Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko 3v ja vauva tuplarattaita

Vierailija
22.05.2010 |

Kuinka monen kolmevuotias nukkuu päiväunia vielä? Asumme hissittömässä kerrostalossa, mikä käytänössä tarkoittaa sitä että jos 3v vielä nukkuu päikkäreitä (nyt nukkuu 2,5veenä 2tuntia), olemme kotona aina uniaikaan...

Onko kellään kokemusta tälläisestä? Minusta kuullostaa vähän oudolta, mutta en haluaisi olla neljän seinän vanki, etenkään jos vauva ei ole sisällä nukkuvaista tyyppiä...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuplat ihan ehdottomat ekan puoli vuotta. Esikoinen oli päiväkodissa, koska opiskelin samaan aikaan. Hoitopaikkaan oli puolen tunnin kävely, joten rattaat oli ehdottomat. Kun vauva oli puoli vuotta siirryttiin tavallisiin rattaisiin ja seisomalautaan. Ainakaan mun esikoinen ei jaksanut kävellä noin pitkää matkaa säännöllisesti säällä kuin säällä esim. aamuvarhain tai iltapäivällä väsyneenä tai kiireessä.

Vierailija
2/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaupungilla kuin maastossakin koiralenkillä. Ei mitään hillitöntä vauhtia, mutta pitkiä matkoja kylläkin. Ei olisi viihtynyt rattaissa. Päiväunet nukkui sitten kotona omassa sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 v ja vauveli ja tuo 2-vuotias kyllä jaksaa kävellä pitkäänkin mutta itse ainakin haluan käydä myös kunnon "reippailulenkillä" ja silloin ei voi vaatia että 2-vuotias seuraa jalkaisin...

Mulla on ollut alusta lähtien rattaat sisaristuimella jolloin isompi tulee sisaristuimeen kun äippä haluaa laittaa vähän enemmänkin tossua toisen eteen ;-)

Mulla kanssa ongelmana se, ettei isomman päikkäriaikaan voinut mennä mihinkään, niin hommasin vielä tuplatkin ja kyllä tämä meidän 2-vuotias oli ihan onnessaan kun pääsi myöskin huilimaan/nukkumaan vaunuihin ja tuo isomman nukkumismahdollisuus on ainakin mulla helpottanut aikataulua eli ei tartte olla aina neljän seinän sisällä...

Vierailija
4/29 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksista.Sisarusrattaiden tarve riippuu varmasti lapsista ja äidistä. Meidän perheessä pohdinta vielä jatkuu.

Meillä ei ole autoa ja lapsille tulossa ikäeroa 2v 10kk. Tällä hetkellä näyttää siltä, että tuplat hankitaan, sillä pienikokoinen poikamme ei jaksa vielä kävellä kovin pitkää matkaa. Haluaisin käydä hänen kanssaan kerhoissa ja muskarissa, joihin on useamman kilometrin kävelymatka.

Toisaalta mietin, että laittaisin vauvan liinaan ja isomman rattaisiin. Ja sitten kun talven yli päästään niin kevät ja kesä voisi mennä laudalla.

Ja sitten taas toisaalta tuntuu että rattaat olisivat helppo ratkaisu. Ainakaan tutuilla autottomilla perheillä ne eivät ole jääneet käyttämättömiksi.

Vierailija
5/29 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös seisomalauta, isompi oli 2v8kk kun vauva syntyi. Pari ekaa kuukautta vauva oli liinassa ja isompi rattaissa.

Ei ollut mielestäni mitään tarvetta rattaille, meillä on kyllä puisto ja muskarikin aika lähellä, noin 1km ja auto on pitkille matkoille.

Vierailija
6/29 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvittu tuplarattaita. Meillä ei ollut edes seisomalautaa. Esikoinen käveli paljon jo ennen kuopuksen syntymää. Eikä meillä ollut edes autoa vielä silloin. Hyvin päästiin kerhoihin ja muualle.

Nykyään, kun esikoinen täyttää syksyllä 4 niin jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja. Kävelee esim. meiltä keskustaan ja takaisin, yhteensä 8km.

Kukin tyylillään, toiset tarvitsee ja toiset ei. Meillä ei esikoinen varmaan edes suostuisi rattaisiin enää, en ole kysynyt. Kuopukseltakin on jäämässä jo pois rattaat.

Vierailija
7/29 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten neljän seinän vanki minusta tulisi aina päiväuniaikaan. Eli kaikki eläminen pitäisi suunnitella vain siten että isomman päiväunet ollaan kotona jos meillä ei ole tuplia tms...

Lisäksi me kiivetään pitkä mäki kotiin ennen noita portaita. Lapsi kyllä kävelee parin kilsan lenkit jo nyt kevyesti, mutta retket ja kaikki muu pitäisi sitten ajoittaa siten että aina oltaisiin uniaikaan kotona särmästi.

Vielä nyt 2,5v lapsi nukkuu 2h päiväunia. Katsotaan miten käy kun menee syksyksi päiväkotiin ennen vauvan syntymää.

ap

Vierailija
8/29 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokeilemiini tuplarattaisiin oli ainakin talvivaatteissa yhdessä vauvankopan kanssa liian iso, siis pää otti kiinni kuomuun ja oli ahdasta istua...eli jos hommaat tuplarattaat, hanki tarpeeksi tilavat, jos meinaat noin isolla lapsella + vauvalla käyttää.

Vierailija
9/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli seisomalauta. lapsilla ikäeroa 3v4kk.

Vierailija
10/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja istuu rattaissakin. En omista autoa ja en todellakaan kanna 3 v ja ruokakasseja. Mulla on myös 4 v joten kantamista riittäisin päiväkodin jälkeen.

Onneksi näin kesällä voi fillaroida. Ja kyllä 4 v nukkuu myös päiväunet!!

Vierailija
11/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ja en todellakaan osta mitään tuplia...

Vierailija
12/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rattaita en käytä kun tulevat todella painaviksi. Siis tuplat.

Vierailija
13/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina on 2- vuotias mielummin kävellyt ulkona kuin kököttänyt vaunuissa.

Mihi sulla on edes kiire kävellä? Kävelet lapsen kanssa, menette puistoon, kauppaan yms.

Jos sun tarttee päästä kävellen lenkille niin hanki semmonen lauta jossa 3- vuotiaasi voi seistä, mutta tuossa vaiheessa meillä on sisarusrattaat on turhat ja kun toinenkin oppii kävelemään niin voi vuorotella istujaa (jos 4- vuotiaasi enää edes suostuu rattaisiin -oma ei-).

Pulkalla, pyörällä ja kantoliinalla saa myös vaihtelua.

En ole ollut koskaan neljän seinän vankina! :)

Vierailija
14/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitkä on tuplissa olevat painorajoitteet!

Meillä on 15 kiloa per lapsi.

Jos lapsi ei nyt vielä paina sitä, mutta painaako kun vauva syntyy?

20

Vierailija
15/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kolme vuotias jaksa sun tahdissa kävellä tuntia. meillä on rattaat käytössä kun väsähtää mut nukkuu sisällä sängyssä. eli kannattaa olla. ei voi olettaa et lapsi jaksaa kävellä niin pitkiä lenkkejä.

Vierailija
16/29 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö teidän 3-4v mukulat enää nuku päiväunia???

eikä kannata olettaa että 3 vee jaksaa seisoa tuntikaupalla laudalla.... kyllä mun 3v nukkuu vielä rattaaseenkin.. hän onneksi on alkanut pyöräillä mutta joskus on pakko aamukiireessä lykätä lapsi rattaaseen.

Vierailija
17/29 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin hankkimiamme tuplarattaita käytimme tosi harvoin (lapsilla ikäeroa 1v10kk).

Nukkuuko lapsenne vielä vaunuissa vai sängyllä? Jos ei enää nuku vaunuissa, niin en usko, että saat opetettua nukkumaan tuplissakaan. Varsinkaan jos vauva elämöi vieressä (eivät välttä nuku samaan aikaan).

Vierailija
18/29 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkuu mielellään vielä rattaissa. Nukkuu jopa ostoskeskuksen hälinässä. Jos saa valita, ilmoittaa että nukkuu rattaissa. Unien suhteen muutenkin on "helppo", ilmoittaa itse ruokailun jälkeen että nyt on paiväuniaika. Ja on oppinut nukkumaan "äänessä", ei ole tottunut "huopatossutehtaaseen". Tosin "Gina Tricotin meteli" ei ole mieleistä hänelle.. ;)

Vierailija
19/29 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveli pitkätkin lenkit. Eli ei kannata hankkia. Ja et oikeasti voi (=saa) enää tuon ikäistä nukuttaa rattaissa, koska saattaa lähteä kävelemään, siis karkuun. Jos tarkoitit että nukkuu ulkona.

Vierailija
20/29 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan missä vaan jos on päiväuniaika. meidän brio raceissa on 5-piste valjaat, jotka voi laittaa kiinni, jos pelkää että lapsi lähtee jonnekin.

Itse teen miellläni pitkiä yli tunnin mittaisia kävelylenkkejä kuntoilumielessä. ei meidän 3 vee ainakaan pysyisi mun vauhdissa ilman rattaita. jos taas et kävele kun lähipuistoon, tarve voi tällöin olla eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi