Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista alentava tapa: isä saattaa alttarille?

Vierailija
20.05.2010 |

Kirkko kritisoi tätä tapaa Ruotsissa. Mitä mieltä?

http://www.iltalehti.fi/victorianhaat/2010052011698392_vh.shtml

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jonkun nuoren tytönhuitukan, mutta kun kolmekymppiset, pienten lasten äidit, akateemisesit koulutetut ja vuosia miehen kanssa asuneet... Sitten isä "luovuttaa" tyttärensä. Ei vaan istu mun ajatteluun.

Olen aina pitänyt muutamia ystäviä fiksuina, mutta kyllä tuntuu hassulta nähdä isän käsipuolessa kirkossa. Yhdelläkin istui vauva eturivissä siskon sylissä ja 12 vuotta olivat asuneet jo yhdessäkin. Sitten iskä vie 32-vuotiasta tytärtä alttarille.:(

Vierailija
102/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mammat saada tälläisen kohun aikaiseksi?! Vai Ruotsiko se oli aloittajana? Ei jaksa yllättää. En tiedä enää itkeäkö vai nauraa..

Varmaa on, että tämä on kuitenkin koko maailman pahin nro 1 "naisen alistamistapa" tällä hetkellä, niinhän? Kyllä eivät nuo kolmansien maiden naiset enää haluaisikaan vaihtaa paikkaansa pohjoismaisen naisen kanssa, kun kuulevat tästä! ;o))

kuten tyttöjen klitoriksen leikkaaminen.

Nämä on isompia juttuja kuin sinä tajuat. Toivottavasti et kasvata tytöstäsi yhtä perinteistä, jonka miehet vaihtavat kuin omaisuuden. Itse en ainakaan samaa halua tyttärelleni.

En yhtään ihmettele tätä ketjua lukiessa, miksi naisilla on lasikatto. Ei kai kukaan mies voi ottaa pomokseen naista, joka haluaa miehen luovuttavan hänet toiselle miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä kaikki vanhat tavat pitää kyseenalaistaa? Joo on joku alistava merkitys ollut joskus muinoin, mutta mitä hiton väliä sillä on? Alistaako se minuutin kestävä alttarille astelu naisen niin, että koko elämä on ihan pilalla?

Miksei voi antaa tapojen olla vain tapoja? Miksi pitää aina miettiä, miten vanhanaikaista, naurettavaa tai alistavaa joku on? Miksi kaikesta pitää tehdä niin hiton vakavaa?

ja kirkko voisi sanoa, ettei naisilla ole sielua. Nainen ei saa pitää omaisuuttaan, eikä periä ja naisen saa raiskata avioliitossa.

Hassua, osa naisista ja miehistä taistelee naisten oikeuksien puolesta ja osa silti hinkuu hellan ja nyrkin väliin perinteiden varjolla.

Menee vielä pitkä aika ennen kuin naisen euro on sama kuin miehellä kun naiset itse haluavat olla alistettuja.

Vierailija
104/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä kaikki vanhat tavat pitää kyseenalaistaa? Joo on joku alistava merkitys ollut joskus muinoin, mutta mitä hiton väliä sillä on? Alistaako se minuutin kestävä alttarille astelu naisen niin, että koko elämä on ihan pilalla? Miksei voi antaa tapojen olla vain tapoja? Miksi pitää aina miettiä, miten vanhanaikaista, naurettavaa tai alistavaa joku on? Miksi kaikesta pitää tehdä niin hiton vakavaa?

ja kirkko voisi sanoa, ettei naisilla ole sielua. Nainen ei saa pitää omaisuuttaan, eikä periä ja naisen saa raiskata avioliitossa. Hassua, osa naisista ja miehistä taistelee naisten oikeuksien puolesta ja osa silti hinkuu hellan ja nyrkin väliin perinteiden varjolla. Menee vielä pitkä aika ennen kuin naisen euro on sama kuin miehellä kun naiset itse haluavat olla alistettuja.

se käsikynkässä kävely on rinnastettavissa siihen, että naisen saa raiskata avioliitossa. Kukaan ei varmasti vaadi ketään morsianta saatettavaksi eikä se ole mitenkään hellan ja nyrkin välissä olemista. Se on TAPA, eikä liity arkitodellisuuteen millään tavalla. Voihan nainen olla alistettu siinä arjessa vaikkei häntä alttarille saateltaisikaan tai päinvastoin.

Vierailija
105/151 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununperillinen ei ole aivan kuka tahansa. Hän edustaa valtiota ja sen kirkkoa lakeineen ja tapoineen. Vaikea se kirkon on katsoa läpi sormien. Eri asia se on tavallinen Matti ja Maija toivomuksineen. Heillä ei ole suurta vaikutusta koko kansaan.

(((Joku on todella ottanut alttarille saattamisen hiukan liian vakavasti :-D

Vierailija - 21.05.10 09:21 (ID 10513509)))

Vierailija
106/151 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin tyhmiä, että pelaa sovinistien pussiin edelleen.

Toivotaan, että tulevat sukupolvet olisivat viisaampia. Mutta toisaalta, en tiedä, ansaitseeko nainen edes parempaa asemaa kun se näkyy itse tyytyvän alistettuun paikkaansa. Sitä saa, mitä tilaa. Onhan se turvallista olla "herran kämmenellä" ja toivoa, että ISOMIES pitää hänestä huolen, eikä hänen tarvitse ajatella.

Vierailija
107/151 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattajaa tarvitse.

Kyllä sitä nyt itse voi alttarille kävellä.

Vierailija
108/151 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin tyhmiä, että pelaa sovinistien pussiin edelleen. Toivotaan, että tulevat sukupolvet olisivat viisaampia. Mutta toisaalta, en tiedä, ansaitseeko nainen edes parempaa asemaa kun se näkyy itse tyytyvän alistettuun paikkaansa. Sitä saa, mitä tilaa. Onhan se turvallista olla "herran kämmenellä" ja toivoa, että ISOMIES pitää hänestä huolen, eikä hänen tarvitse ajatella.

yksi pieni mitätön tapa voi olla sovinistien pussiin pelaamista. Onko myös sovinistien pussiin pelaamista pukeutua hameeseen ja ajaa naisten mallisella polkupyörällä?

Vierailija
109/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ajatukseen, että olet miesten kauppatavara.

On turha odottaa mieheltään tasa-arvoa ja kunnioitusta jos osoittaa jo häissään, että ei ole omaa ajatusmaailmaa vaan on miesten omaisuutta.

ei ole suvaitsemattomuuden merkki. Vai hyväksytkö sinä rasismin, ihmiskaupan jne. kun olet niin kovasti suvaitsevainen?

Se on sitä tasa-arvoa.

Kannattais ehkä keskittyä niihin asioihin, jotka OIKEASTI naista alistaa. Alttarille saattaminen kun tuskin korreloi perheväkivallan tai minkään muunkaan kanssa.

Vierailija
110/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen irtaantuu isän määräysvallasta miehen määräysvaltaan isän saattelemana.

että häissä mä irrottaudun lapsuudenperheestäni siinä mielessä, että se ei ole enää se tärkein, ensisijainen perhe ja liityn mieheeni, jonka kanssa me muodostamme uuden perheen.

Mun mielestä isän saattamisessa oli kyse kauniista tavasta, sukupolvien vaihtumisesta, oman paikan näkemisestä sukupolvien ketjussa, ajan eteenpäin menemisestä, vanhempien kunnioittamisesta ja menneisyyden ja tulevaisuuden kohtaamisesta.

Vapaaehtoisesti ja hyvillä mielin siirryin isäni vierestä, tasa-arvoisesta suhteessa kahden aikuisen kesken, mieheni viereen, tasa-arvoiseen kahden aikuisen väliseen suhteeseen.

Vierailija
111/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti.

Minä jatkoin naisten ketjussa elämää eteen päin. En miehen omistuksesta miehen omistukseen.

Tätä ihmettelen, miksi ketään ei saattele äiti? Itsekään en uskaltanut sitä tehdä vaan kävelimme miehen kanssa yhdessä.

Minusta olisi hienompaa jos äiti saattelisi tyttönsä. Äiti on tytölle monesti läheisempi ja tietää tytön naiseuden ja salaisuudet. Hän myös on läheisempi lastenlasten kanssa ja kuuntelee naisen murheet avioliitossa.

Samoin isä voisi saatella miehen osoituksena, että luovutan sinut nyt naiselle ja toivon, että osaat olla mies avioliitossasi ja kunnioittaa naistasi.

Vierailija
112/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on tullutkin jo mukava lista: Alttarille saatetut morsiamet on aivopestyjä lampaita, tulevia perheväkivallan uhreja, huonosti koulutettuja, huonosti tienaavia, täysin miehen vallan alla olevia nyssyköitä. AINIIN ja kaupan päälle nämä morsiamet vielä ansaitsevat tämän surkean elämänsä, koska itsehän menivät tämän ratkaisevan virheen tekemään!

Vain AV:lla..

siihen ajatukseen, että olet miesten kauppatavara. On turha odottaa mieheltään tasa-arvoa ja kunnioitusta jos osoittaa jo häissään, että ei ole omaa ajatusmaailmaa vaan on miesten omaisuutta.

ei ole suvaitsemattomuuden merkki. Vai hyväksytkö sinä rasismin, ihmiskaupan jne. kun olet niin kovasti suvaitsevainen?

Se on sitä tasa-arvoa. Kannattais ehkä keskittyä niihin asioihin, jotka OIKEASTI naista alistaa. Alttarille saattaminen kun tuskin korreloi perheväkivallan tai minkään muunkaan kanssa.

Vierailija
113/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen monissa häissä kuullut ihmisten ihmettelevän, että miksi isä saattaa nykaikaisen naisen alttarille.

Ja jopa olen kuullut niitä insesti-ihmettelyjäkin. Olin kyllä hämmästynyt niistä, mutta kaikkea voi tulla nähtävästi ihmisille mieleen.

Tässähän on tullutkin jo mukava lista: Alttarille saatetut morsiamet on aivopestyjä lampaita, tulevia perheväkivallan uhreja, huonosti koulutettuja, huonosti tienaavia, täysin miehen vallan alla olevia nyssyköitä. AINIIN ja kaupan päälle nämä morsiamet vielä ansaitsevat tämän surkean elämänsä, koska itsehän menivät tämän ratkaisevan virheen tekemään!

Vain AV:lla..

siihen ajatukseen, että olet miesten kauppatavara. On turha odottaa mieheltään tasa-arvoa ja kunnioitusta jos osoittaa jo häissään, että ei ole omaa ajatusmaailmaa vaan on miesten omaisuutta.

Se on sitä tasa-arvoa. Kannattais ehkä keskittyä niihin asioihin, jotka OIKEASTI naista alistaa. Alttarille saattaminen kun tuskin korreloi perheväkivallan tai minkään muunkaan kanssa.

Vierailija
114/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsiamet lähes kaikki akateemisia, hyvätuloisia ja nuoria. kaikilla on isä saattanut alttarille. kenenkään en ole ikinä kuullut ihmettelevän..

Kyllä olen monissa häissä kuullut ihmisten ihmettelevän, että miksi isä saattaa nykaikaisen naisen alttarille. Ja jopa olen kuullut niitä insesti-ihmettelyjäkin. Olin kyllä hämmästynyt niistä, mutta kaikkea voi tulla nähtävästi ihmisille mieleen.

Tässähän on tullutkin jo mukava lista: Alttarille saatetut morsiamet on aivopestyjä lampaita, tulevia perheväkivallan uhreja, huonosti koulutettuja, huonosti tienaavia, täysin miehen vallan alla olevia nyssyköitä. AINIIN ja kaupan päälle nämä morsiamet vielä ansaitsevat tämän surkean elämänsä, koska itsehän menivät tämän ratkaisevan virheen tekemään! Vain AV:lla..

Vierailija
115/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli tosi otettu kun pyysin.

Meillä isä on ollut perheessä enempi sellaisessa hiljaisessa roolissa ja äiti päällepäsmäri. Koin tärkeäksi samalla myös jotenkin osoittaa rakkaalle isälleni hänen tärkeyttään lapsuuden perheessäni.

En ollut muuten asunut päivääkään yhdessä tulevan mieheni kanssa, joten senkään puolesta ei ollut kornia. Ja kauhistus: mulla oli vielä se huntukin!

Vierailija
116/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa isä olisi talutellut. Taidan liikkua vähän sivistyneemmissä piireissä...

Vierailija
117/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa isä olisi talutellut. Taidan liikkua vähän sivistyneemmissä piireissä...

ei olla vielä kuultu tarpeeksi:D

Vierailija
118/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otat kaiken itseesi.

Vierailija
119/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä nyt puidaan yleisesti Ruotsissa korkeimalla taholla koulutettujen ihmisten keskuudessa. He ovat samaa mieltä. Ele viestittää naisen asemasta miesten maailmassa. Se on naista alentava historiallisesta näkökulmasta katsottuna.

Miksi tämä on niin vaikea käsittää.

Lisänä vielä se että kansa maksaa tästä huvista. Ja tämä velvoittaa tulevaa pariskuntaa pysymään kansan traditiossa.

Vierailija
120/151 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän jokainen saa itse valita miten toimii omissa häissään ilman että aletaan heittelemään ilmaan insestisyytöksiä yms.

Kyllä tätä nyt puidaan yleisesti Ruotsissa korkeimalla taholla koulutettujen ihmisten keskuudessa. He ovat samaa mieltä. Ele viestittää naisen asemasta miesten maailmassa. Se on naista alentava historiallisesta näkökulmasta katsottuna. Miksi tämä on niin vaikea käsittää. Lisänä vielä se että kansa maksaa tästä huvista. Ja tämä velvoittaa tulevaa pariskuntaa pysymään kansan traditiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän