Saamaton mies ja pihan laitto, arghh..
Ai vähän palo käämit kun ollaan asuttu 4 vuotta rivarissa ja edelleen takapihan pläntti laittamatta ja syy on vain ja ainoastaan saakelin laiskassa miehessä.
Monta kesää olen keksinyt naapureille tekosyitä miksi mitään ei tapahdu... rahapula, raskaus jne. Nyt on omien hermojen lisäksi tekosyytkin loppu.
Äsken käytiin sitä mittailemassa ni johan taas tuli riitaa ja asia jäi sikseen. Voi että mä oon täynnä. Tekisin kaiken itse, mutta ei onnistu kahden pienen lapsen kanssa kun ei ole hoitajia ja ei se nyt muutenkaan kuulu yksin minun tehdä, enkä ihan osaisikaan. Rakennusapua voisin ehkä pyytää naapurin papparaiselta, mutta siinä sitten tulis sota mieheni kanssa.
Inhottaa jo kirjoittaa tuohon sana "mieheni" kun on niin saakelin vätys. No, itseäni voin vain syyttää, mitäs tuli valittua tollanen saamaton laiskimus.
Kommentit (42)
että mä aloitan kaivamisen ja hankin materiaalin. Mies ei voi kuulemma katsella kun mä teen raskasta kaivuutyötä.
Terassi meillä tehtiin talkoovoimin. Isäpuoleni hommasi kaivurin ja tutun timpurin avuksi. Meillä on ok-talo ja terassista tuli 48 neliöinen ja perustukset savimaalle, joten sen tekeminen ei yhdeltä ihmiseltä onnistunut. Maata vietiin pois lavallinen ja uutta tuli tilalle 2 lavallista. Käytännössä mä olin timpurin oppipoikana ja mies hoiti tarjoilupuolen.
Kivityöt on edelleen kesken. Joka kesä tehdään jotain uutta pihaan, nyt on 7 kesä menossa. Pikkuhiljaa mieskin on innostunut pihasta, tämän kesän "havumaa" on tehty miehen toiveiden mukaan.
Miehistä on tietysti hyötyä raskaimmissa hommissa (kivien nostelu jne.), mutta oikeasti, ei ne ole sen kummempia kuin naisetkaan. Lasten kanssa tekeminen onnistuu myös, nimim. kokemusta on. Googlaa ohjeet, hae tarvikkeet ja siitä vaan töihin. Ehkäpä miehesikin kiinnostuu projektista, kun jotain alkaa tapahtua...
Mä olen tehnyt mm. terassin ja nyt on meneillään pihakiveyksen teko. Istutukset jne. on ihan piece of cake, ne saat varmasti tehtyä. Ja kun saat jotain pientäkään aikaiseksi, niin varmasti mielikin siitä piristyy ja tulee uusia ideoita, joiden toteuttamiseen EI tarvita miehiä ;)
Tsemppiä!