Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko vaatia lapseltasi lukioon menoa?

Vierailija
23.05.2010 |

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen itse kuskannu niitä koneita ja miehistöä ranskaa yöten kun heillä ei omat kalustot kaksisia,on myrsky tuhoja ym . Ajoa on kyllä, ei kaikilla Liikenöitsiöilläkään oo ajoo. Nää syövät kuten teljä ym kumpanit kulkee valtion rahoilla.

Vierailija
22/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen itse kuskannu niitä koneita ja miehistöä ranskaa yöten kun heillä ei omat kalustot kaksisia,on myrsky tuhoja ym . Ajoa on kyllä, ei kaikilla Liikenöitsiöilläkään oo ajoo. Nää syövät kuten teljä ym kumpanit kulkee valtion rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan itse voivat valita mihin mennä peruskoulun jälkeen. Jos on lukupäätä eikä vielä tiedä mitä isona haluaa tehdä, niin kerron kyllä mielipiteeni siitä että lukio olisi hyvä vaihtoehto. Jos taas lapsi aina ollut näppärä ja käytännöllinen ja ei pideä lukemisesta ja tietty ala kiinnostaa niin ammattikoulu voisi olla enemmän hänen juttunsa.

Lukio on kyllä sellainen turvallinen vaihtoehto, johon on helppo kannustaa. Se ammatti kun lapsen pitää saada itse valita.

Vierailija
24/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät niinkuin itse tykkäävät. Lukion ehtii käydä sitten vaikka myöhemminkin jos kiinnostaa ja motivaatiota riittää.

Vierailija
25/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aloitti lukion viim syksynä 14 vuotiaana. Nyt jo tietää mitä haluaa lukemaan ja mihin yliopistoon.

Kannustamme ja tuemme päätöstään. Tietysti suunnitelmat voi muttua.

Nuoremmat lapset luultavasti seuraa perässä ja menevät lukioon.

En aijo pakottaa. Mua pakotettiin ja en sen takia mennyt. En koskaan käynyt sitä, silti olen valmistunut yliopistosta.

Vierailija
26/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluaa opiskella ettei tarvisi turhaan tuhlata 3 vuotta opiskelemalla asioita joista tuskin tulee olemaan mitään hyötyä.

Toki annan mennä lukioonkin jos ei nyt mitään muuta koko maailmassa keksi. Tai voi olla että suosittelen VAHVASTI että tulee oppisopimuksella sitten omaan firmaamme töihin, jos ei muuta keksi.

Vierailija
27/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun ei ole mitään hyötyä, ellei aio siitä eteenpäin. En toki aio sitä vähätelläkään jos sinne menee.

Vierailija
28/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan kuitenkin lapsia yrittämään parhaansa koulussa. Lukion käymisestä on aina jotain hyötyä, vaikka oma ura ei sitä vaatisikaan. Kolme vuotta on lyhyt aika. Lukiossa on hyvä miettiä mitä oikeasti haluaisi opiskella.

Jokainen kuitenkin tekee omat valintansa ja rakentaa elämänsä sen mukaan.

Vierailija
29/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten silti vaadi jos ei ole sen tyyppinen niinkuin nämä 2 vanhinta eivät ole. Parempi se ammattikoulutus niin voin huokaista helpotuksesta sitten kun ovat sen saaneet.

Nuorimmat on Steinerkoulussa joten luultavasti jatkavat siitä putkesta ylioppilaaksi (siis Steinerkoulu on 12-13 vuotinen eli lukio sisältyy siihen jos ei halua välttämättä muuhun kouluun ysin jälkeen).

Arvostan yleissivistystä.

Vierailija
30/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksestakin pääsee opiskelemaan yliopistoon ja korkeakouluihin ja lukion voi käydä aikuisenakin.

Aion kertoa siitä, mitkä kaikki ovet ja mahdollisuudet yhteiskunnassa ja elämässä sulkeutuvat, jos lapsi ei aio edetä kykyjensä edellyttämään lukiokoulutukseen. Vaikka mitä muuta väitettäisiin, lukio on ensimmäinen paikka jossa kyvykkäimmät nuoret erotellaan muista. Lukioon hakeudutaan ja päästään, ammattikouluun joudutaan.

Vierailija
31/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaada autoa kovin usein.Niin työpaikka pysyy.Peruspalkka 5913e siihen ikäisät yli ja pyhätyöt,missä voi ajaa pyhinä.Verot saksan osoiteeseen.Saksa kyllä nyt perii veron pienen, mutta 2v olin verotomana. Ehkä seuraava osoite minulla on Eesti.

Vierailija
32/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaada autoa kovin usein.Niin työpaikka pysyy.Peruspalkka 5913e siihen ikäisät yli ja pyhätyöt,missä voi ajaa pyhinä.Verot saksan osoiteeseen.Saksa kyllä nyt perii veron pienen, mutta 2v olin verotomana. Ehkä seuraava osoite minulla on Eesti.

Vierailija
33/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti istuu työttömänä ylioppilaanakin, Päivät tietokoneiden ääressä.Sitten heitä jurpii kun joillain menee hyvin,pienet ympyrät vissiin. Tunsin minäkin yhden tehtaan omistajan joka ei hallinnu suomea vaikka oli suomalainen kun laukkuryssät opetti pojalle venäjän kielen niin poika Kuoli varakkaana tehtaijijana.Tais olla yks Ruuki.

Vierailija
34/75 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi sinne pakottamalla mene! Kun kannustaa ja tukee lasta, niin asiat tuppaa sujumaan paremmin! Lukio avaa suoran väylän yliopistoon, ei tartte raahata itteensä pitkän kaavan mukaan, siis jos yliopisto joskus lasta kiinnostaa. On toki niinkin, ettei se yo-lakki kaikkea ratkaise. Itse olen korkeastikoulutettu ja ihan hyvässä työssä, mutta tiedän monen "raksaäijän" tienaavan enemmän. Ei se raha tietty kaikkea, tai oikeastaan ei yhtään mitään, kunhan pärjää elämässä ja on onnellinen. Lasta aion kannustaa ylioppilaaksi lukemaan jo ihan yleissivistyksen kannalta. Onpahan sitte yo-lakin jälkeen vanhempi (ja viisaampi?) valitsemaan tulevaisuuden suhteen mitä haluaa. Lakkeja saa kaupasta, mutta elämän pelisäännöt opitaan meiltä aikuisilta!!!! Lakillinen tai lakiton. Ihan sama! Rakastan lastani, tuen ja ohjaan, neuvon ja kannustan!!!

Vierailija
35/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noin voi ajatella. korkeakoulututkinnolla pääsee täysin yhtä hyvään työhön kuin yliopistotutkinnolla. esim teknilliseen korkeakouluun pääsee amiksestakin... oho, okei, on se aika vaikeata :D no, mutta kuitenkin sen pitäisi olla oma valinta.

Vierailija
36/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aivan itsestään selvyys. Ekalta mennään tokalle, kuudennelta mennään seiskalle, ysiltä lukioon, lukiosta yliopistoon.

Vierailija
37/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa helvetin tyhmää porukkaa. ei lukio ole turhaa, jolla pääsee opiskelemaan lisää PALJON helpommin ja parempiin paikkoihin, ja tuo yksi joka sanoi että VAHVASTI suosittelee tulemaan oppisopimukseen, on idiootti.

muuten, miksi edes kirjoitan johonkin ihmeen "vauva.fi:hiin" :D

Vierailija
38/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa olisi sellainen.

Lapsi on niin oppimishäiriöinen, että veisaan hallelujaa kunhan edes jonkun koulun saa käytyä peruskoulun lisäksi. Ihan mikä tahansa, kun vain saa ammatin ja voi tehdä työtä jossain itsensä elättääkseen.

Vierailija
39/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt hyvät immeiset mitä hyötyä siitä on?? Olen sen itse käynyt, enkä keksi mitään järkevää syytä sinne kenenkään mennä (jos ei tähtää johkin tosi erikoiseen ammattiin )

Vierailija
40/75 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt hyvät immeiset mitä hyötyä siitä on?? Olen sen itse käynyt, enkä keksi mitään järkevää syytä sinne kenenkään mennä (jos ei tähtää johkin tosi erikoiseen ammattiin )

on tällainen tosi erikoinen ammatti, johon viittaat?

Kyllä lukiosta on kohtalaisen paljon hyötyä, jos haluaa vaikka pyrkiä oikeustieteelliseen / kauppatieteelliseen / lääketieteelliseen / lähes kaikkiin humanistisiin tiedekuntiin jne jne...

Mutta lukiosta olisi Suomessa kyllä hyvä karsia se aines, joka menee sinne haahuilemaan ja kirjoittaa A:n paperit, kun ei ysiluokalla vielä tiennyt, että mitä sitä elämällänsä tekisi. Menisivät sitten amikseen etsimään itseänsä, saisivat jonkin käytännön ammatin ja voisivat aloittaa 18-vuotiaana työnteon. Säästyisi paljon verorahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme