Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Hyvä kuukausi toi maaliskuukin on, nuorin on syntynyt maaliskuussa :)
Olin ihan varma että raskaana ollaan, mut ei niin ei eipä sille mitään mahda kun uutta yritystä vaan!
Nyt kp 1/27 yk2
Hei kaikille!
Ollaan 22v. pariskunta espoosta. Mulla on ollut hirvittäva vauvakuume jo muutaman vuoden ja nyt vihdoin päätettiin aloittaa pienen murun yrittäminen tässä kuussa :D Mies on ollut vähän haluton yrittämiseen, mutta viimeisen sykäyksen varmaankin antoi mun kummipojan ristiäiset viikonloppuna. Mies piteli reilu kuukauden ikäistä vauvaa sylissään ja kotona illalla kysyi, mitä mieltä olisin, jos vihdoin aloitettaisiin yrittäminen :D vihdoin ja viimein!
Mä lopetin cerazetet n.3 vko sitten ja nyt alkoi ensimmiset luomumenkat eli kp 4/? vielä ei ole tietoa kierron pituudesta, kun cerazetten aikaan jäi jopa vuodeksi vuoto kokonaan tulematta.
Kertokaa teidän kuulumisia, ja toivottelen kovasti plussatuulia. Varpaat ja sormet ristissä, että tärppäisi meillä kaikille pian :)
Terkuin, Heikkulin
Hei!
Eli pikkukakkosta ollaan toiveiltu jo yli vuoden heti esikoisen syntymän jälkeen. Eilen tein taas negatiivisen testin. Tänään on kp 31 eikä menkkoja näy :( Alkaisivat nyt pian, niin päästäis taas uuteen kiertoon. Meillä oli haaveena tosi pieni ikäero lapsille, mutta sellaista ei ole tulossa... Nyt olisi haaveissa maalisvauva 2011...saas nähdä miten sen haaveen käy...
Niin siinä heikkulin vain useasti käy, että nuo miehetkin saavat sen vauvakärpäsen.
Mun mieheni on kyllä näyttänyt vihreää valoa jo pitkään. Hän tuntu haalivan ne vauveliinit ensimmäisenä meistä syliin. :) Tosin hän ei olisi niin epätoivoisesti vahtaamassa kiertoa vaan tjottailee mieluummin. Tosin hämmästyin kun hän tuntui olevan vähän harmissaan ettei nyt ollut tärpännyt. Nyt odotellaan molemmat, että päästään heiluttelemaan peittoja. Olen kovasti miettinyt mikä olisi se sopiva väli tuohon harrastukseen. Sanotaan, ettei joka päivä kannata, vaan että joka kolmas päivä riittäisi, tiedä sitten. Ehkä sitä vain pitäisi fiiliksen mukaan... :)
Täällä siis kp6 ja odotellaan ovistikkuja postista. Nyt en oikein tiedä koska pitäisi alkaa tikuttaminen, kun kierroissa on 10 päivän heittoa. Ehkä vasta 10.päivä, kun viimeksi kiertopäivät oli yli 30. Huoh.
Plussatuulia!
Oli mullekin todellinen yläätys tuo mieheni pään kääntyminen :D tietenkin pistin vettä myllyyn ja hymyilin niin onnellisena, ettei paluuta enää ole ;)
Mun ystävä sai molemmat lapsensa ensimmäisestä kierrosta harrastamalla seksiä jokainen päivä :) Ite ajattelin kanssa fiiliksen mukaan mennä, joskin voin kuvitella halujen olevan huipussaan, kun miettii mahdollista lopputulosta ;) enkä malttaisi odottaa menkkojen loppumista, jotta voidaan aloittaa jo pupuili :)
Mä en ole ite koskaan käyttänyt noita ovistestejä.. mietin vaan sellasta, että kai ilmankin selviää? varsinkaan kun mulla tuo kierto on ihan hämärän peitossa mitä se tällä hetkellä on ..
Miltsille paljon peukkuja ja plussatuulia!
tuolta helmikuun haaveista.Kp2/28-32, yk 4. Neljättä haaveillaan.
Tänä aamuna tuli täti kylään, joten tänne se on siirryttävä.
Esikoisesta haaveillaan nyt menossa kp 1/26-27, yk 2.
Meillä 5-vuotias esikoinen ennestään ja itse tässä kevään mittaan olen pyöritellyt vauva-ajatuksia enenevässä määrin. Viime viikonloppuna mieskin näytti vihreää valoa ja maanantaina kävin poistattamassa kierukan. Kierto on ollut aika sekaisin sen ajan, kun se on käytössä ollut (9kk). Aluksi noudatti aikalailla nuoruusvuosien 27 vrk:n kiertoa, tosin 2-3 viikon vuodolla. Vuotomäärä kyllä väheni kokoajan, mutta nyt lopuksi meni kierto sekaisin, ja viimeiset kolmet on tulleet yli 35 vrk:n väleillä. Että ei ole kyllä mitään käsitystä kierron oikeasta vaiheesta.
Nyt on vuotanut ma-ti hiukan ja tänään sitten oikein kunnolla, en edes muistanut, että noin paljon voi vuotaa! Mitä lie tyhjennysvuotoa sitten...
Esikoinen lähti aikanaan ekasta yrityksestä, joten elättelen toiveita, että tämäkin aika nopeasti nappaisi :)
Kuopus pian 2v. ja koko ajan oltu ilman ehkäisyä, km 2/10, josta kierto vielä sekaisin. Nyt kp 1/22-30. Nyt ajattelin aloittaa ovistestit, kun ei muuten tärppää.
Eli täällä menossa kp8 ja peittoja on jo alettu heiluttamaan.
Mä en vielä ole alkanut tikuttaa, kun kiertopäivät on vielä niin alussa. Tosin mietiskelin noiden alkua. Mullahan alkoi jo viime viikon maanantaina sellaista ihan onnetonta tuhrua, niin että vain paperiin vähän jäi ja hanat aukesivat torstaina. Siitä olen nyt laskenut kp:t, laskenko oikein? Kiertopäivät ovat pillereiden jälkeen olleet sekaisin, ensin oli 23 ja sitten 33. Että milloinkahan sitä pitäisi alkaa tikuttamaan...
Mä olen vielä helmikuisissa, mutta valmistaudun jo siirtymistä tänne, joten oon lueskellut teidän juttuja.
Mulle sanottiin just klinikalla, että tuo "hanat aukes" -päivä on se mikä lasketaan.
Helmikuista siirryn sitten tänne, kun täti tulla porhalsi kylään tänään odotettua aikasemmin. Kierto mennyt ihan kummalliseksi *ihmettelee*
Elikkäs kierron ekoja päiviä mennään nyt sit,
kp1/26-30
Viikonloppu on nyt ohi ja samoin monet yo-juhlat, missä käytiin. Olipas hauskaa pyytä kuohuvan sijasta pommacia ;) Äiti kyllä katseli kulmien alta, mutta kerroin olevani kuskina, joten en voi ottaa.. Menossa nyt kp 9/?? ja innostus on kova. Ja kärsivällisyys on koetuksella :)
Me ei vielä olla kerrottu meidän vanhemmille, että yritetään lasta. Mun oma äitini on sitä mieltä, että opinnot on saatava loppuun ennen perheen perustamista. Meille tämä hetki puolestaan on niin täydellinen kun olla voi. En halua tähän yrittämiseen lisästressiä, joten ajattelin kertoa vasta plussaamisen jälkeen :D Mites teillä muilla, kerrotteko jo yrittäessänne vai raskauduttuanne?
ainakin jutellut oman äitini kanssa, kun sen kanssa tulee muutenkin kaikesta juteltua :D Luulen, ettei mies ole vielä muille puhunut enkä minäkään varmaan sen enempää, ennenkuin ollaan "selvillä vesillä". Viimeksi kerrottiin muistaakseni viikon 12 jälkeen ja nyt varmaan samoihin aikoihin. Paitsi että äidille saatan kertoa aiemminkin :)
Tuosta opiskeluasiasta sen verran, että itsen aloitin varsinaisen opiskelun vasta sen jälkeen, kun esikoinen oli 1-vuotias. Oikein hyvin meni meillä ainakin. Ja itseasiassa olen nyt jo seuraavaa tutkintoa tekemässä ja tässä taas vauvaa suunnitellaan :D Tämän jälkeen olisi kyllä tarkoitus sitten vähän töitäkin tehdä... Ja meillä siis ikäeroa lapsille tulossa vähintäänkin se 6,5-vuotta (tai jos heti onnistuisi niin hiukan alle!)
Minä kanssa olen miettinyt tuota alkoholiasiaa, että pitäisikö lopettaa jo nyt samantien, vaikkei vielä raskaana olekaan. Ei sitä paljon tule käytettyä muutenkaan, viiniä silloin tällöin ja joskus saunasiideri, mutta tässähän sitä samalla pääsee siitäkin eroon. Muutenkin olen alkanut miettiä kaikkia syömisiä ja muita, että pitäisikö jo nyt alkaa vältellä "kiellettyjä" ruokia. Esikoisesta en oikein niitä tarkkaillut ja ihan terve lapsi tuli, mutta nyt on alkanut ahdistaa kaikki tuollaiset. Ihan sekopäiseksi taidan tulla ennenkuin edes raskautua ehdin :D
Kierukan jäljiltä vuotelee edelleen, mutta on sentään vähenemään päin. Kierrosta ei tietenkään edelleenkään ole mitään tietoa. Mutta tarvii varmaan aloittaa yritys heti kun tuo vuoto rauhoittuu...
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!
Eli tänne pinoon saan itseni lisätä, ei ollut onni matkassa helmikuisissa. Yk 4 siis alkakoon.
Vuotokin alkaa olla loppumassa, joten ajatukset uuteen kiertoon siis! Yksi syy sihen ettei tärpännyt, mikä tulee mieleen viime kierrosta oli, että sain hiivan just oviksen aikoihin (olikohan tultu liikaa hommailtua?), joka ei varmaan sitten ollu kovin suotuisa elinympäristö simpoille...
Tuli tossa parina iltana otettua muutama lohdutussiideri, mutta muuten oon aikalailla ollu juomatta oviksesta kuukautisiin. Ilmeisesti juomisella tai "kiellettyjen" ruokien syömisellä ei tietääkseni ole merkitystä ennen kuin raskaus näkyy testeissä, ennen sitä alkioon ei ole yhteyttä verenkierrosta. Eipä tietenkään varmasti ole haitaksi jättää alkoholin käyttöä yrityksen aikana vähemmälle. Ja voisihan sitä vinkata tuolle miehellekin samasta asiasta. ;o)
Mä olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle yrityksestä, ja olenpa lipsauttanut muutamalle työkaverillekin (ollaan tosi tiivis porukka). Jos tästä joskus raskaudun niin kyllä varmaan yritän olla kertomatta siitä ennen vko 12, mutta saas nähdä. Varmasti ihan lähimmille ystäville kerron kyllä samantien, ne kun on ollu tässä meidän yrityksessäkin hengessä mukana. Noh, sinne saattaa olla vielä matkaa.
Jotenki tuntuu että yritysaika tammikuusta kesäkuuhun on mennyt ihan sairaan nopeesti, mut sit taas toisaalta tuntuu et päivät vaan matelee, ainakin kun ollaan täällä alkupään päivissä...
Aurinkoisia plussatuulia!
ponityttö kp5 yk4
Eli uuteen pinoon ja uuteen kiertoon, heippa vanhat ja uudet kanssakuumeilijat ;)
Jotain syitä sitä tässä koittaa miettiä, että miksi ei tärppää vaikka ovis tikutettu ja hyödynnetty. Mutta hyvää syytä ei mielestäni ole, niin taitaapi olla liian aikaista millekään muulle tutkimukselle... Toivotaan toivotaan -menetelmällä edelleen esikoisen yritykseen. Mieskin on malttamaton ja pettyikin taas aika paljon. Tosin on myös kovin järkevä ja positiivinen, eikä varmasti epäile, että meissä mitään "vikaa" olisi. Toivottavasti on oikeassa.
Tuosta alkoholista ja yrittämisestä, minulle oli esim. viime kierrossa monetkin juhlat oviksen jälkeen, ja olen ottanut muutaman viinilasillisen seuran ja tilaisuuden vuoksi, ja ihan hyvillä mielin. (syyt: joutuisi selittelemään ja toisaalta tuntisi itsensä entistä tyhmemmäksi sit kun ei tärppäisikään...). "Peppuja olalle" en ole ottanut, eikä ole kyllä tehnyt mielikään (paitsi menkkapäivänä ;)...)
Ponityttö, melki samoilla mennään ja tuo sinun ajatus ajan kulumisesta tammikuuta tänne olisi voinut olla mun kirjoittama ;). Oliko niin, että esikoista tekin yritätte?
Oikein paljon aurinkoa ja ihkaoikeita plussia kaikille +++++++ :)!
Vilho kp 4/32-34, yk4
Heippa!
Tervetuloa uudet maalismuruista haaveilevat!
Pino vain kasvaa. Toivottavasti saadaan plussia tähän pinoon!
Alkoholin käytöstä. Kyllä mä olen ruuan kanssa nauttinut viiniä tai ottanut pari siideriä vaikka yritetäänkin. Gynekin sanoi, että normaalia elämää kannattaa elää. Joten heti luovun, kun testi näyttää plussaa tai kun tunnen jotakin oireita.
Täällä menossa kp 12 (hui miten aika kuluu) ja oviksen tikuttelun aloitan tänään. Tajusin tässä, että kesän jälkeen töiden takia ovisten hyödyntäminen voi jäädä mahdottomaksi, joten paljon toiveita kiinni tässä kierrossa.
Miten muuten noista ruokatavoista... Mitä kannattaa syödä/tai välttää kun yrittää raskaaksi? Luonnollisesti vihannekset/hedelmät on hyväksi!
terv. Minttuliina kp12/23-33, yk3
Moi vaan,
taidampas siirtyä joukkoonne:) Aikaisemmin oon käynyt lueskelemassa kirjoituksia ja niin vain tämä kuumeilu alkaa/alkoi tarttumaan..
Mieskin alkaa pikkuhiljaa näyttään myöntymisen merkkejä Esko-Esikoista kohtaan, kun oon heitellyt ilmaan ajtuksia molempien iästä (mä 30/hän 37) ja kauppareissulla huomioinut huokaillen vauvamasut ja vaunut :)
No, viime kuun yritys ei kuitenkaan tärpännyt. Se oli varmaan sitä "harjoittelua" ja mukavaahan sekin on ;) Ja jotenkin en uskonutkaan, että voisi heti tärpätä, niin siinä mielessä ei suurta pettymystä tullut..
Nyt menossa kp5/28-31 ja piakkoin meillä mennään lemmen pyörteisiin :)
Kuulemisiin, terv. S79
Heippa vaan kaikille!
Minäkin liityn tänne, vaikka tuo maalisvauva onkin melko epätodennäköinen. Juuri ollaan lopetettu pillerit eli ensimmäinen yrityskerta menossa.
Esikoinen olisi toiveissa. Toivottavasti tulee mahdollisimman pian.
Tuota ruokavaliota mietin minäkin. Mutta kaipa sitä kannattaa vaan pyrkiä syömään terveellisesti, muttei lähteä liikaa varomaan vielä tässä vaiheessa.
Heippa kaikki!
Kiva (tai kiva ja kiva, tylsää niille kun ei tärpännyt :(), kun muutama on liittynyt jo seuraan ja en ole täällä enää ihan yksin.
Mulla kävi nyt niin, että vuoto oli muutaman päivän omituista tuhrua ja hanat aukesi vasta torstaina. Eikös se eka kp siitä lasketa? Siinä tapauksessa nyt on menossa kp5/23-33 ja yk3.
Jotenkin mä olin NIIN varmana raskaudestani viime kierrolla, että tuhlasin miljoona testiä ja oireilin vaikka mitä. No alas pilvilinnoista tultiin niin kovaa, että nyt yritän pitää vähän matalampaa profiilia. Ensinäkin en edes haaveile testaavani ennen kuin 30 päivää on täynnä. Tässä kuussa kp30 olisi juhannusaatto, joten silloin on ehkä syytäkin testata. Tilasin tänään muutamia ovistikkuja ja raskaustestejä netistä, tulevat vähän halvemmaksi kuin apteekin. Ovista koetan tikuttaa, mutta yritän, siis YRITÄN ottaa asian rennosti, ei viitsisi koko kesää miettiä vain raskautumista. Mun ajatukset kun tahtovat pyöriä vain tärkeiden asioiden ympärillä. ;)
Mietin haaveilija82 tuota viestiäsi. Mä ajattelen samalla tavoin, yritystä on takana vain vähän ja ympärillä on monia vuosiakin yrittäneitä. Niinpä sitä ei saisi pettyä niin kovasti, mutta kuitenkin... On vaikea peitellä sitä, että haluaisi heti raskaaksi ja on vaikea niellä näitä pettymyksiä. Toivotaan kuitenkin, että tärppäisi tällä kierrolla molemmilla. Ei tarvitsisi pettyä enää... Mehän muuten ollaan melkein samoilla päivillä ja sitten testailemassa samaan aikaan ;)
Plussatuulia kaikille maalismuruista haaveileville!! Nyt repäistään pino täyteen plussia!