Kun olit 17 v. minkä ikäisenä suunnittelit hankkivasi lapsia?
Entä kun tapasit miehen, jonka kanssa ne lapset halusit, mitä ikää silloin suunnittelit? Minkä ikäisenä päädyit äidiksi? Siis jos päädyit? Minulla 25, 27 ja äidiksi pääsin 33-vuotiaana.
Kommentit (89)
- tavattuani Sen miehen 22-vuotiaana, niin edelleen olin sitä mieltä ettei ainakaan lapsia hankita
- 30 v:nä iski armoton vauvakuume, meni siinä hiukan aikaa puhua mies ympäri
- äidiksi tulin 34v ja ihan tyytyväinen olen
ja luultavasti kesällä kun täytän 17 ajattelen, että joskus tulevaisuudessa toinen. Kunhan ensin olen opiskellut ja ehkäpä ollut jonkun aikaa työ elämässä. Nyt kuitenkin olen vuoden verran kotona poikani kanssa :)
eikä minulla nytkään ole yhtään lasta, olen 37v
Olen oikeesti kade... Olis itekin pitänyt olla fiksu ja pitää pää siinä ettei ikinä tee lapsia.
viel yli parikymppisenä en ikänä halunnu äidiksi, kun nykyisen mieheni tapasin sama "ei lapsia" hetki seukattu niin mieli muuttus et miksei ja äidiksi tulin 28 vuotiaana ja nyt yritetään kolmatta lasta.
niin se mieli vaan muuttuu aikuistuessa ja hyvä niin
Olessani 17-vuotias, toivoin löytäväni elämäni miehen nuorena, jotta pääsisin perustamaan perhettä. Eli ensimmäiseen vastaus: 18-20v.
Tapasin nykyisen aviomieheni 18-vuotiaana ja päätimme yrittää lasta niin, että kerkeän kuitenkin valmistua ammattiin. Eli toiseen vastaus: 19v.
Esikoisemme syntyi, kun olin 19-vuotias :)
ja ajattelin haluavani lapsia mahdollisimman pian. Mies oli sitä mieltä että haluaa lapsentekoon vain jos ei ole hetken mieliteko ja sanoi että jos vuoden kuluttua olen samaa mieltä niin hankitaan vaan lapsi. Odotin vuoden ja äidiksi tulin 19-vuotiaana.
Yhdessä nyt 10v, kolme lasta.
..saaneet esikoiset alulle! Menikö työt ja biletys elämässä etusijalle? Jos 40v tulee äidiksi, niin on jo 60v kun lapset vasta parikymppisiä, kuka heidän kolotuksiaan hoitelee? Lapsetpa tietysti saavat jo 10-vuotiaina tottua siihen että äiskä on ihan raihnainen. Tehdään mukeloita, ja jätetään ne yhteiskunnan elätettäviksi kun itse kuolla kupsahdetaan.
On todennäköisempää, että nuori äiti käyttää enemmän yhteiskunnan tukia kuin vanha äiti.
mutta on myöskin biologinen fakta, että sekä miehet ja naiset ovat hedelmällisimmillään alle 30v ja justa taidettiin julkaista joku tukimus, jonka mukaan alle 30v miesten sperma on hyvälaatuisempaa ja lapset ovat todennäköisemmin älykkäämpiä ja menestyviä.
Ja mitä noihin yhteiskunna tukiin tulee niin 15 asti olen tehnyt niin paljon töitä kuin laki sallii opiskelujen ohell aja kerryttänyt kiltisti sitä verottajan rahapussia, josta nuo tuet maksetaan, joten olen kyllä nyt 23v kahden lapsen äitinä ja opiskelijamiehen avovaimona todellakin ansainnut saamani huimat äitiys- ja vanhempainrahat sekä kotihoidontuen, lapsilisän ja asumistuen.
mutta on myöskin biologinen fakta, että sekä miehet ja naiset ovat hedelmällisimmillään alle 30v ja justa taidettiin julkaista joku tukimus, jonka mukaan alle 30v miesten sperma on hyvälaatuisempaa ja lapset ovat todennäköisemmin älykkäämpiä ja menestyviä.Ja mitä noihin yhteiskunna tukiin tulee niin 15 asti olen tehnyt niin paljon töitä kuin laki sallii opiskelujen ohell aja kerryttänyt kiltisti sitä verottajan rahapussia, josta nuo tuet maksetaan, joten olen kyllä nyt 23v kahden lapsen äitinä ja opiskelijamiehen avovaimona todellakin ansainnut saamani huimat äitiys- ja vanhempainrahat sekä kotihoidontuen, lapsilisän ja asumistuen.
ei se sperman tai munasolujen laatu vaikuta älykkyyteen millään lailla. Ja sen kyllä huomaa tekstistäsikin...
kun ikäni alkaa kakkosella.
No, esikoisen sain kun olin 30v. Että ei mennyt ihan "suunnitelmien"mukaan lapsen saaminen.