Saamaton mies ja pihan laitto, arghh..
Ai vähän palo käämit kun ollaan asuttu 4 vuotta rivarissa ja edelleen takapihan pläntti laittamatta ja syy on vain ja ainoastaan saakelin laiskassa miehessä.
Monta kesää olen keksinyt naapureille tekosyitä miksi mitään ei tapahdu... rahapula, raskaus jne. Nyt on omien hermojen lisäksi tekosyytkin loppu.
Äsken käytiin sitä mittailemassa ni johan taas tuli riitaa ja asia jäi sikseen. Voi että mä oon täynnä. Tekisin kaiken itse, mutta ei onnistu kahden pienen lapsen kanssa kun ei ole hoitajia ja ei se nyt muutenkaan kuulu yksin minun tehdä, enkä ihan osaisikaan. Rakennusapua voisin ehkä pyytää naapurin papparaiselta, mutta siinä sitten tulis sota mieheni kanssa.
Inhottaa jo kirjoittaa tuohon sana "mieheni" kun on niin saakelin vätys. No, itseäni voin vain syyttää, mitäs tuli valittua tollanen saamaton laiskimus.
Kommentit (42)
Mies on pyörätuolissa joten ei ollut vaihtoehtoa, kolmen pienen lapsen kanssa möyrin yhden kevätkesän pihalla ja juhannuksena istuttiin mun tekemällä terassilla:D
Googlaat ohjeet, haet puutavaran, pistät äijän vahtimaan lapsia ja väsäät sen terassin. Siinä ei ihan oikeasti kauaa nokka tuhise. Muut puutarhatyöt, pensaiden istutus ja kukkapenkkien perustaminen, on varsin leppoisaa ja mukavaa hommaa. Ja semmoista, mitä voi pikkuhiljaa tehdä kesän edetessä.
olen ratkaissut asian näin:
- minkä pystyn teen itse
- jos en itse pysty (esim liian raskasta nostaa tms) pyydän apua isältäni, joka usein auttaa
- jos on isompi homma, jolla en halua isääni vaivata kerään rahaa, että saan maksettua jollekin remppa/pihamiehelle
Näin tullut terassit, varastot ja ihan kiva piha.
Jos mies ei tee, se ei tee, eikä homma nalkuttamalla parane. Otan bonuksena jos mies joskus jonkun kuopan kaivaa tms. Ei tollane viiskymppinen enää mihinkään muutu.
niin, onhan sitä helppo sanoa ja itsekin aatella, että teen kun lapset nukkuvat.. meillä kaksostytöt, 1,5v ja nukkuvat päiväunetkin eri aikoina, ehkä puol tuntia yhtä aikaa. Jokainen tietää miten 1,5v
tutkii maailmaa, eikä istu rattaissa tms.
Istutukset yms. kyllä onnistuu itse ja olenkin ne tehny, mutta se terassin teko se ongelma onkin, pitäisi lainata peräkoukullinen auto ja siirtää turvaistuimet siihen, hakea puut ja sorat yms. ja sahailla ne ja roudata vielä se pois kaivettu maa jonnekin kauemmas pihalta pois. Vähän hankalaa yksin noiden lasten kanssa.
joka edes hetken katsois niitä lapsia? Ja jos ei niin palkkaa nyt hyvä nainen joku vaikka MLL:stä pariksi tunniksi ettei tarvii turvaistuinten kanssa pelailla soraa hakiessa. Teetkö nyt asian vähän liian vaikeaksi itsellesi?
Ja onko se mies NIIN LAISKA ettei katosoisi lapsia sitä hetkeä kun haet puutavaraa?
On munkin mies tosi laiska, mutta kyllä se nyt lapsia katsoo jos mä jotain terassia väkerrän.
Pyydä nyt apua jostain tai palkkaa sitä. Saat oikeasti 60% maksamistas palkoista takaisin kotitalousvähennyksessä. Eikä se maksa hirvesti jos tilaat jostain peräkärryllisen soraa pihaankuljetettuna, olen tilannut niin tiedän.
Haluatko sä nyt vaan että toi on noin vaikeeta ja et sä oot ihan yksin?
Ja kannoin käsin pihakivet muistaakseni 3 lavaa takapihalle ja isäpappa laittoi ne paikoilleen. Olihan siinä vähän aikaa kädet kipeenä, mutta tuli ihan kiva.
Ja tapetoi...ja tekee itse hiekkalaatikon meidän muksulle. Ei käy kateeks teidän ukot:(
että miehesi ei OSAA tehdä sitä terassia. Ei kaikki voikaan osat kaikkea. Miehesi ei van kehtaa sanoa suoraan että ei osaa. Syy ei siis välttis ole laiskuus.
minullakin on pienet kaksoset ja vielä pienempi yksönen ja yksin olen laittanut omakotitalon pihan, hyvin onnistuu kun laittaa onnistumaan.
niin puutavara tuodaan pihaan. Ainakin isommissa rautakaupoissa on kuljetuspalvelu muuallekin ku 5km säteelle eikä maksa ihan mahdottomia.
Rakentamisen ajan mies voi ihan hyvin hoitaa lapsia.
Mikset saanut itse sitä terassia aikaiseksi niinä melkein kahtena vuotena ennen raskautta?
ja biolanin kanankakkaa- mies maksaa visalla
tuli hyvä ja hinta oli pari sataa euroa. Jos oltaisiin itse tehty, aikaa olisi mennyt moninkertainen määrä ja tuskin olisi tullut yhtä hyvä. Osasi myös neuvoa ja sai meidät mm. luopumaan karsinan rakentamisesta, josta olen tosi tyytyväinen. Meillä on ihana avara takapiha ja kauniin pihan näkee kun ei tarvitse karsinan laidan yli kurkkia ;-)
ota joku naisverkostostasi apuun
paljon hyvää mustaa multaa pohjaan ja ruohonsiemeniä
jos sitä ei kiinnosta? Se tekee, jolle pihakukat jotain merkitsee. Eihän pihan laittaminen kai ole mikään pakollinen kotityö? Vai miten te suhtautuisitte, jos mies "velvottaisi" ja olettaisi teidän esim. osallistuvan aktiivisesti auton tuunaukseen ja moottoripyörän virittelyyn?
Ymmärrän, että pakolliset kotityöt, kuten pyykkäys, tiskit ja perussiivous, jaetaan ja tuleekin jakaa. Ja toisen voi odottaa ja olettaa tekevän oman osuutensa. Mutta itse en ainakaan jaksaisi hoitaa pihaa, kun sellainen ei minua lainkaan kiinnosta, enkä kyllä tykkäisi siitä, jos kumppanini minulta jotain kukkaistuttelua vaatisi. Jos on vaikeaa, jätä istuttamatta. Miksi se piha on pakko saada viimeisen päälle, jos ei kerran aikaa, energiaa tai halua löydy sen laittamiseen? Perheen on pakko saada ruokaa, puhtaita vaatteita ja perussiistit elinolot, mutta perheen ei todellakaan ole pakko saada kukkia pihamaalle, eikä silloin voi olettaa, että mies niitä istuttelee vain, koska ap niitä haluaa...
tuli hyvä ja hinta oli pari sataa euroa. Jos oltaisiin itse tehty, aikaa olisi mennyt moninkertainen määrä ja tuskin olisi tullut yhtä hyvä. Osasi myös neuvoa ja sai meidät mm. luopumaan karsinan rakentamisesta, josta olen tosi tyytyväinen. Meillä on ihana avara takapiha ja kauniin pihan näkee kun ei tarvitse karsinan laidan yli kurkkia ;-)
kuka tekee noin halvalla? Tahtoo!!
Mitä, kuka tekee noin halvalla? Tahtoo!!
Veloittavat kyllä kuljetuksesta. Meidän entinen yh-naapuri teki itse terassinsa.
Hanki puutavara ja ym. tarvikkeet, niin eiköhän se mies sitten loput tee.
Huomasin virheeni liian myöhään: materiaaleja ei voi vähentää, palkan voi. Nyt on onneksi näitä vuokra-aviomiespalveluita, omakotitalkkareita jne, joilta saa avun. Tekevät kuiteilla ja lain mukaan, joten vähennykset voi tehdä. Tuttavaperheellä juuri erittäin hyvät kokemukset tuollaisesta palvelusta kun laittoivat rivarin pihaa (ja joo, perheestä löytyy mies, muttei kovin kätevä).
Toivotaan nyt, että ap saa pihansa kuntoon eikä hänen tarvitse enää nolostella naapureiden edessä :)
Lienin 9