Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan mahtava tunne 1kk -8kg :)

Vierailija
22.05.2010 |

Olen aiemmin kokeillut vaikka mitä "ihmedieettejä" eikä niistä ole ollut apua. Korkeintaan muutama kilo lähtenyt ja tullut tuplana takaisin.

Kuukausi sitten päätin, että nyt lähtee kilot. Lisäsin (paremminkin aloitin) liikuntaa ja muutin ruokailutottumuksia ja näiden avulla on nyt lähtenyt jo 8kg. Tuntuu ihan uskomattomalta, en ikinä uskonut, että voisin päästä vanhoihin mittoihini ja mahtua vanhoihin vaatteisiin, jotka lojuneet kaapissa käyttämättöminä kun eivät mahdu päälle.

Kyllä minulla on vielä paljon matkaa tavoitepainooni, mutta tämä antaa kyllä lisää motivaatiota. Ja mikä parasta, voin välillä jopa herkutella ja silti paino laskee.

Niin ja tiedän, että painoni tuskin laskee enää kauaa tuota vauhtia, mutta olen iloinen aina, vaikkei vaaka näyttäis kun vaan 100g vähemmän.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut tavoitteeksi näin alkuun 7kg:n pudotuksen kolmessa kuukaudessa ja sekin tuntuu vaikealta...(163cm ja 61.2kg)

Ruoka vain maistuu niiiiin hyvältä=)

Vierailija
2/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoisin tuolla ruokamäärällä:o Normaalisyömiseni olisi tuo salaatti ja aamupala, jos syön enemmän niin paino nousee, tuolla se pysyy samassa.

Tässä nyt jonkinlainen esimerkki. Muutin siis ruokailutottumuksiani terveellisempään suuntaan entisestä.

Aamulla juon kahvia tai teetä kupin tai kaks, pari viipaletta ruisleipää, näissä rasvaa ja yks viipale juustoa ja leikkelettä sekä kurkkua tai tomaattia. Monesti vielä omena tai muu hedelmä.

Päivällä syön esim. kinkkukiusausta/makaronilaatikkoa/keittoa siis ihan normaalia kotiruokaa ja lisäksi keitettyjä kasviksia esim. kukkakaalia, porkkanaa ym ja sit vielä ns. tuoresalaatti esim. kurkkua, tomaattia ja lehtisalaattia, ruokajuomana on vesi

Välipalana joku hedelmä ja jogurtti

Illalla syön salaattia, jossa on paljon kasviksia ja lihana esim. broileri ja juomana taas vesi. Välillä saattaa olla vaan kasviksiakin.

Iltapala on aika samanlainen kun aamupala

Käyn päivittäin 8km lenkin, alkuun kävelin, mutta nyt hölkkään lähes koko matkan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni syöt tosi fiksusti. Paino ei välttämättä putoa enää niin nopsaan, mutta enpä usko, että tulee nopsaan takaisinkaan.

Hienoa!

Vierailija
4/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoisin tuolla ruokamäärällä:o Normaalisyömiseni olisi tuo salaatti ja aamupala, jos syön enemmän niin paino nousee, tuolla se pysyy samassa.

Tässä nyt jonkinlainen esimerkki. Muutin siis ruokailutottumuksiani terveellisempään suuntaan entisestä.

Aamulla juon kahvia tai teetä kupin tai kaks, pari viipaletta ruisleipää, näissä rasvaa ja yks viipale juustoa ja leikkelettä sekä kurkkua tai tomaattia. Monesti vielä omena tai muu hedelmä.

Päivällä syön esim. kinkkukiusausta/makaronilaatikkoa/keittoa siis ihan normaalia kotiruokaa ja lisäksi keitettyjä kasviksia esim. kukkakaalia, porkkanaa ym ja sit vielä ns. tuoresalaatti esim. kurkkua, tomaattia ja lehtisalaattia, ruokajuomana on vesi

Välipalana joku hedelmä ja jogurtti

Illalla syön salaattia, jossa on paljon kasviksia ja lihana esim. broileri ja juomana taas vesi. Välillä saattaa olla vaan kasviksiakin.

Iltapala on aika samanlainen kun aamupala

Käyn päivittäin 8km lenkin, alkuun kävelin, mutta nyt hölkkään lähes koko matkan.

ap

Aamupala, 1 lämmin ruoka + iltapala minulla päivän ruuat.

Aamulla kuppi kahvia+ hedelmä, iltapäivällä lämmin ruoka lisukkeineen ja illalla leipä tai hedelmää.

Vierailija
5/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei normaali-ihminen laihdu tuollaista määrää kuukaudessa.

kahdessa viikossa, kun lähtöpaino oli 75 kiloa. Olin toki hieman ylipainoinen, mutta en sanoisi olleeni valtavan ylipainoinen, vaan ihan normaali ihminen.

Vierailija
6/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten söit ennen laihdutusta. Itse syön suunnilleen samalla tavalla eikä paino laske... niin mua kiinnostaa että mitä söit ennemmin?

Vierailija
7/35 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eka viikolla lähti 2,5 seuraavalla 2 ja sitä seuraavalla hieman vähemmän. Laihduin siis ne ylimääräiset 10 kiloa noin puolessatoista kk:ssa.

60kg (pituutta minulla 170cm) ja ekan kuukauden aikana painoni laski 7kg ja tuon jälkeen lähti tasaiseen kilo per viikko.

Mikähän on se sinun normaali-ihminen? Kiinnostais tietää, koska minä en mielestäni ollut mikään älyttömän painava, mutta häiritsi itseäni...

kun ei normaali-ihminen laihdu tuollaista määrää kuukaudessa.

Vierailija
8/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annokset oli ihan jättisuuria, enää en millään jaksais syödä sellasta annosta. Ja noiden kahden ruoan lisäksi söin suklaata pari levyä viikossa helposti ja sit leivoin itse piirakoita ym. ja niitä napostelin.

Suklaan olen jättänyt kokonaan, mutta kerran viikossa syön yhä itse tehtyä piirakkaa tmv. herkkua (kohtuudella tietysti) ja silti paino laskee.

ap

miten söit ennen laihdutusta. Itse syön suunnilleen samalla tavalla eikä paino laske... niin mua kiinnostaa että mitä söit ennemmin?

Vierailija
9/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin omanlaiseni dieetin ennen vappua.

Jätin valkoiset jauhot (pastan pullan etc), riisin, perunan ja leivät vex.

Joskus söin muutaman ruikkarin ja söin aamulla neljän viljan puuroa.

Olen syönyt tummaa suklaata. Ja pari karkkia (ennen vedin keksipaketin päivässä ... ). Ja viiniäkin olen nauttinut ihan normalmente (5-7 annosta per viikko).

Alkupaino oli 160/67 ja nyt aamulla vaaka näytti 62,7. Oi onnea!!!

Pari kiloa pitäisi vielä saada pois ennen ulkomaanmatkaa ja tyytyväinen olen kun vaaka näyttää 57 kg. Silloin olen hyvännäköinen aikuinen nainen. (20-vuotiaana painoin 45 kg ja se sopi nuorelle... - minun ikäiseni, 44, on luihun näköinen jos on 160 senttinen ja 45 kiloinen...)

Vierailija
10/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ihailen tuota liikuntamäärää!

Itse olen nyt saanut pudotettua 6,5 kiloa kolmessa viikossa, mutta mittani olivat lähtötilanteessa huomattavsti isommat kuin ap:llä (reilusti toistasataa kiloa). Kokoni vuoksi en vielä pysty kovin kummoiseen liikuntaan, mutta pikkuhiljaa, kun saan painoa vielä pois, alan lisätä lenkkejä. Toistaiseksi lähinnä vesijumppa ja kävely sopivat.

Jatka vain samaa rataa, ap! Perässä tullaan.

Vierailija
11/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen muutamasta ihmettelystä, että ennen itse yritin laihduttaa syömällä hyvin vähän päivän aikana tai sitten söin vain kerran tai kaksi.

Ihmettelin itsekin miten jotkut voivat syödä lihomatta ties kuin paljon.

Nykyään syön neljä kertaa päivässä, paljon kasviksia (karkkilakko) ja näin olen laihtunut 18kg. Tuntuu että voin syödä melkein mitä vain ja kuinka paljon vain, eikä vaa'assa värähdä, täytyy vain käydä useammin vessassa.

Vierailija
12/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi liikkunut runsaasti ja paino on tippunut 71kg.sta 67kiloon. Eli neljä kiloa lähtenyt viikossa. Olo on hurjasti keveämpi. Ja joku nyt tietysti sanoo ett on pelkkää nestettä mutta kyllä vaatteet jo selvästi mahtuu paremmin päälle. Tiukkaa kuria noudata vielä ainakin kaksi viikkoa ja sitten jatkan vaan keveillä elintavoilla.

Vierailija
13/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen treenannut nyt 3kk ja pitänyt ruokavaliota yllä ja kilot on ja pysyy samassa. Housut ovat kyllä reisistä ja vyötäröltä löystyneet huimastikin, samaten treenitakki ei enää ole makkaroita pullollaan. Kaipa siis jotain on saanut tehtyä :)

Vierailija
14/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin kokeillut vaikka mitä "ihmedieettejä" eikä niistä ole ollut apua. Korkeintaan muutama kilo lähtenyt ja tullut tuplana takaisin.

Kuukausi sitten päätin, että nyt lähtee kilot. Lisäsin (paremminkin aloitin) liikuntaa ja muutin ruokailutottumuksia ja näiden avulla on nyt lähtenyt jo 8kg. Tuntuu ihan uskomattomalta, en ikinä uskonut, että voisin päästä vanhoihin mittoihini ja mahtua vanhoihin vaatteisiin, jotka lojuneet kaapissa käyttämättöminä kun eivät mahdu päälle.

Kyllä minulla on vielä paljon matkaa tavoitepainooni, mutta tämä antaa kyllä lisää motivaatiota. Ja mikä parasta, voin välillä jopa herkutella ja silti paino laskee.

Niin ja tiedän, että painoni tuskin laskee enää kauaa tuota vauhtia, mutta olen iloinen aina, vaikkei vaaka näyttäis kun vaan 100g vähemmän.

Onnittelut ja tsemppiä jatkossakin!

Vierailija
15/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo oihmettelijät jotka syövät 2 kertaa päivässä, eivätkä laihdu niin johtuu juuri siitä, että elimistö on ns. säästöliekillä ja silloin varastoi rasvaa.

Eli pienempiä annoksia ja vähintään 4 ateriaa päivässä.

Vihannekset eivät ole kovin täyttäviä joten niitä kyllä mahaan mahtuu eikä lihota.

Niin ja ap:n tapauksessa laihtumiseen on isona vaikutuksena tuo 8km lenkki päivittäin.

Tämä siis niille jotka yrittävät laihduttaa syömällä vain 1-2 ateriaa eivätkä liiku ollenkaan.

Vierailija
16/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ennen kutakuinkin just noin kuin sinä syöt nyt, mutta makeanhimo oli aivan vastustamaton. Eli tuli syötyä pari suklaapatukkaa viikossa ja joskus pullaa. Ja mikä oli ärsyttävintä, ruoka pyöri mielessä koko ajan: mitähän syön välipalaksi, mitäs päivälliseksi...ja makeanhimo vaivasi joka päivä ja melkein koko päivän. Ja paino ei tippunut grammaakaan. Kun tein pitkän kävelylenkin, oli vain kova nälkä :(

Vuosi sitten päätin kokeilla vhh-ruokavaliota. Se sopii mulle todella loistavasti. Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Syön mielestäni todella herkullista ruokaa, eikä tarvi kipristellä nälässä. Parasta on kun ei ole oikeastaan koskaan makeannälkää. Ja lisäksi esim. kaupan jätski maistuu aivan hirveän makealle, en millään saattaisi sitä enää syödä. Pari palaa tummaa suklaata vie makeannälän oikein hyvin. Ei siis enää edes mielitekoja, ihanaa!

Painoni tippui muutamassa viikossa 5 kg ja loput 6 kg lähti parissa kuukaudessa. Olen nyt ihannepainossani. Liikuntaa ei tarvinnut lisätä, harrastin jo ennestään päivittäin. Syömäni annokset ovat isompia kuin entiset, mutta en tule niistä ähkytäyteen ollenkaan.

On siis monenlaisia tapoja laihtua :) Ja kun tästä saa vielä niin valtavan hyvän ja energisen olon kaupanpäälle. Minulla on lisäksi verenpaine normalisoitunut, migreeni lähes kadonnut, kuukautiset niukentuneet ja kaikki niihin liittyvät oireet hävinneet, jotenkin ulkonäkökin on kohentunut. Siis muutenkin kuin vain että vatsa on ihanan litteä ja vyötärö kokoa 36, hiukset kiiltää ja tuntuu jotenkin paksuuntuneen ja iho on myös paremman näköinen kuin ennen.

Ollaan onnellisia ja annetaan sen näkyä!

Vierailija
17/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja isot onnittelut AP:lle :)

Tuolla tyylillä muutos voi olla jopa pysyvää.

Ihme dieteillä laihduttajat kun usein lihovat sitten hyvin nopeasti takaisin.

Vierailija
18/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasin aamupalan ja lounaan nutriletin suklaashake pusseilla 1per ateria, päivälliseksi söin max. 500g kasviksia (pakastewokkivihanneksia tms.) ja broilerinfileen/tonnaripurkin..ja iltapalaksi nutrilet suklaapatukan. Paino putosi 2kg/vk kunnes lopetin ja takaisin ei ole tullut yhtään nyt 4kk aikana, tosin syön nyt kevyemmin. Mun ongelmana suklaanhimo johon ei auta mikään, siksi tämmöinen suklaalaihis oli helppo:D ennen 168cm/68kg nyt 60kg

Vierailija
19/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen saanut vuoden alusta alkaen ruokailua järkeistämällä ja liikunnalla (tällä hetkellä vain reippaat kävelylenkit 2 x pvä) pois viitisen kiloa. Sitten jumitti mutta aloin syödä leivistä vain ruisleipää ja jätin maustetut jogurtit pois niin alkoi pudota taas. Eli ei tarvittu suurta muutosta.

Olen monesta paikasta lukenut että aamupala, kaksi ateriaa, 1-2 välipalaa ja pieni iltapala on hyvä ateriamäärä. Opettelin tuohon raskausaikana ja se soveltuu minulle. Kun pitää annokset pieninä ja katsoo mitä lautaselleen laittaa, tuossa ateriamäärässä ei ole yhtään liikaa. Sen sijaan aterioiden väliin jättämisestä voi aiheutua se, että ahmii seuraavalla aterialla ja ne "säästetyt kalorit" tulevat takaisin siinä. Mutta olen muistanut herkutellakin. Leivon kerran kuussa tavallista kotipullaa pakkaseen ja joskus kun vauva nukkuu päiväunia, on taivaallista juoda rauhassa kahvit ja syödä mikrolämmin pulla :)

Onnea ja tsemppia kaikille painonpudottajille! Muistakaa, että kesä tuo tullessaan paljon ihania "sallittuja" herkkuja!

Vierailija
20/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5 krt viikossa käyn lenkillä, 3 kertaa juoksen ja 2 kertaa kävelen. Herkut olen jättänyt pois ja silti paino pysyy han samassa, ei mitään muutosta. Niin ja mitään leikkeleitä en syö.

1,5kk nyt takana, alkaa jo vituttamaaan.

Olen 163cm/74kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi