön= ei työttömyysetuutta. Tt-tuki on ainoa vaihtoehto ja kela tekee kaikkensa ettei sitä tarvitsisi maksaa.

Vierailija
32/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen työssäni, kuinka asiakas on toimittanut paperit Kelaan viikkoja aiemmin, mutta Kelan ruuhkan vuoksi raha maksetaan vasta nyt. Asiakas joutuu maksamaan viivästyskuluja, joita Kela ei maksa.

Ihmisillä on vaikeita ja surullisia tilanteita elämässään eikä heidän mitätöintinsä kannata.