Onko muita äitejä joiden ei tarvitse mennä töihin taloudellisista syistä johtuen?
olen itse osa-aika töissä eräässä vaatebutiikissa 4h päivässä 3 kertaa viikossa ns. huvin vuoksi.
Kommentit (27)
Saahan se työttömäksi jääväkin ansiosidonnaista. Milläköhän suuri joukko suomalaisia ylipäätään elää, kun monessa perheessä toinen vanhemmista on työtön? Kaikki eivät voi olla johtajia tai lääkäreitä :)
t. kielenkääntäjä, joka tienaa ihan kohtuullisesti muihin humanisteihin verrattuna
20 ai että vallan lähtisit. Sitä pitäisi jonkun ensin palkata sinut. Ja kirjanpito- ja käännöstöillä aika harva tienaa niin (varsinkaan kotivuosien jälkeen) niin paljon, että niillä perhe elää.
tuloista.
Eli jos toinen on tienannut hyvin ja toinen ei mitään, saa kyllä se kotona kykkinyt tienata hemmetin hyvin, että paikkaa sen aukon.
Kävin oman ammattiliittoni sivuilla ja katsoin esim. oman päivärahani. 10 000 euron tuloilla saa ansiosidonnaista päivärahaa noin 2 500 euroa.
Eli 5 000 nettutuloista tiputaan 2000 euron nettotuloille.
Ja huonosti elävät ne perheet, joissa on työttömyyttä.
tuloista.
Eli jos toinen on tienannut hyvin ja toinen ei mitään, saa kyllä se kotona kykkinyt tienata hemmetin hyvin, että paikkaa sen aukon.
Kävin oman ammattiliittoni sivuilla ja katsoin esim. oman päivärahani. 10 000 euron tuloilla saa ansiosidonnaista päivärahaa noin 2 500 euroa.
Eli 5 000 nettutuloista tiputaan 2000 euron nettotuloille.
Ja huonosti elävät ne perheet, joissa on työttömyyttä.
Pitääkö perheen menotaso sitten pysyä samanlaisena jos toinen jää työttömäksi? Vaikka minun mies jäisi työttömäksi, olisi suurin isku henkinen, ei taloudellinen. Enkä kyllä voi edes kuvitella, että hän jäisi työttämäksi, sen verran usein head hunterit soittelee. Sairastuminen on isoin riski.
16
Itselläni on tällä hetkellä varaa olla nelivuotiaan kanssa kotona, koska sain vuosipalkkani suuruisen perinnön. En näe mitään järkeä sijoittaa sitä esim. omistusasuntoon, meidän perhe voi paremmin kun kotona on hyvin nukkunut ja iloisempi äiti.
on pienet tulot, mutta niin on pienet menotkin. Päätettiin, että mies saa opiskella uuden ammatin ja minä olla kotona lapsen kanssa. Nämä viimeiset kaksi vuotta on olleet elämämme parasta aikaa; mies on niin onnellinen kun saa toteuttaa haaveensa ja on saanut jo nyt oman alansa töitä. Enää ei tarvitse tehdä fyysisesti raskasta, huonosti palkattua työtä. Mä taas olen onnellinen kun saan olla lapsen kanssa kotona - tämä oli minun haaveeni.
Mutta olen mennyt ja pitänyt vuoden vauvaloman per lapsi. Nautin työstäni, se on tärkeää ja saan siitä erinomaisen palkankin.
Niinkuin kirjoitin tuohon aikaisemmin. Juuri tässä kuussa minua pyydettiin töihin tekemään osa-aikaisesti töitä yhteen yritykseen. Ja aikaisemmin kirjoitin, että meillä on jo omaisuutta, joten en usko, että mitään katastrofia tulisi minun tienaamiseni suhteen.
16