Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Tsemppiä kuitenkin täältä ensi kiertoon. Kyllä se teidän aika vielä tulee, ihan varmasti!
Itse edelleen ymmällä menkkojen puuttumisesta. Ei edes mitään merkkejä siihen suuntaan... Vieläkään ei ole tilaamiani testejä kuulunut, joten kovin epätietoisissa fiiliksissä mennään. Toisaalta olen varma että kyllä tässä nyt raskaana ollaan, mutta toisaalta olen aivan varma että kierto venyy taas ihan mahdottomaksi koska tämä on eka luomukierto terolutien jälkeen. Eli se olisi ollut vain terojen ansiota että nuo edelliset 3 kk olivat aikalailla tasan 28-29 päivää... Toisaalta olin limojen ja nippailujen perusteella bongailevani oviksen jo yli kaksi viikkoa sitten, joten ei kai tämä loppukierto voi loputtomasti venyä?! Höh.
Toivottavasti tulis nyt kohta joku vastaus tähän ja anteeksi kun vaivaan teitä täällä pähkäilemiselläni harva se päivä... ;o)
epätietoinen ponityttö
minunkin puolesta onnitteluista!
On tosiaan epätodellista taas tämä, vaikka varmuudeksi testasin uudestaan ma-iltana ja tuli vielä selkeempi plussa. Onneksi. :)
Ei täälläkään minkäännäköisiä oireita vielä, hyvä olo mut rintoja vähän aristaa edelleen.
Pahoittelut tädistä niille joille se tuli, ei kun uusi kierros käyntiin. Ja jännäillään siiten vielä muitten puolesta!
Isot onnittelut K-84:lle! Ihanaa! :) Ainakin meitä on tässä kaks, ja toivotaan että nopeasti tulisi enemmänkin plussia!!
- Heath & Hope - (rv 4+4)
meinaa ihan vatsa mennä sekaisin! Tätiä ei ole kuulunut eikä muitakaan oireita. Kuvittelen, että alavatsassa on samanlainen paineen tunne kuin edellisissä raskauksissa, toivotaan, ettei se ole vain kuvitelmaa;) Huomenna aamulla aattelin uskaltaa testata...
Pahoittelut tädistä Vilho;( Voihan olla, että sulla ovis on ok mutta hedelmöittynyt munasolu ei pääse kiinnittymään. Mistäs näistä tietää...musta tuntuu, että mulla oli edellisessä yrityskerrassa kiinnittymisongelma, kun oviksen löysin joka kierrosta mutta raskaus ei kuitenkaan alkanut.
Ponityttö, sulla vaan piina jatkuu! Voithan tosiaan olla raskaana. Mulla jatkui terojen jälkeen kierto ihan normaalina ja tulin raskaaksi tosi pian niiden lopettamisen jälkeen. Pidetään peukkuja, että sullakin näin;)
Tsemppiä kaikille ja nautitaan ihanasta kesästä!T.Wilpuri kp 29/27
Muulla on muuten vähän nyt samaa juttua, ko Wilpurillakin, että menkkoja ei kuulu ja oireet ovat vähentyneet huomattavasti ja se nyt vähän pistää ketutusta päälle :/ Lauantaina meinasin testata seuraavan kerran, jos ei täti tuu sitä ennen. On tääkin...rasittavaa suorastaan!
Jee, nyt pääsee ulos, ko aurinko alko paisteleen. Täällä onkin satanut vettä melkein koko päivän.
Kp 29 ja ei ainakaan vielä ole tätiä kylässä. Huono olo on ollut parina aamuna, tosin aivan poikkeuksellista se ei ole minun elämässäni.
Miten minusta tuntuu, että täällä on suurimmalla osalla jo jännitykset ohi, jokunen meitä vielä on. Mutta kun mullakin mahdollinen la osuisi ihan vain vähän puolen kuun jälkeen, niin periaatteessahan pitäisi olla noin puolet porukasta mun kiertoa "jäljessä". Hassu homma.
Mutta mä taidan siis testailla perjantaina, jos sinne asti päästään. Hitsi että jännittävää on tämä elämä!
Niin missä kp:ssä sä Ponityttö jo menet? Toivoittavasti saat toisella testillä plussan!
/KaisaMaija (tajusi juuri, että nimimerkin voi lyhentää muotoon KM, yök!)
En jaksa jotenkin laskea kiertopäiviä, hassua.. noh, jotain ton suuntaista kuitenkin.
Onnea plussaajille, niitä on kyllä tullut tässä kuussa toistaiseksi tosi vähän! Vilholle erityispahoittelut ja pahoittelut toki muillekin tädin kyläänsä saaneille. Toisaalta, pitää muistaa, että eikös se todennäköisyys plussaamiseen kasva kerta kerran jälkeen, taisi sinne kymmeneen yrityskiertoon asti olla näin, jos en ihan väärin muista, eli kyllä se plussa sieltä vielä meille kaikille tulee, eikös juu! :)
Itse ihmettelen tässä yhä sitä maanantain pientäkin pienempää vuotoa, eilen ja tänään on tullut aika reilusti valkkaria ja tänään on vielä vatsakin kramppaillut jotenkin ihan kamalasti, välillä tekee ihan tosi kipeää. En tiiä, tänään on jotenkin sellainen mieliala, ettei jaksa plussaan uskoa.. Piinaviikko edessä. Testaillahan mun ei kannata kyllä yhtään ennenkuin joskus kp 30/dpo 14 tietämillä, koska kierrot on olleet aika pitkiä, 32-36. Aika kuluu niiiiin hitaasti.
Mä tässä olen ihmetellyt 3pvn pituista tädin vierailua. Normaalisti vierailee pidempään. Outoa.
Keitäs täältä nyt onkaan tulossa huhtikuisiin? Voitas jo pistää HuhtikuunHelmet pystyyn =)
Solina kp5/26-29
Tuolla Odotus-puolella alkaa maaliskuisia jonkin verran jo olemaan ja moni onkin sellainen, joka ei oo täällä pinossa ees kirjotellut.
Solina: Villi juttu tossa kierron vaiheessa sulla toi 3 päivän vuoto. Mullahan oli just aivan samanlainen apaut viikko-puoltoista oikeiden menkkojen loppumisen jälkeen eikä niitä seuraavia menkkoja vielä ees näy. Jos mie lasken kierron, nii nyt ois mulla menossa 33/28 - siis tosiaan normikierto jos on mulla päällä ja jos ei, nii sitten ois 33/36. Prkl, ko mie alan itekkin jo oleen niin sekaisin näistä päivistä ja siitä, ettei merkkiä suuntaan tai toiseen tule/ole! Edelliset menkat ennen sitä tuli päivänä nro 36 ja sitä ennen mulla oli se kierukan poiston jälkeinen tyhjennysvuoto - meneepä sekavaksi :D Elikkäs ootan siis tän viikon lauantaihin eli mie vielä siis piinailen täällä :p Ja enköhän miekin sinne huhtikuisiin sitten itteni vielä änkeä!33
Tuolla Odotus-puolella alkaa maaliskuisia jonkin verran jo olemaan ja moni onkin sellainen, joka ei oo täällä pinossa ees kirjotellut.
Solina: Villi juttu tossa kierron vaiheessa sulla toi 3 päivän vuoto. Mullahan oli just aivan samanlainen apaut viikko-puoltoista oikeiden menkkojen loppumisen jälkeen eikä niitä seuraavia menkkoja vielä ees näy. Jos mie lasken kierron, nii nyt ois mulla menossa 33/28 - siis tosiaan normikierto jos on mulla päällä ja jos ei, nii sitten ois 33/36. Prkl, ko mie alan itekkin jo oleen niin sekaisin näistä päivistä ja siitä, ettei merkkiä suuntaan tai toiseen tule/ole! Edelliset menkat ennen sitä tuli päivänä nro 36 ja sitä ennen mulla oli se kierukan poiston jälkeinen tyhjennysvuoto - meneepä sekavaksi :D Elikkäs ootan siis tän viikon lauantaihin eli mie vielä siis piinailen täällä :p Ja enköhän miekin sinne huhtikuisiin sitten itteni vielä änkeä!
Mulla tuli siis menkat kp30, eli kierroksi tuli se 29 päivää nyt, eli piteni taas kierto :( Mutta vuoto kesti vaan sen 3 päivää. Sitä tässä ihmettelin, että miten nyt taas tällei. Että missä se mun normaali 27 päivän kierto 5-6pvn tädin-kyläilyn kera oikein on? Oiskos se sit tää vauva-stressi saanu kropan sekasin tai jotain...
Voi kiitos tsemppaajille - olette mahtavia :).
Joo, eikös se niin ole, että vain joka viides alkio on kiinnittymiskelpoinen. Ja toisaalta, kyllähän siitä vuoden yrittämisajasta puhutaan "normaalin rajoissa". Ollaan miehen kanssa puhuttu viimeaikoina paljon tulevaisuudesta ja siitä josko jo nyt tutkimuksiin. Katsotaan nyt mihin päädytään. Muutenkin olen tehnyt nyt pitkän tähtäimen suunnitelman, siis varautunut siihen, että elämä ei "päättyisi" joka kuukausi.
Solinako siellä kyseli Huhtikuisia.. minä ainakin täällä näköjään pyörin. Vaikka ajatus olisi stressata vähemmän, niin täällä on kyllä mukava vaihtaa ajatuksia ;).
Missä on Wilpuri? Mitä testi kertoi? Entä Ponityttö? Suskin oireet kuulostavat lupaavilta, onnea matkaan :)!
Vilho kp3/32, yk5 (olisko tämä nyt SE viides ;))
tuli TÄTI tänä aamuna kp30/27...Se ainoa raskaustesti jäi nyt kaappiin odottamaan parempia aikoja! Olin jo aika toiveikas asian suhteen noiden kiertopäivien perusteella, kun mulla on vuoden verran kierto ollut tosi säännöllinen 27-28...
Mikähän meille nyt näitä pitkiä kiertoja aiheuttaa?!? Onkohan se helle vai tämä asioista veivaaminen tai vauvastressi, kuten Solina kirjoitti... on nimittäin tosi hiljaista plussien suhteen. Ja harvalla on kierto pysynyt säännöllisenä. No, huomenna meinaan ottaa harmitukseen ja vähän muuhunkin pari lasia viiniä, kun on juhlat sopivasti tiedossa. Hyvä sinänsä, että tämä asia selvisi nyt.
Pitäisköhän sitä huhtikuun pinoa alkaa jo perustamaan, meitä taitaa olla aika monta jo siellä...vai jatketaanko vaan täällä roikkumista;) Plussatuulia vielä lopuille piinailijoille! T.Wilpuri kp1/27-30 yk3
P.S Vähän jatkoa...Vilho, sun viesti olikin tullut sillä aikaa, kun kirjoittelin omaani;) Olit pohdiskellut aika samoja asioita. Mulle käy uuden pinon perustaminen tai täällä roikkuminen...tarkoitus ois tosiaan miettiä asioita vähemmän mutta kuinka se sitten onnistuu...Onko teillä Vilho ennestään lapsia?
Pahoittelut. Ja hauskoja juhlia ilman vauvastressiä. Meillä ei ole lapsia vielä, molempien ensimmäistä yritetään, minä olen alle kolkyt ja mies reippasti yli.
Voidaan perustaa uusikin pino, tosin minun pitkän tähtäimen suunniltemilla se saisi olla vaikkapa "elokuun toivot", heh ;). Miten vaan, minä seuraan sitten perässä. Unelmia ja (toimisto)hommia oli ainakin jo perustettu maalismurujen seuraajaksi.
Vilho
Voi että Wilpuri ja muut negan saaneet, nii inhottavaa, että!
Mulla sattu aamulla "mukava" juttu, joka sai mun päätä enemmän sekaisin. Poikapuoleni heräsi ja kertoi hällä olevan kuumetta, hain korvakuumemittarin ja aloin mittaan häneltä kuumeen, ko ite oli niin reppana. Huomasin sen korvassa olevan hiekkaa ja sanoin siitä,, johon tuumasi, että tiiän. No mikset oo ottanut pois? En tiiä! Voi jestas noita ipanoita joskus :) Laitoin sitten kuumemittarin korvaan ja kun oli valmis, nii se mittarin päässä oleva muovisuojus oli aivan vaikun peitossa ja mitä meikä teki!!! Mulla alko niin yökityttään se, että meinasin aivan oksentaa! Wooot!?! Kakkosta oottaessani en saattanut siivota koiramme oksuja/ripuleita poijes, ko alko tekeen aivan samaa....Nyt siis toivo taas heräsi talviunestaan, mutta maltan mieleni lauantaihin asti.
Pahoittelut Vilpurille.
Mikä lie helle sekoittelee kiertoja, mutta mulle on käynyt tänään näin: Aamulla kävin vessassa (ällöjuttuja sori) ja ulosteen olomuodosta päättelin, että nyt alkaa menkat. Kokeilin vielä sormella sisältä, että kyllä, vähän verta jäi sormeen, joten vuotamaan alkaa. Tamponi sisään ja baanalle. Iltapäivällä sitten huomasin, että tamponissa oli ehkä peukalon pään kokoinen vaaleanruskea tahra, eli eipä juuri mitään ollutkaan tullut. Ei tullut koko päivänä eikä vieläkään ole edes limakalvoilla verta. Eli ei se sitten tullutkaan täti. Ei mulla näin ala koskaan menkat, kyllä ne yhtenä päivänä aina kunnolla alkavat, vaikka vuoto onkin täysillä vasta seuraavana päivänä.
Sitten kaahasin iltavuoron päätteeksi s-kauppaan testin ostoon (kun apteekki on jo kiinni) ja tein sitten testin. Nega. Mutta kun oikein oikein tarkkaan tuijottelin niin mielestäni näin -no en ehkä edes haamua vaan haamun varjon. Aloin heti selitellä itselleni, että olen koko illan juonutkin aika paljon, että haaleaa virtsaahan se on.
Kp 30. Onpa jännittävää. Mitään en uskalla toivoa, ei olisi ehkä pitänyt tehdä vielä testiä. Pahus.
Kauhea väsymys ja tuskainen olo, mutta johtunee siitä että on pari päivää odotettu sitä sadetta ja ukkosta. Miksi se ei tule tänne?!
Helteitä piisaa =) hyvä niin. Onneks täälläkin on muutamia plussia tupsahtanut. Onnea plussanneille! Ja harmillista, että tiukassa meinaa nyt plussat olla.. Mutta toivoa vielä osalla on. Toivotaan että tärppää.
KaisaMaija, mulla alko menkat just noin kuin kuvailit. Tosi niukasti ja vasta parin päivän päästä alkoi kunnolla vuotaan.. Mutta on mulla ollut vuotoja raskauksissakin, joten näistähän ei voi päätellä mitään. Toivotaan että haamun varjo voimistuu =)
Mulla alkaa nyt oviksen bongailu.. ilman testejä kylläkin.. sovittiin puolison kans että ollaan tosi aktiivisia koko se viikko ku ovis ois. No, ollaan kyllä oltu joka kerta.
Milloinkahan ois syytä hakeutua tutkimuksiin, jos ei tärpätä...? Hormonaalista ehkäisyä oon käyttänyt n 10 vuotta sitten. 2 raskautta, esikoinen 01 , ja keskenmeno 06. Ikää 30.
Nyt alkaa virallinen yk 6. Huoh taas mitä vuodatusta! Jotenki tää vauva-asia sekoittaa kaikki ajatukset. Jaksamisia ja haikaroita kaikille.
Ihania oireita sulla. :)
Pahoittelut noista negoista kaikille testanneille.
Heath, hyvin se sulla nyt menee, jos viivakin oli vahvistunut... Ainakin hormonin määrä kehossa on ollut selkeässä nousussa, joka poissulkee ainakin kemiallisen. Pidän kovasti peukkuja sulle ja koetan tulla täältä perässä. :)
Omasta navasta: maanantaina kp15 herätessä menkkajomotusten kaltaisia tuntemuksia + vaaleanpunaista paperiin... kp9 oli ovis, eli ihan kiinnittymisen aikoihin. Nyt to-pe ollut taas aamupäivisin jomotusta mahassa.
Yhtään normimenkkoja ei ole viime kierron keskenmenon jälkeen, joten en tiedä millaiset tuntemukset tällaiselle erikoiskierrolle olisivat normaaleja. Ja tää on tietysti ongelma koska mun pääni analysoi ja miettii merkitykset joka oireelle. Ja jomotus kyllä muistuttaa itsestään koko ajan, niin etten todellakaan osaa olla spekuloimatta asiaa.
Joo-o. Onnistuinpa hyvin pitämään pään kylmänä! Keskiviikkona piti menkkojen alkaa, eivätkä alkaneet! Sittenhän sitä oltiin ihan varmasti raskaana!
Aika pommi oli taas se EI RASKAANA/INTE GRAVID, kun se lävähti testin näyttöön.
Yritys jatkuu: kymmnes kierto toden sanoo! Alkaa vaan jo niin käymään hermoon. Koko ajan on pala kurkussa, kun itku puskee läpi. Ehkä jos vielä tän päivän pillitän ja sitten jaksan piristyä.
Onnea meille kaikille!
T: Lumikukkanen
No kylläpä täällä nyt plussat antaa odotuttaa itseään!
Täällä kanssa meinaa innostuminen päästä käsistä.. yritän nyt kuitenkin rauhoittua, koska tiedän myös jo miten paljon se negatesti sitten kirpaisee - vaikka menossa onkin vasta kolmas yrityskierto.
Intoa pitää yllä alaselän kipuilu, ja muut tuntemukset; rintoja vähän kivistää, vatsassa möyrii välillä (melkein menkkamaisesti, mutta ei sit kuitenkaa ihan samalla lailla). Valkovuotoa tulee joka päivä, on siis tullut sen maanantaisen mahdollisen kiinnittymisvuodon jälkeen joka päivä. Ainakin tämä kierto on ihan erilainen kuin kumpikaan kahdesta aiemmasta kierrosta!
Saas nähdä koska sitä testailisi.. sunnuntaita mietin, kun se olis sitten dpo 10, ja jostain lueskelin että silloin jo saattaisi testeissä jotakin näkyä. Tai sitten odotan ensiviikolle, kp 14 asti.. sitä negatestiä kun en tahtoisi tehdä.
Kiitos paljon kaikille onnitteluista:)
On vaan edelleen sellainen olo, että voiko tämä olla totta, että kolmannella yrityskerralla tärppäsi.. Oireita ei pahemmin ole, hieman huonoa/etovaa oloa, mutta muuten ei mitään. Ehkä senkin takia tätä on niin vaikea uskoa.
Taustailen täällä puolella vielä hetken, en uskalla ihan vielä liittyä odotuspuolelle.
Jaksamisia kaikille negan saaneille ja plussatuulia vielä odottaville:)