Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jään kotihoidontuelta polvivamman takia saikulle, pääseekö lapset päiväkotiin?

Vierailija
23.05.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-viikkoiselle sijoitukselle (yleensä hyväksytään ainoataan nopea päivähoidon tarve työllistymisen tai opiskelun aloittamisen takia) vaan paikka on myönnettävä 4 kk sisällä hakemuksen jättämisestä. Muuten estettä ei ole, koska et saa kotihoidontukeakaan.

Vierailija
2/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vain muutaman viikon hoidosta.

Mä olin vuosi sitten isossa leikkauksessa, enkä voinut nostella neljään viikkoon vuoden ikäistä. Kotona myös 3v. Sain perhetyöntekijän kotiin. Tekivät ruuan ja hoitivat lapset. Meillä kävi 4 eri naista ja kaikki olivat aivan superihania ja mukavia. Maksoi 20€/pv.

Kokeile ensin tuota. Muutamaksi viikoksi on lapsia turha totuttaa vieraaseen päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestä kävelemistä ja kyynärsauvoilla ei vauvaa kanniskella.

Vierailija
4/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
5/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kotihoidontuelta jäädä saikulle? Ethän sinä ole edes missään töissä tällä hetkellä. Hoitovapaa eikös. Työnantaja ei ainakaan ole velvollinen maksamaan mitään ymmärtääkseni. Millä kriteereillä kotihoidontuki vaihtuu Kelan sairauspäivärahaan ja millä karenssi ajalla? Kuka maksaa? En vaan nyt ihan ymmärtänyt tätä.

Vierailija
6/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 2 viikossa paikka löydyttävä.

Vierailija
7/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä voin keskeyttää hoitovapaani milloin vain ja ilmoittautua työttömäksi ja siitä sairaspäivärahalle. Minimi on ainaskin ihan yhtä hyvä kuin kotihoidontuki. Saikulla ajattelin olla sit niin kauan että kuntoutustuki ja lopulta eläke myönnetään.

Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
8/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomalla katsotaan tulot ihan samoin kuin äitiyspäivärahassa. Vaihto tapahtuu heti, kun ilmoittaa jäävänsä sairauslomalle ja lasten menneen kunnalliseen hoitoon.

Vierailija
9/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kotihoidontuelta jäädä saikulle? Ethän sinä ole edes missään töissä tällä hetkellä. Hoitovapaa eikös. Työnantaja ei ainakaan ole velvollinen maksamaan mitään ymmärtääkseni. Millä kriteereillä kotihoidontuki vaihtuu Kelan sairauspäivärahaan ja millä karenssi ajalla? Kuka maksaa? En vaan nyt ihan ymmärtänyt tätä.

Kyllä mun mielestä ap:n lasten pitäisi päästä päiväkotiin nopeasti.

Vierailija
10/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisiä perhepäivähoitajia?

Joku heistä saattaisi ottaa lapset hoitoon.

Vierailija
11/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito maksaa mun tuloilla 0€/kk/lapsi. Ja näin pph-opintojeni harjoittelussa niin monenlaista pph:ta, että päiväkoti on ainoa paikka lapsilleni, ei pph.

Vierailija
12/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidosta vastaavalle ja kysyä, onko mahdollista saada hoitopaikkaa lyhyellä sijoitustarpeella. Kunnassa, missä itse työskentelen, ei sairasloma ole peruste kahden viikon sisällä tehtävälle sikoitukselle. Tällöin tulee meillä ottaa yhteyttä perhetyöhön, jonka kautta on mahdollista saada kodinhoitaja.

Vierailija
13/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa

Vierailija
14/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuka hoitaa vauvan jos mä en pysty kävelemään muuten kuin kepeillä jos niilläkään?

Vierailija
15/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksityinen hoito ei kelpaa, koska siitä joutuu maksamaan. Päätä nyt kumpaa haluat: ilmaista hoitoa vai hoitoa?

se kuka hoitaa vauvan jos mä en pysty kävelemään muuten kuin kepeillä jos niilläkään?

Vierailija
16/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella mm. on takaraja päiväkotipaikan löytymiselle 4kk ellei kyseessä ole juuri aloitettu työ ja siitä johtuva tarve.

Kotihoidontuelta kun hakee sairaspäivärahaa niin et tule saamaan, vaikka muuten olisitkin oikeutettu sillä kotoa ei voi jäädä sairaspäivärahalle.

Vierailija
17/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ota yhteys alueesi sosiaalityöntekijään ja hae hoitopaikkaa sosiaalisin perustein.

Vierailija
18/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida, vaan vaatii vähintäänkin 250€ yksityisen hoidontuen jälkeenkin. Mun sairaspäiväraha menee kyllä vuokraan ja laskuihin, ei ole varaa maksaa centtiäkään lastenhoidosta.

Pitää varmaan opettaa vauva konttaamaan kutsusta perässä, niin ei tartte kanniskella. Kyllä nuo lapset kotonakin hoituu, vaikkei mulla jalat kantais.

Vierailija
19/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoittaudun työttömäksi ja sit jään sairaslomalle ja saan rahaa. Ja päivähoitopaikka on työttömän lapsille löydyttävä.

Vierailija
20/21 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida, vaan vaatii vähintäänkin 250€ yksityisen hoidontuen jälkeenkin. Mun sairaspäiväraha menee kyllä vuokraan ja laskuihin, ei ole varaa maksaa centtiäkään lastenhoidosta. Pitää varmaan opettaa vauva konttaamaan kutsusta perässä, niin ei tartte kanniskella. Kyllä nuo lapset kotonakin hoituu, vaikkei mulla jalat kantais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi