Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yhteiskuntaluokkaan luokittelisit minut? ;)

Vierailija
22.05.2010 |

- Olen syntynyt perheeseen, jossa isä oli teknisen alan työnjohtaja ja toimi myös asiantuntijatehtävissä, äitini oli kotiäiti/pph.

- Isovanhempani olivat maanviljelijöitä

- Menin naimisiin yrittäjä-miehen kanssa, miehen joka itsekin tekee töitä kädet kainaloita myöten liassa, mutta myös suunnittelee, organisoi, mieheni vanhemmat myös olivat yrittäjiä.

- Itse en käynyt lukiota vaan ensin opiskelin lähhoitajaksi, työskentelin välillä ja hankin myös välinehuotajan koulutuksen, vähän alle 3-kymppisenä opiskelin sairaanhoitajaksi ja nyt toimin osastonhoitajana.

- Arvostan todella paljon ihmisiä, jotka tekevät käytännön työtä, tärkeää työtä jossa työllä on merkitys joka näkyy ihmisten arjessa.

- Tunnen jonkinlaista herrasmiesvihaa ja en voi sietää esim. ryöväriyhtiö Fortumia, joka nyhtää köyhiltä rahaa ja jakaa johtajilleen optioita. Samoin en voi sietää heitä, jotka pitävät itseään muita parempina koulutuksensa/yhteiskunnallisen asemansa tai rahojensa vuoksi tai ylipäätään luokittelevat ihmisiä kasteittain erittäin ennakkoluuloisesti, esim. WT/nuoret äidit.

- En myöskään voi sietää yhteiskunnan varoja väärinkäyttäviä lusmuja, joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin, vain koska helpommallakin voi päästä.

Itse tunnen jotenkin sielultani olevani duunari. Olenko sitä teidänkin mielestänne?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse ainakin heti luokittelin.

Mutta miksi ihmeessä vihaat herrasmiehiä??? Moukkiako rakastat? ;)

Vierailija
2/4 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse ainakin heti luokittelin. Mutta miksi ihmeessä vihaat herrasmiehiä??? Moukkiako rakastat? ;)

olevinaan duunareita parempia ja korkeita, pitävät duunareita roskasakkina, vaikka duunarithan ne työt tekee ja pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Tuo muiden alaspäin katsominen tekee sen vihan tunteen ja ehkä myös todellisista, käytännön asioista vieraantuminen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitseko sen ilmeistä, vai ollaanko sinua kohtaan aivan avoimen vihamielisiä?

Entä mistä käytännön asioista koet herraskaisten olevan vieraantuneen?

Vierailija
4/4 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herrasmies on muuten hiukan eri asia kuin sellainen herra mitä sinä tarkoitat :)

Puutteellinen äidinkielen taito viimeistään paljastaa duunariksi vaikket juuri mitään olisi kertonutkaan itsestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi