Ohh ,ohh , tytär asunu kahden poikansa kanssa pari viikkoa.
Mummolassa, riitaa avopuolison kanssa, Asunut meillä kummallakin alkaa hermot mennä.Voi kun ei menenettäis ystävyyttä .Olemme tosi läheisiä, mutta kummallakin alkaa pinna palaa. Minä mummona pesn heidän vaattteet, jaolen lasten kanssa enemmän. Kiva ,kun ovat mutta tätä ei kestä kauan ,puolin ja toisin. Onko muilla samoja kokemuksia, siis oletteko asuneet yhdessä väliaikaisesti.
Kommentit (34)
Meillä asui anoppi, tilapäisesti 3 viikkoa.
Toisen kotiin tullessa eletään sen kodin säännöillä, esim mihin kaappiin kurkistetaan, mitä ruokaa laitetaan jne. Aloite on siis sinulla, ap! Minä olisin loukkaantunut, jos anoppi olisi ryhtynyt siivoamaan tms. Anoppi teki pyynnöstä ruokaa, hoiti lapsia ja muuta pikku hommaa, mutta ei todellakaan pyörittänyt kotia niinkuin normaalisti.
Tyttäresi on muutenkin kriisissä, joten toimintakyky ja tunne-elämä eivät ole parhaimmillaan, pidä se mielessä. Mutta ota sopivalla hetkellä puheeksi seuraavat asiat:
-Kauanko aikovat luonasi asustaa?
-Millaisia kotitöitä tulee nyt ekstraa?
-Mitä toivoisit heidän itse tekevän, mihin ei saa puuttua?
-Kuka käy ruokakaupassa ja maksaa kauppalaskun?
Tämä on ihan sama juttu kuin teinin kanssa, asioista pitää sopia, emme ole ajatuksenlukijoita.
Esim. Hoidat itse mielelläsi ruoanlaiton ja kaupan, kauppalasku maksetaan esim. 70/30 tai 50/50. Toivot heidän hoitavan yleisten tilojen viikkosiivouksen ja pyykit sekä tiskaamisen.
Tai, sinusta olisi ihanaa, että ei tarvisi tehdä ruokaa, he hoitavat kaupan, ruoan ja tiskit ja sinä teet muut hommat. Hommia voi myös vaihdella viikoittain
Tai, uuden asunnon takuuvuokra on maksettu ja muutto on kesäkuun alusta. Silloin voi mennä vierailuperiaatteella, passata muuten ja pyytää apua yksittäisiin asioihin ja nauttia yhteisestä ajasta.
Niin tuohon edelliseen viestiin piti vielä lisätä, että ehkä tyttäresi ei halua hypätä varpaillesi ja siksi ei änkeä kodinhengettäreksi vaan odottaa kiltisti aloitetta sinulta?
eli sano, jos odotat kotitöidentekoa tai haluat muita sääntöjä. Sinun koti, sinä päätät miten eletään. Älä paapo ja sitten heittäydy marttyyriksi, varmasti menee hermot kaikilla.
Minun äitini on asunut meillä arkipäivät (hoitanut lapsia ihan palkasta) ja lähtenyt viikonlopuksi lomalle omaan kotiinsa. Menettelee, jos on selvät sävelet, mutta silloin ei menetellyt, kun äitini yritti lipsua emännän/äidin (lapsilleni)/kasvattajan (lapsilleni) rooliin iltaisinkin minun kotiuduttua. Ottaa jokaisen äidin/naisen tunnolle, kun toinen yrittää astua varpaille.
Teinien tottelemattomuus tai osallistumattomuus kotitöihin ei varmaan ole ihan ennenkuulumatonta teiniperheessä, ei tollasen takia heitetä ketään pihalle tai riitaannuta niin, että muutetaan pois. Ei aikuinen ihminen pienen riidan takia muuta vanhemmilleen, se edellyttäisi jotain todella suurta kriisiä!
voi jo mennä hermot? En ymmärrä. Mun appivanhemmat tulevat meille joka vuosi kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan asumaan ja sopu sijaa antaa. Auttavat kaikessa ruuanlaitosta lastenhoitoon pyytämättä ja omasta halustaan. Ainahan ihmisten välille jotain kahnauksia tulee, mutta ajastaan sitä oppii tuntemaan toisen paremmin ja toimimaan sen mukaan. Viettäkää enemmän aikaa yhdessä ja puhukaa toisillenne, niin alatte viihtyäkin lopulta paremmin.
huonettaan ,tarpees siististi, olivat kavereiden kanssa soittaneet jotain kitarapeliä. Avopouliso oli hermostunut, koska oli asuntoesittely, sinä päivänä.Tytär oli töissä ja sanoi ,ettei voi puuttua asiaan.Ukko oli sanonut ,että kootte tavaranne ja häivytte. ap.
Kirjoitustaitosi on aivan luokattoman huono! Viestisi sisältö hukkuu tuohon tekstin ymmärtämättömyyteen.
Onko tyttäresi hakenut vuokra-asuntoja, hätämajoitusta kaupungilta.
Ymmärrän kyllä tyttäresi exää hermostumisen syystä, mutta täysin asiatonta ajaa osa perheestään ulos kodistaan riidan takia.
Jännä kumminkin, että tyttäresi on miehensä kanssa asuessaan hoitanut kaikki kotityöt, mutta ei kumminkaan kykene siihen sinun luona?
Edellinen omistaja asuu viellä siellä. Siksihän he asuvat meillä.
mä luulen, että täällä kaikki ovat pienten lasten äidin puolella. pienten lasten äitejä kun valtaosa ollaan, niin siksi on halu puolustaa samassa asemassa olevia. Voimia sinulle joka tapauksessa. Yritä ymmärtää tytärtäsi.
kukaan ei varmaan vapaaehtoisesti ilman pakkoa muuttaisi vanhempien nurkkiin, joten voimia kaikille! poikkeustilanne ei varmaan ikuisesti kestä=)
Asun siis lapsieni kanssa väliaikaisesti vanhempieni luona, kun tilanne uusperheessä kriisiytyi äkkiä. Oma asunto on jo ostettu, mutta siihen pääsee muuttamaan vasta parin vkon kuluttua.
Ostan päivittäin ruokaa, pesuaineita ym ja huolehdin tietysti itse lapsistani. Päivät olen töissä ja lapset koulussa.
Osallistun mahdollisuuksien mukaan normaaleihin kotitöihin(tiskaus, pyykinpesu jne), mutta kunnioitan vanhempieni tapaa hoitaa hommat. Itse olen asunut yli 16 vuotta omillani ja osaan kyllä kaikki normaalit kotityöt; en siis ole uusavuton laiskiainen=)
Sopu sijaa antaa ja onneksi tilanne ei kestä enää kauan. Uskon ja tiedän, että hyvät välit vanhempiini säilyvät tämänkin jälkeen=)
Mietin vain, että kuinka tällaisesta tilanteesta olisi selvinnyt, jos olisimme asuneet jossain kaukana sukulaisista?
On kyllä erittäin rasittava lukea kirjoituksia, joiden kirjoittaja on lintsannut peruskoulun äidinkielen lyhimmän oppimäärän....
On kyllä erittäin rasittava lukea kirjoituksia, joiden kirjoittaja on lintsannut peruskoulun äidinkielen lyhimmän oppimäärän....
Hyvä, että kaikilla on mahdollisuus osallistua keskusteluun, vaikka virheitä tulisikin. Oikeinkirjoitus ei varmaan ole oleellisinta näillä palstoilla?
Mummolassa, riitaa avopuolison kanssa, Asunut meillä kummallakin alkaa hermot mennä.Voi kun ei menenettäis ystävyyttä .Olemme tosi läheisiä, mutta kummallakin alkaa pinna palaa. Minä mummona pesn heidän vaattteet, jaolen lasten kanssa enemmän. Kiva ,kun ovat mutta tätä ei kestä kauan ,puolin ja toisin. Onko muilla samoja kokemuksia, siis oletteko asuneet yhdessä väliaikaisesti.
onko mummo kirjoittanut tämän humalassa? Vai eka kertaa koneella? :)
eka kertaa koneella. harjoittelee...
onko mummo kirjoittanut tämän humalassa? Vai eka kertaa koneella? :)
Onko tyttäresi hakenut vuokra-asuntoja, hätämajoitusta kaupungilta.
Ymmärrän kyllä tyttäresi exää hermostumisen syystä, mutta täysin asiatonta ajaa osa perheestään ulos kodistaan riidan takia.
Jännä kumminkin, että tyttäresi on miehensä kanssa asuessaan hoitanut kaikki kotityöt, mutta ei kumminkaan kykene siihen sinun luona?