Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tarviiko vauva välttämättä hellehatun??

Vierailija
20.05.2010 |

Äitini hoitaa vauvaa 4kk huomenna pari tuntia, ja tarkoitus on että menevät vaunuilemaan vauvan päikkäriaikana. Sanoin, että pitää vaunut vauvoineen koko ajan varjossa, koska on kuuma, ja että aion pukea vauvan kevyesti vain lyhythihaiseen bodyyn. Muuten kuulemma hyvä, mutta _hellehattu_ pitäisi kuulemma olla, eikä voi ymmärtää miksen halua laittaa lakkia hiostamaan päähän! Varjossahan se lapsi on, joten miksi ihmeessä lakki?? Vai liekö jotain 70-luvun oppeja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuat jotain sentään, jos olet äiti?

Vierailija
2/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei varjokaan täysin suojaa auringolta. Varjossakin voi ruskettua ja palaa.



Mutta jos nyt siis ovat liikkeellä pari h, niin nou hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aurinko ei pääse vauvan päähän kopan suuaukosta paistamaan, niin jättäisin minäkin näillä helteillä vauvalta lakin pois.

Vierailija
4/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee läheisyyttä, jos alkaa itsekä ulkona ja muutenkin...eli laita mukaan hellehattu tai huivi!

Vierailija
5/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna sinne vaunuihin kuole ilman hattua, mutta kyllähän se hattu on varmaan lähiaikoina kuitenkin hankittava. On oikein, että noin pientä pidetään varjossa, mutta kyllähän tulee tilanteita, että vauva nostetaan vaunuista poiskin. Ja pian vauvasi on jo sen ikäinen, ettei enää pelkässä makuuasennossa siellä viihdy. Eikä lyhyet hetket auringossa muuten vahingoita, täällä Suomessa on vähän tapana ylireagoida, mikä tulee auringolta suojautumiseen. Anna vauvankin nauttia kesästä! Hattu päähän ja anna tutustua pikkasen tähän maailmaan.

Vierailija
6/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aurinko ei pääse vauvan päähän kopan suuaukosta paistamaan, niin jättäisin minäkin näillä helteillä vauvalta lakin pois.

Ja kannattaa yrittää antaa vauvalle vettä, kun on kuuma ilma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin kommentoitte,pliis. Ap sanoi, että vauva menee päikkäriaikaan vaunuilemaan! Jos nukkuu kuomun alla vaunuissa, vauva ei tarvitse mielestäni hattua.Kuumahan siellä vauvalle tulee näillä helteillä. Hattu päähän sitten, jos on hereillä ja otetaan vaunuista pois.

Tämä on tietysti vain minun maalaisjärkinen mielipiteeni:-)

Vierailija
8/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anoppi paasaa aina siitä, että pipo pitää olla päässä. Vauva 6vk ja itkien hikoilee kasvot ihan punaisina, jos näillä helteillä pakkopipottaa. Eli me ei ainakaan olla pidetty, turha sitä toista rääkätä, kun itsekään ei tuolla myssy päässä pysty olemaan tällä säällä. Eiköhän se äiti aina itse paremmin tiedä lapsensa tarpeet - mummun mielipiteistä huolimatta:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutaitoa näköjään siunaantunut... nimenomaan EI ole tarkoitus pitää vauvaa auringissa. vaunut on muutenkin lämmin paikka, joten omaam järkeen ei käy millään, miksi vielä lisää pitäisi vauvaa räteillä hiottaa.

AP

Kai sä tajuat jotain sentään, jos olet äiti?

Vierailija
10/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miks sitä hellehattua ei voi antaa mukaan ja miettiä, sitten tilanteen mukaan tartteeko sitä laittaa päähän vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miks sitä hellehattua ei voi antaa mukaan ja miettiä, sitten tilanteen mukaan tartteeko sitä laittaa päähän vai ei.

Vierailija
12/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin autoni perävalot häviää näkyvistä..

AP

että miks sitä hellehattua ei voi antaa mukaan ja miettiä, sitten tilanteen mukaan tartteeko sitä laittaa päähän vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin tekisi?

Vierailija
14/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiäsi noin tyhmänä?



Etkö samalla epäile, tajuaako äitisi pitää vauvan nestetasapainosta huolta yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miks sitä hellehattua ei voi antaa mukaan ja miettiä, sitten tilanteen mukaan tartteeko sitä laittaa päähän vai ei.

..nyt ollut kyse siitä pakatakko myssykkä mukaan, vai ei. Vaan siitä, onko näillä keleillä syytä pitää hattua päässä. Huoh.

Vierailija
16/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut mutkutusta siitä, että ei pidetä vauvalla hattua päässä. Kai se on jotain vanhaa hömpötystä..Kun nuo mallit ja neuvot näyttävät muuttuvan lähes joka vuosi. Eikä ne omien äitien ohjeistukset enää pidäkkään paikkaansa..

Vierailija
17/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuota hattuasiaa väänsi pitkään. no todnäk siellä on jo ostettu lakki vauvalle itsepäisen tyttären varalle kumminkin, että turhaan pähkäilen ;) niin ja vauva on rintaruokinnalla = ei juo pullosta, ja nukkuu päikkäreitä tuohon aikaan joten tuskinpa nesteytystä tarvitsee...;)

äitiäsi noin tyhmänä? Etkö samalla epäile, tajuaako äitisi pitää vauvan nestetasapainosta huolta yms?

Vierailija
18/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ja kannattaa yrittää antaa vauvalle vettä, kun on kuuma ilma!

Näin juuri sanottiin neuvolassa, että tämä on voimassa oleva ohje. Imettää voi tarvittaessa vähän tiheämmin, mutta vettä ei tarvitse antaa.

Vierailija
19/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ja kannattaa yrittää antaa vauvalle vettä, kun on kuuma ilma!

Näin juuri sanottiin neuvolassa, että tämä on voimassa oleva ohje. Imettää voi tarvittaessa vähän tiheämmin, mutta vettä ei tarvitse antaa.

Vierailija
20/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mummo hoitaa pari tuntia. Luultavasti siis imettää ennen lähtöä, vauva nukkuu päikkärit vaunuissa ja samalla käyvät kävelyllä. Kun ap palaa, imettää uudelleen. Eihän täysimetykselläkään oleva ole koko ajan tissi suussa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi