Saamaton mies ja pihan laitto, arghh..
Ai vähän palo käämit kun ollaan asuttu 4 vuotta rivarissa ja edelleen takapihan pläntti laittamatta ja syy on vain ja ainoastaan saakelin laiskassa miehessä.
Monta kesää olen keksinyt naapureille tekosyitä miksi mitään ei tapahdu... rahapula, raskaus jne. Nyt on omien hermojen lisäksi tekosyytkin loppu.
Äsken käytiin sitä mittailemassa ni johan taas tuli riitaa ja asia jäi sikseen. Voi että mä oon täynnä. Tekisin kaiken itse, mutta ei onnistu kahden pienen lapsen kanssa kun ei ole hoitajia ja ei se nyt muutenkaan kuulu yksin minun tehdä, enkä ihan osaisikaan. Rakennusapua voisin ehkä pyytää naapurin papparaiselta, mutta siinä sitten tulis sota mieheni kanssa.
Inhottaa jo kirjoittaa tuohon sana "mieheni" kun on niin saakelin vätys. No, itseäni voin vain syyttää, mitäs tuli valittua tollanen saamaton laiskimus.
Kommentit (42)
Käyvät taksat päivänvaloisessa stadissa alkavat noin 40€ tienoilta/tunti.
38, niin, mutta työmiehen tuolla saa jo 13 - 14 tunniksi käyttöönsä.
Juuri teetin ihan valoisasti remonttia. Tuntitaksa oli 29,70 per tunti. Helsingissä.
Palkkaa remonttimies ja jos on rahasta tiukkaa, kysy joltain sukulaiselta. Mitä sinne takapihalle pitää laittaa? Terassi?
remonttimiehen palkkaus olis viiminen niitti ja riitaa tuli jo pelkästä terassin muodosta. Ja rahat ei riitä remonttimieheen, naapurin papparaisen syöttöön ja viinapulloon ehkä, jos siis kertoisi neuvoja, mä tekisin ite työt, sen verran lapio ja vasara kädessäni pysyy.
ap
Ei se kuule niille taida kuulua pätkääkään, millaisessa kunnossa oman plänttinne pidätte!
Ja ehkä miestä nyt ei vaan niin kauheasti nappaa pihan laitto: laitat itse (miten siihenkin voi tarvita lastenhoitajan?!?) tai palkkaat puutarhurin. Ihme asioista ihmiset vetävät herneen nenään ja parisuhteen kuralle...
Tai leiki koskaan siellä ulkona?
Minä olen laittanut 1 300 neliön pihan itse kahden lapsen kanssa. Ja minulla on myös firma, jota pitää pyörittää.
Mitä ihmeen neuvoja sinä tarvit? Ei kai sitä nyt tarvitse puutarhurin tutkintoa suorittaa yhden takapihan siistimiseen...
Laitat sellaiseksi kun mielesi tekee.
Mua kans ärsyttää toi miesten saamattomuus. Aattelin et mitäs jos poikkeesit jonnekin miesten rakennuspalstalle/keskutelupalstalle ja kyselisit sieltä neuvoja tai lainaisit kirjastosta kirjan.
Mä olen lainannut kirjoja ja joskus olen vain ilmoittamatta tilannut ammattimiehen ja teettänyt hommia. Laskun olen ojentanut miehelle. Saahan siitä sit kotitalousvähnneyksen.
Yleensä miehet saa ylipuhuttua kun ei korosta itseään vaan selittää kuinka remonttitöilä nostettaan asunnon arvoa.... Hullua, mutta meillä on toiminut.
remonttimiehen palkkaus olis viiminen niitti ja riitaa tuli jo pelkästä terassin muodosta. Ja rahat ei riitä remonttimieheen, naapurin papparaisen syöttöön ja viinapulloon ehkä, jos siis kertoisi neuvoja, mä tekisin ite työt, sen verran lapio ja vasara kädessäni pysyy.
ap
No ongelman ratkaisu tuossa jo tulikin :) Sovit asiasta naapurin papan kanssa, hommaat puutavaran ja hoidat asian kuntoon.
ja piha on teidän yhteinen. Miehesi hoitaa lapsia, keittää kahvit ja laittaa ruuat sillä aikaa kun sinä olet repsikkana naapurille tai palkatulle työmiehelle. Materiaalit ja työn voi tosiaan vähentää verotuksessa. Eli: älä mene mukaan riitelyyn miehesi kanssa enää, vaan ala pihatöihin.
remonttimiehen palkkaus olis viiminen niitti ja riitaa tuli jo pelkästä terassin muodosta. Ja rahat ei riitä remonttimieheen, naapurin papparaisen syöttöön ja viinapulloon ehkä, jos siis kertoisi neuvoja, mä tekisin ite työt, sen verran lapio ja vasara kädessäni pysyy. ap
No ongelman ratkaisu tuossa jo tulikin :) Sovit asiasta naapurin papan kanssa, hommaat puutavaran ja hoidat asian kuntoon.
kaiken olen muuten tehnyt itse. Hankkinut taimet, kaivanut kuopat ja istuttanut taimet, ostanut kalusteet.
Ihana piha onkin ja nyt toista kesää sitä laitan.
Kaverilla todella iso tontti ja tekee miltei kaiken itse.
Rivarin pihan laittaa nainen ihan kepeästi.
Tämä on arkipäivää monessa kodissa eli nainen tekee ja miehet ei viitsi.
Mies sanoi, että kun harrastan puutarhanhoitoa, niin kuopan kaivuukin kuuluu siihen.
Taimiin ja kukkiin on mennyt uskomaton määrä rahaa, joten onneksi piha ei ole isompi.
Joka vuosi parannan pihaani, sillä kaikkea ei voi hankkia kerralla.
Eikö kukaan penää miehen vastuuta ja osallistumista??? Mies töihin siitä!!
materiaaleista vain teetetystä työstä. Ja palkasta pitää maksaa myös vero.
"Kotitalousvähennyksenä voit vähentää 30 prosenttia maksamastasi palkasta sekä palkan sivukulut tai 60 prosenttia ennakkoperintärekisteriin kuuluvalle yrittäjälle tai yritykselle maksamastasi työkorvauksesta. Vähennys lasketaan arvonlisäverollisesta hinnasta. Vähennystä saa vain työn osuudesta, ei esimerkiksi materiaaleista. "
Ja tapetoi...ja tekee itse hiekkalaatikon meidän muksulle. Ei käy kateeks teidän ukot:(
Minä laitan mielelläni omaa pihaa kolmen pienen kanssa, eikä tuota edes ongelmia. Jos en jotain osaa, opiskelen.
Nuorin on nyt kuusi viikkoa, eikä tosiaan ole esteenä kuopan kaivuulle.
niin eikö mies ollut heti tietävässä paremmin ja lopuksi teki sen kokonaan veljeni kanssa, joka "sattui" tulemaan sopivasti meille kylään:-). Tuntien mieheni ja veljeni kieroilin hiukan ja sain ne usutettua työhön:-)
miksi pihaa ei laiteta, ja syynä ei todellakaan ole laiskuus.
Hän myös harrasti "puutarhanhoitoa" ja mäkätti koko ajan veljelleni. No, kävi niin, että veljeni otti eron, ja jäi yksin taloon hoitamaan isoa puutarhaa, ja on sen jälkeen voittanut yksin rakentamallaan pihalla mm. aluepuutarhakilpailun, ja on tuo puutarha ollut jossakin lehdessäkin.
Kyllä pihan laittaminen kuuluu molemmille tasapuolisesti! On se kumma että täällä laitetaan naisen viaksi miehenkin saamattomuus. Mutta jotkut nyt on tuollaisia, ehkä helpommala tosiaan ap pääsisit, jos palkkaisit jonkun tekemään sen terassin.