Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan mahtava tunne 1kk -8kg :)

Vierailija
22.05.2010 |

Olen aiemmin kokeillut vaikka mitä "ihmedieettejä" eikä niistä ole ollut apua. Korkeintaan muutama kilo lähtenyt ja tullut tuplana takaisin.

Kuukausi sitten päätin, että nyt lähtee kilot. Lisäsin (paremminkin aloitin) liikuntaa ja muutin ruokailutottumuksia ja näiden avulla on nyt lähtenyt jo 8kg. Tuntuu ihan uskomattomalta, en ikinä uskonut, että voisin päästä vanhoihin mittoihini ja mahtua vanhoihin vaatteisiin, jotka lojuneet kaapissa käyttämättöminä kun eivät mahdu päälle.

Kyllä minulla on vielä paljon matkaa tavoitepainooni, mutta tämä antaa kyllä lisää motivaatiota. Ja mikä parasta, voin välillä jopa herkutella ja silti paino laskee.

Niin ja tiedän, että painoni tuskin laskee enää kauaa tuota vauhtia, mutta olen iloinen aina, vaikkei vaaka näyttäis kun vaan 100g vähemmän.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tuollainen painonpudotus on mahdollinen jollekulle, en tajua.

Onnea vain ap:lle, syystäkin on tyytyväinen!

Vierailija
22/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tuollainen painonpudotus on mahdollinen jollekulle, en tajua.

Onnea vain ap:lle, syystäkin on tyytyväinen!

on pelkkä painonpudotus lihasten menettämisestä välittämättä. Jos taas haluaa että paino lähtee siten, että se on rasva mikä lähtee ja lihakset pysyy, niin homma ei olekaan nin helppoa. ja jokainen varmana tietää mitä tapahtuu kun laihdutetaan siten, että lihasta menetetään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut kuukaudessa vajaat seitsemän kiloa. (lähtötilanne 166cm/76kg) Ensin viikon VHH-dietillä ja viimeiset kolme Atkinsilla. Olo on aivan loistava, näläntunnetta ei ole eikä makeanhimoakaan. Ennen minulla oli käsitys, että tällä dietillä saa itselleen vain korkean kolesterolin ja kuolee sydäninfarktiin, mutta oikeasti ruokavalioni on muuttunut huomattavasti terveellisempään suuntaan.

Tässä esimerkki päivän syömisestäni:

aamupala: kahden munan munakas, sekaan loraus kuohukermaa ja esim. meetvurstia, paprikaa, oltermannia jne.

paljon salaattia, kurkkua, oliiveja jne.

Päivällinen: esim. broileri-pekoni-herkkusienikastike, höyrytetty parsakaali, salaattia sallittuine lisukkeineen

Iltapala: turkkilaista jugurttia, oliiviöljyä ja mustikoita.

Liikuntaa pystyy harrastamaan lähes entiseen malliin, vaikka hiilareita minimaalisesti ruuasta saakin. Elimistö on ketoosissa, ja lihakset käyttävät energianlähteenään rasvakudosta. Nälkäkuuridietit on kokeiltu ja kyllä niilläkin laihtui, mutta karppaamisesta löytyi se minulle sopivin tapa.

Vierailija
24/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vähän vinkkiä, kun itselläni painon putoaminen jumittui 5 kiloon ja sitten onkin tullut taas herkuteltua liikaa. Painoa ei tosin ole liikunnan ansiosta tullut takasin, mutta 5 haluaisin vielä pudottaa lisää!

Vierailija
25/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nesteet lähtee ensin multa lähti viikossa 5 kiloo ja nyt on lähtenyt -2 viikko ja oon tyytyväinen

-15 kiloo on lähtenyt yhteensä

Vierailija
26/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei normaali-ihminen laihdu tuollaista määrää kuukaudessa.

Vierailija
27/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

60kg (pituutta minulla 170cm) ja ekan kuukauden aikana painoni laski 7kg ja tuon jälkeen lähti tasaiseen kilo per viikko.

Mikähän on se sinun normaali-ihminen? Kiinnostais tietää, koska minä en mielestäni ollut mikään älyttömän painava, mutta häiritsi itseäni...

kun ei normaali-ihminen laihdu tuollaista määrää kuukaudessa.

Vierailija
28/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa vähän enemmän, nimim. painonpudotus tekisi terää:)

Vierailija
29/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt jonkinlainen esimerkki. Muutin siis ruokailutottumuksiani terveellisempään suuntaan entisestä.

Aamulla juon kahvia tai teetä kupin tai kaks, pari viipaletta ruisleipää, näissä rasvaa ja yks viipale juustoa ja leikkelettä sekä kurkkua tai tomaattia. Monesti vielä omena tai muu hedelmä.

Päivällä syön esim. kinkkukiusausta/makaronilaatikkoa/keittoa siis ihan normaalia kotiruokaa ja lisäksi keitettyjä kasviksia esim. kukkakaalia, porkkanaa ym ja sit vielä ns. tuoresalaatti esim. kurkkua, tomaattia ja lehtisalaattia, ruokajuomana on vesi

Välipalana joku hedelmä ja jogurtti

Illalla syön salaattia, jossa on paljon kasviksia ja lihana esim. broileri ja juomana taas vesi. Välillä saattaa olla vaan kasviksiakin.

Iltapala on aika samanlainen kun aamupala

Käyn päivittäin 8km lenkin, alkuun kävelin, mutta nyt hölkkään lähes koko matkan.

ap

Vierailija
30/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin huhtikuun alussa hoikistumisprosessin. Painoa n. 60 mikä oli itselleni juuri normaalipainon yläreunassa. Olo oli turvonnnut ja hankala.

Aloitin painonvartijoiden pistesysteemillä ja muutamassa viikossa lähti 4 kiloa ja siihen tysähti. Vielä yritän kuitenkin saada vähintään kaksi kiloa pois.

Vierailija
31/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan samaan malliin! :)

Vierailija
32/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä saavutus

Vierailija
33/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on voinut kyllä pudota, mutta kyllä tuossa lihasmassaa menetetään, kuten joku jo mainitsikin. Joillain ei taas paino putoa millään, vaikka sanoo syövänsä vähän.

Tässä ihan esimerkkinä oma ruokavalioni. En laihduta, mutta tavoitteena on ettei paino lähde myöskään nousemaan.

aamupala klo 6-7:

kaura-ruispuuroa (2,5dl rasvatonta maitoa + reilu desi hiutaleita), mukaan reilu loraus pellavasiemenöljyä, puoli purkkia rasvatonta raejuustoa, marjoja sekä joskus mehukeittoa.

välipala klo 10:

purkki rahkaa marjoilla/ananaksella/banaanilla, seassa toinen puolikas raejuustopurkista

lounas klo 12-13:

normaalia kotiruokaa, lisänä salaattia ja ainakin 1 siivu ruisleipää.

välipala klo 16:

esim. smoothie (rasvatonta maitoa, rahkaa, marjoja/banaania, loraus hunajaa).

päivällinen klo 19:

joko kotiruokaa tai kanapastasalaattia tms.

iltapala klo 21:

iltapala on vähän vaihteleva, jos olen menossa aikaisin nukkumaan, en syö enää iltapalaa, mutta jos olen ollut urheilemassa vielä päivällisen jälkeen, niin sitten syön jotain pientä vielä illalla, esim. pari ruisleipää paistettujen munien/lohen kanssa.

Vettä tulee juotua päivän aikana paljon, en juurikaan juo mehuja, limusta puhumattakaan. Tuoremehussa on yllättävän paljon kaloreita.

Toki herkuttelenkin jonkin verran, ainakin kerran viikossa tulee syötyä marjapiirakkaa, suklaata tai jäätelöä.

Liikun aika paljon, viikossa 2-3 krt salilla, juoksu/pyörälenkkejä 2-3 viikossa, lisänä joogaa tai sulkapalloa kerran kaksi viikossa.

Mitat ovat 165cm/52kg

Ennen söin paljon vähemmän ja harvemmin. Koko ajan oli vetämätön ja väsynyt olo, liikuntaa ei oikein jaksanut harrastaa. Ateriavälit olivat isoja ja esimerkiksi lounaan jälkeen söin vain pari leipää + jugurtin loppupäivän aikana. Painoin 5 kiloa enemmän kuin nyt.

Vierailija
34/35 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkitys on parilla kilolla?

Vielä yritän kuitenkin saada vähintään kaksi kiloa pois.

Vierailija
35/35 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2010 klo 18:42"]Mä lihoisin tuolla ruokamäärällä:o Normaalisyömiseni olisi tuo salaatti ja aamupala, jos syön enemmän niin paino nousee, tuolla se pysyy samassa.

Tässä nyt jonkinlainen esimerkki. Muutin siis ruokailutottumuksiani terveellisempään suuntaan entisestä.

Aamulla juon kahvia tai teetä kupin tai kaks, pari viipaletta ruisleipää, näissä rasvaa ja yks viipale juustoa ja leikkelettä sekä kurkkua tai tomaattia. Monesti vielä omena tai muu hedelmä.

Päivällä syön esim. kinkkukiusausta/makaronilaatikkoa/keittoa siis ihan normaalia kotiruokaa ja lisäksi keitettyjä kasviksia esim. kukkakaalia, porkkanaa ym ja sit vielä ns. tuoresalaatti esim. kurkkua, tomaattia ja lehtisalaattia, ruokajuomana on vesi

Illalla syön salaattia, jossa on paljon kasviksia ja lihana esim. broileri ja juomana taas vesi. Välillä saattaa olla vaan kasviksiakin.

Käyn päivittäin 8km lenkin, alkuun kävelin, mutta nyt hölkkään lähes koko matkan.

ap

[quote author="Vierailija" time="23.05.2010 klo 18:42"]Mä lihoisin tuolla ruokamäärällä:o Normaalisyömiseni olisi tuo salaatti ja aamupala, jos syön enemmän niin paino nousee, tuolla se pysyy samassa.

ap

Itse asiassa kun syö tarpeeksi niin laihtuukin. Kyse on siitä että kun keho oppii että se myös saa energiaa, niin se myös uskaltaa luovuttaa sitä. Kun taas keho ei saa tarpeeksi energiaa, se vain varastoi kaiken saamansa energian luovuttamatta sitä juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme