Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua äkilliset uupumuskohtaukset??

Vierailija
25.05.2010 |

Siis sellaiset, että yhtäkkiä tuntuu kuin kaikki voimat hulahtaisi pois, silmät ei meinaa pysyä auki ja olo on vähän kuumeinenkin, vaikka lämpö on ihan normaali ja joskus pakkaa pyörryttämäänkin.

Näitä ei tule joka päivä ja ovat vaivanneet pidemmän aikaa jo, mutta tosi ärsyttävää ja vähän pelottavaakin... Mun mielikuvituksellani välillä kuvittelen olevani hetken päästä ketarat ojossa lattialla ja kolme tenavaa oman onnensa nojassa...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin mulla raskausaikana tuli just "uupumuskohtauksia" kun hemppa oli liian alhaalla.

Vierailija
2/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mulla itselläni tulee noita jos verensokeri pääsee laskemaan liian alas. Ja se tunne tulee todella yhtäkkiä, kädet ja jalat tärisee, huohotuttaa, päässä pyörii, tulee hirveä hiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian alhaista verensokeria (varsinkin teini-iässä) mut tää ei oo samanlaista. Tuntuu vaan välillä että vois nukahtaa siltä seisomalta...

Vierailija
4/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian alhaista verensokeria (varsinkin teini-iässä) mut tää ei oo samanlaista. Tuntuu vaan välillä että vois nukahtaa siltä seisomalta...

Vierailija
5/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupumuskohtauksia kuin ap:lla.

Jos kaadun sänkyyn keskellä päivää ja nukahdan melkein jo matkalla sinne.

Pelkäänkin superväsymyksen johtuvan verensokerin heilahteluista (diabetes) koska usein käy näin syötyäni.

En ole vielä saanut tilattua lääkäriä.

Vierailija
6/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee olon huonoksi ja uneliaaksi. Ja huimaus on aina ensimmäinen oire korkeasta paineesta. Ja nimenomaan korkeasta, ei matalasta.

Myös korkea verensokeri aiheuttaa samantapaisia oireita.

Vierailija
7/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaadun sänkyyn keskellä päivää ja nukahdan melkein jo matkalla sinne.

Vierailija
8/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupumuskohtauksia kuin ap:lla.

Jos kaadun sänkyyn keskellä päivää ja nukahdan melkein jo matkalla sinne.

Pelkäänkin superväsymyksen johtuvan verensokerin heilahteluista (diabetes) koska usein käy näin syötyäni.

En ole vielä saanut tilattua lääkäriä.

Todennäköisesti verensokeri on aika korkealla jos noin alkaa väsyttää syönnin jälkeen.

Vierailija
9/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui mulla just tuollaiselta. Arvot on ihan normaalit, olen vaan jotenkin tosi herkkä sokerille. Esimerkiki iltapäiväkahvi ja siinä joku pulla ei virkistä vaan saa suurinpiirtein kuukahtamaan.

Toinen on alhainen verenpaine, ja yhteen aikaan mä yritin juoda vettä kun siitä niin vouhkattiin. Ei tosiaan sovi meikäläiselle, vaan siitä tuli vaan totaalinen väsymys.

Mä siis vältän runsasta juomista, syön herkut heti aterian jälkeen ja pidän ruokavälit säännöllisinä, niin pärjäilen.

PS; mulla monivitamiinivalmisteet aiheuttaa lievää tai pahempaa kuvotusta, heikkouden ja väsymyksen tunteita jne.

Vierailija
10/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin veren paastoarvo, ihan normaali. Eikö olisi pitänyt mitata verensokeri pari tuntia syömisestä, jolloin mulle ainakin tulee oireita?

Vierailija
11/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen syönyt jotain makeaa. Nytkin meinaan nukahtaa tähän paikkaan, kun tuli otettua pari keksiä ja kourallinen karkkia.

Vierailija
12/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin veren paastoarvo, ihan normaali. Eikö olisi pitänyt mitata verensokeri pari tuntia syömisestä, jolloin mulle ainakin tulee oireita?

alkaa sen jälkeen laskea mikäli insuliinia erittyy tarpeeksi. Eli olisi pitänyt tehdä sokerirasitustesti mikäli epäillään diabetesta.

Vierailija
13/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen syönyt jotain makeaa. Nytkin meinaan nukahtaa tähän paikkaan, kun tuli otettua pari keksiä ja kourallinen karkkia.

Pitäisi opetalla syömään niin ettei heilahteluja tule, eli välttää hiilaripommeja.

Vierailija
14/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasitustesti on tehty ja verensokeri oli parempi kuin hyvä. Tokassa mittauksessa jopa alkuperäistä matalampi (en saanut selitystä, onko se ihan normaalia). Mutta kyllähän noita hiilareita pitäisi välttää, vaan ihminen on heikko :/

Pitäisi opetalla syömään niin ettei heilahteluja tule, eli välttää hiilaripommeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän