Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas mies suuttui minulle, kun aiheena siivoaminen

Vierailija
23.05.2010 |

Mies halusi aamulla lähteä erääseen tapahtumaan. Ehdotin, että menisi lasten kanssa niin minä voisin siivota. Ei käynyt, mun piti lähteä mukaan ja mies aikoi iltapäivällä osallistua siivoamiseen.

Käytiin tapahtumassa, tultiin kotiin, mies alkoi pihatöihin. Ajattelin, että enpäs sitten ala minäkään siivoamaan, kun yhdessä oli puhe tehdä se.

Äsken tuossa sitten tuumasin, että taas jäi siivoaminen minulle puheista huolimatta. Mies suuttui ja alkoi vänkätä, että koko päivän on hommia tehnyt. Sanoin, että joojoo, mutta miksei voinut aamulla tehdä kuten halusin, että ois mennyt muksujen kanssa sinne tapahtumaansa, joka ei mua kiinnostanut, niin oisin saanut rauhassa siivottua ja iltapäivä olisi ollut aikaa pihahommille.Ja että jos muut on pihalla, niin en minäkään ala yksinäni sisällä moppaamaan, minäkin tykkään enemmän pihahommista kuin siivoamisesta.

Nyt se lähti mököttämään makuuhuoneeseen, mutta eipä tästäkään keskustelusta huolimatta saanut vietyä iltapala-astioitaan koneeseen eikä otettua pyykkinarulta puhtaita vaatteita mukaansa (muiden vaatteita siinä ei olekaan, koska ne olen illan mittaan viikannut kaappeihinsa. Mies on luvannut hoitaa omansa.)

Vituttaa. Huomenna yksin lasten kanssa ja koko päivä menee pilalle siivoamisen takia. Ja aina sama juttu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että voisin hyvin jäädä siivoamaan siksi aikaa, saisin nopeammin valmista kun ei tuhraantuisi aikaa lasten melskaamiseen. Miten tämä voi muka olla vaikea ymmärtää?

Sinulla on ilmeisen omituinen käsitys miehen roolista taloudessa, jos sinua täytyy "käskyttää". Mielestäni aikuinen ihminen osaa kyllä käskemättäkin siivota - jos haluaa.

Totta kai me molemmat olemme tehneet osamme pihatöissä. Kyse olikin siitä, että se siivoamisen suhteen mies a) ei voinut antaa minun siivota yksin eikä b) osallistua siivoamiseen. Joudun siis huomenna hoitamaan sen yksin lasten pyöriessä jaloissa - juuri se syy, josta puhuin miehelle aamulla kun ehdotin, että hän menisi lasten kanssa tapahtumaan.

Ja ei, en ole kotiäiti, vaan minulla on loma.

ap

Minun mielestäni vaikuttaa ihan siltä, että hän halusi sinut mukaansa, koska halusi/luuli/toivoi sen olevan sinulle mukavaa.

Toki myönnän, että miehesi erehtyi, mutta en usko tämän kertomuksesi pohjalta olevan tarkoituksellista.

Toki myönnän myös sen, että miehesi olisi voinut kyllä tulla sinuakin auttamaan, mutta siivoaminen naisen käskytyksessä, on kamalinta ja ihmisarvoa alentavinta toimintaa, mitä tiedän.

Kritisoinkin ainoastaan sitä, että sinä olet nyt niin marttyyria, kun olet tehnyt oman osasi ja mies on tehnyt oman osansa todennäköisesti sellaisesta työstä, jota sinä väität tekeväsi mieluummin, mutta luultavasti et siitä kuitenkaan selviytyisi.

Eli lyhyesti sanottuna: akkojen turhaa lässytystä

Vierailija
22/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En istunut sisällä, vaan osallistuin niihin pihatöihin. Anteeksi, en osannut selkokielistää ajoissa.

Mies on huomenna töissä. Sepä se, siksi ehdotinkin että hän olisi viettänyt laatuaikaa lasten kanssa aamupäivällä, että pakolliset siivouskuviot olisi tulleet tehtyä.

Kauhea marmatus sinulla ja vielä haukut naisia nalkuttajiksi...

ap

No mikäs vika huomisessa on? Huomenna sataa, tänään ei satanut. Mikään ei estänyt sinua osallistumasta niihin pihatöihin, joista kuulemma pidit. Sen sijaan istuit sisällä mököttämässä sitä, ettet saanut jäädä aamulla siivoamaan. Luultavasti olisit senkin ajan istunut vauvalehden keskusteluissa ja itkenyt, kun ukko lähti lasten kanssa huvittelemaan ja jätti sun siivoon.

Luultavasti miehesi on huomisen töissä. Tuskin on sen vuoksi, että sä saisit viettää lasten kanssa laatuaikaa kotona tekemättä mitään.

Lupaa edes, että siivoat huomenna, etkä lässytä tätä paskaasi täällä koko päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi olla teille molemmille parasta ;)

Vierailija
24/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tapahtumassa, tultiin kotiin, mies alkoi pihatöihin. Ajattelin, että enpäs sitten ala minäkään siivoamaan, kun yhdessä oli puhe tehdä se.

MIES ALKOI PIHATÖIHIN, AJATTELIN, ETTÄ EMPÄS SITTEN ALA MINÄKÄÄN SIIVOAMAAN...

Kun Naiselta perää, onko oikein, että hän mököttää sisällä toisen ollessa pihatöissä, hän vastaa

En istunut sisällä, vaan osallistuin niihin pihatöihin. Anteeksi, en osannut selkokielistää ajoissa.

Ei valitettavasti kuulosta uskottavalta, vaan tarinaan tehtiin muutos, kun havaittiin, ettei sitä sympatiaa tullutkaan ukon teilaamiseen.

Sitten vielä syytellään marmattamisesta, vaikka erikseen pyysit kommenttiani.

En väitä, että olisit tilanteessa ehdottomasti väärässä, mutta se mitä uskottovasti kykenit tarinaa muuttamatta kertomaan, ei minua vakuuta.

Vierailija
25/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta siivoaminen naisen käskytyksessä, on kamalinta ja ihmisarvoa alentavinta toimintaa, mitä tiedän...

Ja ajatelkaapa lapsianne joita käskette siivoomaan, voisiko heistäkin tuntua tuolta...

käskytän miestäni, mutta kyllä hänkin käskyttää minua, kumpi nyt sattuu olemaan energisempi huolehtimaan ikävän siivouksen toteutuksesta...

Vierailija
26/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vaikuttaa ihan siltä, että hän halusi sinut mukaansa, koska halusi/luuli/toivoi sen olevan sinulle mukavaa.

Mies myös TIESI, että pitäisi siivota, ja että se on hankalaa, jos lapsilauma pyörii jaloissa. Mies myös luultavasti jo tässä vaiheessa tiesi, että hän ei halua sitä tehdä.

Toki myönnän myös sen, että miehesi olisi voinut kyllä tulla sinuakin auttamaan, mutta siivoaminen naisen käskytyksessä, on kamalinta ja ihmisarvoa alentavinta toimintaa, mitä tiedän.

Mies olisi mainiosti voinut siis jättää naisen siivoamaan yksin ja ottaa lapset pois tieltä mukaansa TAI siivota yksin kotiin tultuaan ja pistää naisen pihatöihin.

Mies olisi voinut myös kasvattaa selkärangan ja kertoa jo etukäteen, ettei aio siivota yhdessä sen sijaan, että väittäisi näin ja toimisi toisin.

Kritisoinkin ainoastaan sitä, että sinä olet nyt niin marttyyria, kun olet tehnyt oman osasi ja mies on tehnyt oman osansa todennäköisesti sellaisesta työstä, jota sinä väität tekeväsi mieluummin, mutta luultavasti et siitä kuitenkaan selviytyisi.

Pihatyöt=mukavia ulkoilmatöitä, joita molemmat tekevät ihan mielellään

Siivoaminen=kummallakin ikävää puuhaa, jotka mies on jo sopinut jakavansa naisen kanssa, kun tullaan kotiin

Ei se ole oman osansa tekemistä, että karkaa vastoin sopimusa puuhaamaan jotain mukavaa ja jättää paskahommat toiselle.

Ja ikävää, jos murskaan miehisyytesi, mutta pihatöiden teko ei ihmeellistä voimaa tai taitoa vaadi - niitä osaa tehdä kuka tahansa. Varsinkin kauniissa säässä se on ihan mukavaa ja vaivatontakin puuhaa. Hyvä rusketus tulee kaupan päälle.

Eli lyhyesti sanottuna: akkojen turhaa lässytystä

Tämän sun lässytyksesi turhuus pääsee oikeuksiinsa varsinkin, jos olet se sama tyyppi, joka väitti, ettei usko ap:n osallistuneen pihatöihin, koska hän ei maininnut siitä aluksi mitään. Miten olikaan tekstissä mainitsemattomien johtopäätösten vetäminen ihan oman vuodatuksesi perusteella?

Vierailija
27/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan välitä pihatöistä ollenkaan, mutta mies onneksi pitää. Hän saa hoitaa kukkaistutukset yms ruohonleikkaukset poikien kanssa.

Itse puolestani siivoan ja hoidan pyykkihuollon oikein mielelläni, saan apua aina jos tarvitsen ja lapset hoitavat oma osuuteni. Helppoa!

Vierailija
28/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vaikuttaa ihan siltä, että hän halusi sinut mukaansa, koska halusi/luuli/toivoi sen olevan sinulle mukavaa. Toki myönnän, että miehesi erehtyi, mutta en usko tämän kertomuksesi pohjalta olevan tarkoituksellista. Toki myönnän myös sen, että miehesi olisi voinut kyllä tulla sinuakin auttamaan, mutta siivoaminen naisen käskytyksessä, on kamalinta ja ihmisarvoa alentavinta toimintaa, mitä tiedän. Kritisoinkin ainoastaan sitä, että sinä olet nyt niin marttyyria, kun olet tehnyt oman osasi ja mies on tehnyt oman osansa todennäköisesti sellaisesta työstä, jota sinä väität tekeväsi mieluummin, mutta luultavasti et siitä kuitenkaan selviytyisi. Eli lyhyesti sanottuna: akkojen turhaa lässytystä

Ehkäpä ap:n miestä ei vaan tunnista tästä kirjoituksesta..

TODENNÄKÖISESTI ap:n mies halusi ap:n mukaansa tapahtumaan siksi, ettei tarvinnut mennä kersojen kanssa yksin. Miehet eivät omaehtoisesti halua mennä lasten kanssa minnekään yksin, koska siinä on vaivaa ja niistä pitää huolehtia kodin ulkopuolella, joka taas merkitsevästi haittaa omaa harrastustoimintaa ja keskittymistä.

Ei pidä erehtyä luulemaan, että mies halusi ap:n mukaansa tehdäkseen tälle "kivan aamupäivän".

Mikäli miesti pitää käskyttää kodin perustoimintojen tekemiseen, on mies nysverö, joka ei tee mitään ilman käskyä. Äidin pullapoika siis, jonka ei ole tarvinnut omasta hygieniatasosta juurikaan murehtia. Ihan varmasti tuntuu ihmisarvoa alentavalta, eihän oma äitikään ole moisia asioita koskaan vaatinut.

Se, että vituttaa toisen saamattomuus, ei ole marttyyrimaista mököttämistä. Mies on tehnyt oman osansa vain siitä, mitä muutenkin tykkää tehdä. Siihen jokainen nainenkin pystyy -helposti! Juju onkin siinä, että tekee oman osuutensa myös niistä hommista joista ei pidä.

Vierailija
29/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just niin hankalaa, kuin itse tekee.. Miehet ei ole ajatuksen lukijoita, joten olisi kannattanut miestä pyytää kaveriksi siivoamaan ennen pihatöitä tai niiden jälkeen. Tai sitten olisit vain mennyt siivoamaan, kun talo kerran oli tyhjä ja muut pihalla. Turhaan teet asioista hankalia!

Jos tänään tympii siivota, älä siivoa tai tee vain pakollinen. Pienessä epäsiisteydessä pystyy elämään.

Vierailija
30/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdollista, ettei miehen mielestä vielä edes ollut tarvetta siivota? Minun mielestäni nämä siivouskiistat aiheutuvat ainakin joskus erilaisista tarpeista. Rouva haluaisi että paikat kiiltää kuin Kodin kuvalehden artikkeleissa, miehelle riittää, että syöpäläiset pysyy etäällä. Tässäkin kohden on vain tyydyttävä kompromissiin. Siivouskaan ei ole pyhää eikä oikeutettua missä määrin tahansa, jos se kuormittaa suhdetta ja perhettä.

Edelliseen liittyy myös marmatus nyhveröinnistä ja oma-aloitteisuuden puuttesta. Ei sellaisia asioita tee, joita ei näe tarpeellisiksi. Eikä kaikkien näkemykset siisteydestä tosiaan ole yhtäläiset. Mutta päätellen kaikenmoisista elintasosairauksista ja sen sellaisista, monet taitavat touhottaa liikaa rättien ja moppien kanssa. Ja toteanpa tähän, että steriili koti on karmea paikka. Sellaisessa kun joskus harvoin kyläilee, tulee mieleen, ettei täällä voi mitään tehdä. Paitsi siivota.

Toisaalta... onhan muksuista vaivaa, mutta jos rouva siivoaa, niin kyllä minä voisin ottaa lapset (edellyttäen ettei rouva ole halunnut niitä puolta joukkueellista) ja mennä ulos tai tapahtumaan tai retkelle tai vaikka käydä ostoksilla.

Mutta juu... akkain marmatusta tuo ap:n juttu. Todennäköisesti miehessä ei ole sen kummempaa vikaa kuin kessään. Kyse lienee enemmänkin viestinnän ja yhteishengen puutteista. Jos viestintä on nalkuttamista eikä yhteisistä tavoitteista pystytä sopimaan, alkaa avioeron lähtölaskenta.

Vierailija
31/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin koko huushollin yksinäni. Vaimoni hoiti vauvaa. Meni vain 6h että sain siivottua koko asunnon. Nyt kiiltää.

Teillä on huonoja miehiä.

Vierailija
32/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se voi odottaa sen aikaa, että mies ensin siivoaa, kuten on luvannut.

Vierailija
33/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi elää niiiden kanssa, voit elää ilman niitä.

Vierailija
34/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan siirryin tekemään saman verran kuin mieskin eli ei paljon mitään. Kaksi kuukautta myöhemmin mies sai hirveän raivarin siitä, miten likaista meillä oli. Hänellä ei ollut puhtaita vaatteita, pyyhkeensä oli vaihtamatta (kas kummaa) ja koko talo kuin sikolätti. Kun mies ilmoitti, että nyt siivotaan niin minä ilmoitin, että sopii hyvin, olen lähdössä lasten kanssa kummin synttäreille, herra on hyvä ja putsaa talon ihan rauhassa.

Kun palasimme kotiin, kaikki oli ennallaan. Mies ilmoitti, että hän ei siivoa minun sotkujani... Ei se mitään, en minäkään hänen, joten kuljin olohuoneessa moppi kädessä väistellen miehen sukkia ja kaljalaseja. Siitäkään se ei tykännyt.

Vierailija
35/35 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin oli sama juttu, kunnes palkattiin siivooja. Esim. Laatutakuu http://www.laatutakuu.fi/siivooja/omasiivooja/ tarjoaa ihan hyvät siivouspalvelut. Tuolta löytyy sitten usein joku yrittäjä, joka oikein mielellään siivoaa kodit puhtaaksi. Sitten voidaan perheessä riidellä jostain muusta taas :)

Minna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä