Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat tienaa hyvin vuorotyössä

Vierailija
23.05.2010 |

...itse vasta opiskelen lähäriksi, mutta olen yllättynyt kuinka HYVIN lähihoitajat tienaavat. Valmiin lähärin kk-liksa tk:n vuodeosastolla on jo lähtönä n. 1900 e/kk -> siihen sitten vuorolisät ja henkilökohtaiset lisät päälle. En kyllä valittaisi ettei hommaa arvosteta.

Aiempi työni oli amk-papereilla neuvontatyötä, jossa työaika ei riittänyt tehtävien tekemiseen vaan hommaa joutui tekemään yliajalla (palkatta tietenkin) ja liksa oli neljän vuoden työkokemuksen jälkeen 1500 e/kk, ei mitään lisiä eikä etuja. Edes työterveyshuolto ei pelannut kunnolla :X

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadittavasta työstä maksetaan noin huonosti???

No mutta, sairaanhoitaja saa reilun satasen enemmän kuin 1900e. Vastuuta ihan erilailla kuin lähärillä. Että siinä se palkka ei enää riitä.

Vierailija
2/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä vaikka pari vuotta vuorotyötä niin huomaat, että se vuorotyölisä ei korvaa sitä että olet kaikkien perhejuhlien ym. aikaan töissä etkä kotona:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorolisät ovat korvaus epämukavasta työajasta, ei varsinaista palkkaa. Harva jaksaa tehdä vaikkapa pienten lasten kanssa.

Itse olenniin laiska että halusin päivätyön. Enkä ole katuntu vaikka tilipussi on hiukan pienempi.

Vierailija
4/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä vaikka pari vuotta vuorotyötä niin huomaat, että se vuorotyölisä ei korvaa sitä että olet kaikkien perhejuhlien ym. aikaan töissä etkä kotona:(

...mutta kun 5 kk tein tässä opiskelun ohessa työtä, niin aika hyvin sai ainakin siellä pyydettyä vapaita. Kun taustalla on työ, jota joutui tekemään vuorotta, niin jotenkin kuullostaa silti helpolta.

Mä tein nuorisotyötä yhdessä järjestössä, mutta koulutus oli agrologi.

ap

Vierailija
5/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa ehtii vuorotyössä olla enemmän yhdessä kuin normaalissa 8-16 työajassa. Tykkään tehdä iltoja, aamut ovat ihania pitkiä, lapsi menee tarhaan vasta lounaalle.

Arkivapailla ei tarhaan ollenkaan. Viikonloppuisin töissä on rauhallisempaa. Ja yövuoroissa olen kotona aina kun lapsikin on hereillä. Vuororyöräni en ainakaan äitinä antaisi pois.

Vierailija
6/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis vanhemmillaan) mutta koululaisilla jo eri juttu. Yksin olet kotona kun muut koulussa, kun muut ovat kotona sinä töissä.

Vierailija
7/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis vanhemmillaan) mutta koululaisilla jo eri juttu. Yksin olet kotona kun muut koulussa, kun muut ovat kotona sinä töissä.

Yksinhuoltajat ovat vuorotyössä KOVILLLA. Kahden vanhemman taloudessa ja toisen tehdessä säännöllistä työaikaa lähihoitajalla on edelleen kivaa - jos vain osaa nauttia omasta ajasta ja puoliso pärjää lasten kanssa.

ap

Vierailija
8/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisesta arki-illasta saan käteeni noin 7 euroa enemmän kuin aamuvuorosta. Ainoa vuoro jolla voi jotain tienata on sunnuntai.

Mua ihmetyttää miksi lähihoitajilla on noin hyvä palkka, verrattuna muihin hoitajiin. Lyhyempi koulutus ja vähemmän vastuuta hmm.

Vierailija
9/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka oli tuolloin n. 2300-2400 euroa kuussa. Se ei ole mun mielestä hyvä palkka, varsinkaan yötyöstä. Lähihoitajan peruspalkan pitäisi alkaa kakkosella ja lisät päälle.

Vierailija
10/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko ajan joutuu joustamaan, tekemään pitkiä vuoroja 7-21.30 kun porukka sairastaa ja lähtökohtaisestikin hoitajia on liian vähän. Tosi paljon hoitajia on jo muilla aloilla. Jos työn ehdot ei parane, saadaan kyllä tottua vierastyövoimaan tulevaisuudessa.

Vierailija
11/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisineen. Teen vain iltavuoroo, en yövuoroja lain.

Vierailija
12/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että lisiä ei listassa tullut kuin yhdestä illasta ja hän sai 2,5€, eli se niistä huimista lisistä.

Riippuu tietysti työpaikasta ja ihmisestä kuinka paljon vastuuta lähihoitaja kantaa, mutta kun tekee viikonlopun vuorot vuoden lähihoitajaksi opiskelleen kanssa vanhainkodissa, tietää tekevänsä 2,5€ edestä töitä.

Vierailija
13/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisineen. Teen vain iltavuoroo, en yövuoroja lain.

Mitä siivoat?

Vierailija
14/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ on raskasta, vastuullista ja vuorotyö on kovaa.

Vierailija
15/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkka oli tuolloin n. 2300-2400 euroa kuussa. Se ei ole mun mielestä hyvä palkka, varsinkaan yötyöstä. "

Ei ole, itse sain 2600 e/kk siististä sisätyöstä 8-16. ikä edes ole suomalaisten keskipalkka vielä...

Vierailija
16/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat varmaan jtk extralikaisia kohteita, kun palkkasi on noin kova.

Vierailija
17/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat varmaan jtk extralikaisia kohteita, kun palkkasi on noin kova.

Vierailija
18/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 2300e. Rankka työ ja pitkä koulutus. Kovalta kuulostaa tuo lähihoitajan palkka.

Vierailija
19/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sairaanhoitajana päivystyksessä, jossa iltavuoroja on aika paljon. En jaksaisi joka aamu mennä 7 tai 8 töihin ja olla klo 15 tai 16 saakka. Tykkään arkivapaista, samoin kuin tykkään olla viikonloppuisin töissä.

Olen yh, lapsia 2. Lapset on 13 v ja kohta 10 v. Lapset pärjäävät hyvin jo iltaisin kahdestaan kotona, välillä äitini käy katsomassa, että ovat syöneet ja läksyt on tehty. Meillä myöhäisin iltavuoro päättyy klo 22.15.

Niin ja palkka...peruspalkkani on 2227 e/kk ja siihen päälle 2 ikälisää 222,70 e/kk ja vielä vuorolisät, niin keskimääräinen kuukauden bruttopalkka on n. 3000 e riippuen siitä paljonko on pyhätöitä ja yövuoroja.

Työ itsessään on raskasta, vastuu on suuri. Meillä valvoo vain 1 hoitaja yöllä, lääkäri saa olla nukkumassa, potilaita pahimpina öinä sillä yhdellä hoitajalla voi olla 15-18 kpl. Muutenkin hlökuntamäärä on minimi; aamuisin 2 sh, iltaisin 2 sh ja yöllä sitten 1 sh. Lähi- ja perushoitajia meidän osastolla ei ole ollenkaan. Vuorokauden potilasmäärä on keskimäärin 30 potilasta.

Vierailija
20/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei yksinhuoltajalla, jos on seitsemän yötäkin peräkkäin, niin viet illalla lapsen hoitoon nukkumaan aamulla tulet töistä kotiin noin 8.00-9.00 ja menet nukkumaan 8-10 että jaksat tehdä seuraavan yön eli illalla ehdit hakeamaan lasta riippuen miten pitkä matka päiväkotiin on noin 16.30-19.30. Lasta ehdit siis nähdä maks 1-3 tuntia joka päivä kunnes taas viet uudestaan yksi hoitoo, onhan siinä sitten toki se viikko vapaa, mutta edellisen viikon lapsi on käytnnössä ollut kokonaan hoidossa. Itse ne sitä vuorotyötä yksinhuoltajana jaksanut eli vuorotyölisiä ei enää päivätyössä ja tule ja rankkaa työtä on sille n.2000e/kk palkalle. Suosittelenkin että olet ap ensin vari vuotta oikeasti töissä ja vasta sittten mietit onko palkka todella kohdallaan.

Lapsen kanssa ehtii vuorotyössä olla enemmän yhdessä kuin normaalissa 8-16 työajassa. Tykkään tehdä iltoja, aamut ovat ihania pitkiä, lapsi menee tarhaan vasta lounaalle. Arkivapailla ei tarhaan ollenkaan. Viikonloppuisin töissä on rauhallisempaa. Ja yövuoroissa olen kotona aina kun lapsikin on hereillä. Vuororyöräni en ainakaan äitinä antaisi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä