Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikainfluenssarokotus jälkipuinti

Vierailija
24.05.2010 |

Lapseni 3v on sairastellut todella hurjasti tänä keväänä. Lääkärimme sanoi että on alkanut tulla viitteitä että lapset ja aikuisetkin jotka ottivat rokotteet ovat sairastelleet todella paljon enemmänk uin normaalisti!

ROkote kuulema horjuttaa omaa vastustkykyä melkoiseti. :( Ihan kiva!!

Kuulema erityisesti korvatulehdukset, keuhkoputkentulehdukset, kuumeilut sekä erilaiset vatsataudit ovat jyllänneet melkoisesti.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kait sit tosi tyhmä mutta jos rokote ei enää vaikuta elimistössä mitenkään niin miksi helvetissä se piti ylipäänsä ottaa?? jos sillä olikin siis vain hetkellinen vaikutus...

Vierailija
2/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen rokotukseen, koko perhe sen otti ja sikainfluenssaa ei meillä näkynyt.

Elimistön oma puolustusjärjestelmä alktivoituu sikainfluenssaa vastaan rokotteen vaikutuksesta ja samalla se saattaa vahvistaa immuunipuolustusta muutenkin.

Sairastumisalttiutta tavallisiin flunssatauteihin se ei lisää millään tavalla.

En ole kuullut kenenkään tideossani olevan rokotetta saaneen henkilön sairastaneen mitenkään normaalia enempää. Pahimmat sivuvaikutukset ovat olleet yhden päivän huono olo/käsikipu mun tuttavapiirissäni. Meidän perheessä ei kellekään tullut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs logiikka tuossa on???

Oliko se si-rokotuksen vaikutusaika sitten vain ihan minimaalinen, muutama viikko, vai mitä kummaa??

Vierailija
4/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elimistö on muodostanut rokotteen ansiosta vasta-aineita jotka kyllä vaikuttavat, näinhän rokotteet toimii. Vähän sama kuin sairastamalla sikainfluenssan vasta-aineita muodostuu, eikä siis tarkoita, että sikainfluenssa jylläisi elimistössä loppuelämän ajan.

Vierailija
5/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset kuulema siirtyvät rokotuksen saaneilla parilla-kolmella viikolla ja synnytyksissä saattaa ilmetä komplikaatioita. (johtuen mm siitä, että vauvat ennättävät kasvaa liian suuriksi)

Vierailija
6/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi, vaikka olen pannut ilman kortsua.

Vierailija
7/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 3v on sairastellut todella hurjasti tänä keväänä. Lääkärimme sanoi että on alkanut tulla viitteitä että lapset ja aikuisetkin jotka ottivat rokotteet ovat sairastelleet todella paljon enemmänk uin normaalisti!

oliskohan tuosta oikeasti jotain faktaa, eikä vaan yhden lääkärin mutu tuntuma.

3vuotiaat nyt yleisesti on siinä iässä, että voivat sairastella paljon.

Yleisestiottaen menneenä talvena ja keväänä tuntui olevan todella paljon liikenteessä kaikenmaailman tauteja ja flunssia.

Useammassakin ystäväperheessä sairastettiin todella paljon. Yksi läheinen perhe oli koko talven useamman flunssan ja yrjötaudin kourissa ja heiltä ei ole rokotettu ketään.

Meillä taas rokotettiin koko 6 henkinen perhe, 4 lasta joista nuorin 6kk ja vanhin 16v, sekä meidät vanhemmat.

Meistä kukaan ei juurikaan ole sairastellut koko talvena.

9 vuotias poika oli flunssassa ENNEN rokotusta ja minulla ollut yksi vatsatauti johon kukaan muu perheestä ei sairastunut. Muuten olemme olleet kokoajan terveinä.

Rokotuksista tuli ainoastaan käsikipua ei muita oireita.

Vierailija
8/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaana rokotuksen ottaneilla synnytykset menevät sen takia yliaikaiseksi? Anna kun arvaan, ystävällesi kävi näin joten tottahan se on ja johtuu si-rokotteesta :) Raskaudet kun ei muuten lähes koskaan tuppaa venymään yliajalle vai?

t: 2 lasta reippaasti yli lasketun ajan käynnistyksellä vasta saatiin syntymään, ei si-rokotettu mamma

Vierailija
9/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen koko talvi on sairastettu vuoronperään. Ihan pahin oli tytöllä kaikkien flunssien lisäksi 4 x mahatauti....argh

Vierailija
10/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin sairastanut ihan samat flunssat kuin me muutkin. Kai sen miehen olis pitäny olla terve jos kerran se piikki meille ne flunssat aiheutti? Vai saiko se raukka meiltä ne sikapiikin myrkyt kun joutu meidän kanssa asumaan :(

Mä en jaksa käsittää, että yksi piikki saa ihmiset noin hysteerisiksi, se on pistetty jo miljoonille ihmisille eikä mitään kauheeta ole ilmennyt. Ai, niin tässähän on takana hirvee salaliitto, eikä meille kerrota kaikkea. Tosin voisko oikeesti näin nettiaikana kaiken salata? Niinku aikusten oikeesti?

Vierailija
11/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rv 36:lla silloin, esikoinen reilu 2v ja isäntä myös (kävi töissä, ei ollut hänellä paha, pärjäsi buranalla).

Sairastelin jo ennen sikainfluenssaa putkeen 5vkoa.

Synnytyksen jälkeen tuli muutama nuha ja koko perheen noro. Sen jälkeen on oltu terveitä.

Varmaan samanlaila olisi mennyt jos oltaisiin rokote otettu. Tyytyväinen olen kuitenkin ettei otettu vaan kerittiin sairastamaan ennenkuin rokotusten anto edes aloitettiin.

Ja pakko mainita että mun kahdella ystävällä meni myös kesken rokotuksen jälkeen. Vaikka näistähän kukaan ei voi koskaan mennä sanomaan varmaksi, voi vain arvailla ja laskeskella sattumia..

Vierailija
12/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenoista on nyt oikeasti tutkimus HUS.illa. heidän sivuillaan on linkkikin.

Tai ei siis keskenmenoista vaan raskaus ja rokote, mutta meillä töissä (olen naistenklinikalla) on aika avoimesti jo puhuttu että rokote aiheutti keskenmenoja, niitä tuli meinaan niin paljon ja nimenomaan niitä noin viikon päästä rokotteesta kesken menneitä :(

Itse sairaanhoitajan jouduin rokotteen ottamaan mutta lapsilleni en sitä otattanut.

Vierailija
13/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella 2009 lapsemme sairasti seuraavasti:

- nuhakuume

- vatsatauti

- nuhakuume

- kurkunpään tulehdus + nuhakuume

- vatsatauti

- nuhakuume

- kurkunpään tulehdus + nuhakuume

- vatsatauti

Näin mentiin joulukuun lopusta toukokuun alkuun. Huh. :(

Talvella 2010 (eli tänä talvena) lapsi on sairastanut näin:

- nuhakuume (joulukuun lopussa)

- vatsatauti (maaliskuun alussa)

Niin...ja siinä se olikin. Sikainfluenssarokote otettiin lapselle marraskuussa.

Vierailija
14/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei rokotettu ketään koko isosta perheestämme eikä kukaan ole ollut sairas, ei edes nuhaa eikä vatsatauteja..ja lapset on iältään 2-12v.

ITse kannatan mieluiten luonnollista vastustuskyvyn vahvistamista kuten d-vitamiini.

Siskoni lapsi 4v sairastanut koko kevään aivan käsittämättömän paljon, juuri korvia ja keuhkoputkia. syönyt tietääkseni 5 antibioottikuuria ja juu hän sai piikin marraskuussa :(.

Vierailija
15/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on ollut harvinaisen terve kevät. Ei onneksi olla pahemmin sairastettu flunssia tai mahatauteja koko keväällä. Jotain ihan pientä vain, vaikka koko perhe rokotettiin (2 aikuista ja 3 lasta). Lapset 4v, 2v ja 1v.

Vierailija
16/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevättalvella oli molemmilla muksuilla nuhaa ja lievää flunssaa (mutta ei edes kuumetta)

lapset 2 v. ja 7 v.

eikä otettu sikarokotetta, onneksi. Jo ihan mun lähipiirissä oli niin omituisia oireita jotka tuntuivat kummallisesti alkavan heti-viikon päästä rokotteen ottamisesta.

Vierailija
17/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tautia kenelläkään, mulla nyt nenä niiskuaa vähän noiden siitepölyjen asniosta.

Vierailija
18/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikentäisi vastustuskykyä ja ihmiseen tarttuisi VATSATAUTI?

Pieni tietoisku: rs- virus iskee kovaa keväällä ja syksyllä ja välillä erityisen rankkana.

Ei rokote vesirokkoon myöskään aiheuta vatsatautia vaikka Norosta, eikä kaikki vatsataudit ole Noroa!

Vierailija
19/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuiset, ketkä eivät ole aiemmin sairastelleet, ovat nyt olleet paljon flunssaisia. Erityisesti terveydenhoitoalalla (missä myös itse työskentelen). Mutta tämä vain tosiaan kuulopuheiden perusteella esitetty näkemys.

Vierailija
20/66 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tiedossa, että rokotukset heikentävät joksikin aikaa omaa vastustuskykyä. Sehän on niiden toimintaideakin, että aiheuttavat kehossa puolustautumisreaktion. Meillä on sairastettu tavallista enemmän kaikkien rokotusten jälkeen. Olemme ottaneet vain pakolliset rokotteet, emme ottaneet sikarokotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme