Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi marinaa taas...

Vierailija
20.05.2010 |

Olen sanonut anopille muutaman kerran kauniisti, että emme tarvitse/halua hänen tuomiaan tavaroita. Milloin mitäkin. leluja, ruokaa, vaatetta, kukkia jne jne. Ja joka kerta kun hän tulee on mukana isosti kaikkea turhaa. Makumme ei kohtaa missään asiassa ja olen kyllästynyt tähän turhan roinan määrään. Olenko itse monsteri-miniä jos sanon seuraavaksi niin, että epäselvää ei voi jäädä. Kuitenkin toki kohteliaasti, mutta tyyliin: "ÄLÄ TUO, KUN EMME HALUA EMMEKÄ TARVITSE!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauvan synnyttyä on laatinut isovanhemmile listan kaikesta siitä, mitä olettaa heidän ostavan...

Vierailija
22/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kiittämätön olet!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavinta on se, että meillä niitä kaman kantajia on kolme. Mummo ja kaksi tätiä.

Kantavat talon täyteen epämääräistä antiikkia, pikkukrääsää, vääränkokoista vaatetta jne. jne. jne.

Meillä kaksi tyttöä ja eniten ärsyttää toisen tädin maku. Napapaitaa, neon-minimekkoa ja muutenkin sellaista halpaa teiniglitterlinjaa 5- ja 7-vuotiaille, argh! Ja koot aina just liian nafteja. Joululahjaksi tulee joku talvijuhlamekko, joka just ja just menee vielä päälle jouluaattona, muttei enää kuukautta myöhemmin. Ja tämä ei ole vahinko, vaan tätösen mielestä lapsilla pitää olla "tyköistuvaa".

Vierailija
24/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ja kälyni roudaavat meille kaikenlaista puolirikkinäistä kamaa, tai koettavat saada meitä ottamaan niitä laittamalla meiliä tai soittamalla. Olisikohan käly itse halunnut omille lapsilleen 1990-luvun alussa tavaroita, jotka oli hankittu 1970-luvulla? Tuskin. Vaan meille tungettiin mm. 1991 hankitut vaunut (no, menivät yhden talven parvekevaunuina, ja sitten käly halusi ne vielä takaisin;)), 1990-luvun alussa hankittuja kamalan värisiä collegepukuja (pesty ihan kuluneiksi)yms. Vaatteita olen ottanut jonkin verran vastaan ja vienyt sitten ehjät UFF:lle ja rikkinäiset energiajakeeseen. Kuluneista lastulevyhuonekaluista olen kategorisesti kieltäytynyt, samoin rikkinäisistä leluista. Jotkut eivät vaan ole päässeet sota-ajan mentaliteetin yli. Toisaalta he kyllä itse ottavat mielellään uutta ja hienoa vastaan. Jäteasemana meitäkin siis yritetään käyttää.

Vierailija
25/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä kuinka sanon sille, että en halua hänen minulle ostamaansa verkostomarkkinointikosmetiikkaa, niin aina kantaa vääränväristä meikkivoidetta yms.

Ja just jotain mun vanhoja kulahtaneita leluja, vaikka samassa lauseessa siunailee, kuinka meillä on niin paljon rojua...

Ja vaatteita, joista en todellakaan tykkää, lapsille tekee ihan ihmeellisen mallisia ja värisiä rytkyjä, ja sitten itkee, kun ne jää käyttämättä.

Mä olen tuhannesti asiasta sanonut. Olen pyytänyt, että jos tahtoo tehdä lapsille vaatteita, voisimme yhdessä katsoa millaista ja minkä väristä... mutta kun ei.

Vierailija
26/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tämmöstä. MEille anoppi raahas ihan hirveesti leluja ja kaikenmaailman muovikrääsää, ruokaa yms. Eikä millään meinannut uskoa ettei mitää tarvita. Vähän tilaa muutenkin. Ja anopilla rahat tiukassa. Nykyään anoppi ostaa jotain pientä lapsille, meilkein joka kerta kun käy. Haluaa näin "mielistellä" tai olla mieliksi lapsille. Pieniin se tehoaa, ei enää koululaisiin.

Vierailija
27/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan iloitsin ääneen kuinka kiva kun voi ITSE ostaa kaikki kun rahaa oli sitä varten säästetty!

Vierailija
28/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEilla on varmaan sama anoppi!!!

Ma joskus palautan tavaroita ja selvasti kerron mita tarvitaan ja mita ei. Lapsille kaydaan yhdessa shoppaamassa vaatteita ja joulu/synttarilahjoja. Tama auttaa VAHAN.

Sita kaikkea muuta roinaa tuppaa silti tulemaan saannollisesti. Anoppi asuu lahella ja on muuten ihan mukava, joten yritan jamakoin, mutta"rauhanomaisinkeinoin" selvita naista tilateista ja tavaroiden palautuksista.

Vierailija
29/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun muillakin on sama ongelma. Anoppi raahaa meille virttyneitä tuttujensa vanhoja lastenvaatteita. Minä en edes ole turhamainen (OIKEESTI), mutta niitä ei viitsi käyttää. Sanon kiitos, laitan kaappiin ja raivaan pois kun jää pieneksi.

Kaikkiin juhliin se kantaa pöytäkukat (ei kysy, ollaanko tilattu jo valmiiksi), kiitän ja laitan pöytään.

Siitä loukkaannuin kun se kerran toi ruuat mukanaan tullessaan kylään lounasaikaan. No, kiitin, ja laitoin pöytään ja laitoin itsetekemäni ruuat jääkaappiin odottamaan iltaa.

Miehelle motkotan, anopille en kehtaa.

Vierailija
30/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi anoppi ja oma äitini ovat vähentäneet tuota "tuliaisten" tuomista, enää tulee vain lapsille vaatteita ja satunnaisesti hillopurkkeja tai pihakukkia. Ehkä pikkuhiljaa alkaa mennä perille ettei meille ihan oikeasti sovi mitään ylimääräistä tavaraa.

Yritä vedota tilanpuutteeseen ja lasten lelujen kohdalla siihen, että haluatte opettaa lapsille ettei uusia leluja saa jatkuvasti.

Vierailija
31/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ne kyllä jaksaa motkottaa ja tuoda mielipiteensä niille kuulumattomiin asioihin esille kuin se olisi ainut tapa asioita tehdä, mutta sitten niitä pitäisi kohjdella ku kukkaa kämmenellä!

Vierailija
32/32 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuo välillä juuri leivottua tuoretta pullaa tai leipää tai itse keitettyjä hilloja, niitä on ihana saada!

t. 15