Neuvolakäynnit
Haluaisin kovasti kuulla, miten usein teillä on neuvoloita? Minulla ekan ja tokan kerra välissä oli 3kk ja nyt kolmatta kertaa odottelen jälleen 2kk. Kaikki on kuitenkin sujunut ihan kivasti, että tarvisko noita nyt useemmin ollakkaan. Mietisekeln kuitenkin.. Kun tuntuu, että ystävät muilla paikkakunnilla käy alusta asti kerran kuussa. Itse asustelen Helsingissä. Säästääkö kuta tässäkin, vai onko ihan uusi yleinen käytäntö?
Kommentit (10)
Seuraavista itse toivoin että mahdollisimman harvoin, joten silloin kävin harvemmin.
Ei niissä mitään ihmeellistä ole ikinä. Ekaa odottaessa kaikki vaan oli niin uutta. :)
eka 8.3
toka/ultra 28.4
kolmas 25.5
ja eka neuvola oli noin vkola 8, np-ultra viikolla 11+, rakennultra vkola 19+ ja sen jälkeen seuraava neuvola ennen sitä vkoa 24. En tiedä miten usein sen jälkeen käyntejä on, mutta itse olisin kaivannut näiden ultrien väliin yhden neuvolakäynnin, vaikka mulla jo kolmas lapsi tulossa.
ja eka neuvola oli noin vkola 8, np-ultra viikolla 11+, rakennultra vkola 19+ ja sen jälkeen seuraava neuvola ennen sitä vkoa 24. En tiedä miten usein sen jälkeen käyntejä on, mutta itse olisin kaivannut näiden ultrien väliin yhden neuvolakäynnin, vaikka mulla jo kolmas lapsi tulossa.
Kolmas raskaus, toinen lapsi.
Olen käynyt raskauspahoinvoinnin kautta viidellä eri yksityisellä lääkärillä (en ole saanut aikaa samalle) työterveyshuollon kautta, mutta asiaa ei ole hoidettu kokonaisuutena. Olisin kyllä kaivannut johonkin väliin käyntiä, mutta ei niitä tarjota.
Helsingin kaupungin nettisivuilta löytyy tiedot noista käyntien määristä.
Loppuajasta vähän tiuhempaan. Vauvan kanssa on sitten kerran kuussa.
viikolla 8,ja siitä kuukauden välein aina,nyt aina kahden viikon välein kun viikkoja on 30+ .. ultria on ollut kaks,ja neuvolalääkäreitä virallisesti yksi,mutta epävirallisesti ainakin 6.joka kerta ultrattu kohdunsuu,ja vauva.ilman siis mitään erikoista syytä. kuukauden päästä alkaa olemaan viikon välein neuvola. näin siis haagassa,helsingissä.. =)
Ja jouduin hieman vääntämään että sain kolmannen ajan 2kk välillä (ekan kerran kävin viikolla 11, lääkärineuvola viikolla 14, kolmas käynti tulee viikolla 24)
Minä odotan kolmatta lasta (5. raskaus) ja kuukauden välein neuvolassa ravaaminen heti alussa tuntuu tosi turhalta. Alussa ei kuulu vielä edes sydänäänet, ja nyt taas tuntuu jo liikkeet (rv18), niin ei kaipaa niitä sydänäänten kuuntelujakaan.
Loppuviikoilla käyn neuvolassa tietysti normaalin ohjelman mukaan, vauvan turvallisuuden vuoksi.
ensin 3-4 vkon välein ja loppua kohden käynnit tihenivät...viimesillä vkoilla kävin viikon välein. Aika harvoin sulla tuntuu niitä olevan.