Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hankkiudutte kauniisti eroon Jehovan todistajista?

Vierailija
19.05.2010 |

Itse olen kristitty enkä aio kääntyä Jehovan todistajaksi. Tänään taas kävi ovella kaksi hymyilevää herttaista nuorta naista, niin kovasti omalla asiallaan, että hävetti lopettaa keskustelu lyhyeen.

En siis hae mitään törkeimpiä tapoja paiskata ovi silmille, vaan kohteliasta tapaa sanoa, että tässä talossa on turha yrittää. Säälittää ihan toisten puolesta, kun haluavat tarjota taivastaan ja minua ei kiinnosta.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin heille kuinka leijonan elimistö toimii. Siinä meni noin 2 tuntia, kun luennoin asian perinpohjin.

Loppupäätös oli että tuntemattomat ovat herran tiet.

T: 11cm mies

Vierailija
62/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpia ovat maailma eläimet tai kasvit. Eritoten rakastin banaani ja kahvi osiota, joissa kerrotiin näiden viljelyskasvien historiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee niin sanon että minulla on jo usko. Eivät tule toista kertaa.

Vierailija
64/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän hiljenevät. Jt:t eivät usko kolmoyhteiseen Jumalaan eivätkä siis tunnusta Jeesusta vapahtajaksi.

nehän ne nimenomaan uskovatkin Jeesukseen, tiedän kun siskoni on JT.

Sanot vaan selvästi että sinä haluat pitää sen oman uskontosi, etkä ole kiinnostunut heidän tulkinnastaan. Mutta sano se siis SELVÄSTI!

Vierailija
65/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee niin sanon että minulla on jo usko. Eivät tule toista kertaa.

sitähän ne vasta innostuukin :D

Sanot siis vaan selvästi että en ole kiinnostunut asiasta. Kai nyt aikuinen ihminen osaa ilmaista itseään selvästi.

Vierailija
66/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esitteethän kuvaa siis maanpäällistä paratiisia, joka tänne syntyy tuomiopivän jälkeen, ja jossa vain jehovat saa paistatella... Kerran ystäväni kysyi jehovilta, että eivätkö leijonat syö niit pieni suloisia pupuja, kunne siinä vieressä pomppivat. NIin tähän jehovat, että " ei, sitten paratiisissa ne leijonat on kasvissyöjiä"! Aikuiset ihmiset! Pistäkää ne vaikeiks kysymyksillä!

Jesaja 11.

Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. 7.?Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä. 8.?Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa. 9.?Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan.

Vierailija
67/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin ihan Jehovan todistajana kertoa, miksi käymme ovillanne.

Haluamme auttaa ihmisiä ymmärtämään Raamattua ja kannustaa heitä lukemaan sitä. Uskomme että elämme viimeisiä päiviä, joista puhutaan raamatussa ja haluamme ihmisten ajattelen, mihin nykyiset olosuhteet johtavat. Raamatun lupaukset antavat lohtua ja kertovat tulevaisuudesta.

Jäljittelemme myös tässä Jeesuksen mallia, hänkin kulki talosta taloon julistamassa ihmisille valtakunnan hyvää uutista. Apt 20:20.

Hän myös antoi saarnaamiskäskyn Matt.28:19,20

Käännyttää me emme yritä.

Lehdet, julkaisumme ja kaikki mitä puhumme, perustuvat raamattuun ja kaikki löytyvät teidän omistakin raamatuistanne.

Ja ap n kysymykseen vielä vastaus: meitä voi kieltää käymästä.

Sen voi sanoa kauniisti tai ei, emme siitä loukkaannu, mutta kun kielto on selvä, teille ei sen jälkeen pitäisi ketään enää tulla.

Vierailija
68/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää heille pientä kaluaan. Lähtevät aina pakoon.

Vierailija
69/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anteeksi nyt, minä en halua keskustella uskonasioistani ventovieraiden kanssa, hyvää päivänjatkoa teille! - ja vedän oven kiinni.

Kannattaa muistaa, että a) jehovat ovat sinnikkäitä ja alkavat heti vängätä, päästäkseen sisään ja b) kieltäytymällä heti säästän heidänkin aikaansa ja energiaansa.

Vierailija
70/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sen tekstistä paljon mitään.

Vierailija
71/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskot että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat sama persoona?

Miksi sitten Raamatussa Jumala mm. sanoo jostain pilvestä Johannes Kastajalle, että "tämä on minun poikani, valittu" tms. Jos Jumala ja Jeesus olisivat sama asia, eikö Jeesus silloin olisi sanonut tämän itse?

Uskon, että Jumala, Pyhä Henki ja Jeesus ovat ikäänkuin samaa persoonaa. En nyt ole mikään pastori, mutta selitänpäs tässä niin kuin asian itse olen oppinut ja ajatellut.

Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle ihmisen hahmossa kuolemaan ihmisten syntien tähden. Silloin Jeesus oli ihmisen muodossa ja alamainen Jumalalle. Kun Jeesus nousi maan päältä taivaaseen, Jumala lähetti maan päälle Pyhän Hengen, jonka avulla hän on läsnä kaikkialla. Jeesuksen läsnäolo rajoittui hänen maalliseen fyysiseen olemukseensa.

Joh. 14:16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.

1 Ms. 1:1 - 2: 1. Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

Mun mielestä tuossakin on kyse pyhästä hengestä.

Ja joku tuolla väitti, että JT:t uskovat Jeesukseen. En itse ole JT enkä sellaisia tunne, mutta ihan jo koulun uskontotuntien perusteella väitän, että he kyllä tunnustavat Jeesuksen olemassaolon, mutta he eivät usko häneen pelastajana. He eivät siis usko siihen kristinuskon perustavanlaatuiseen ajatukseen, että Jeesus kuolemallaan pelastaa ihmiset synneistä jos he sitä haluavat. Eikös se niin mene, että heidän mukaansa vain JT:t pääsevät taivaaseen? Kristinuskon mukaan taas taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesuksen ristillä tekemään sovitustyöhön.

44

Vierailija
72/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun Jeesukselta kysyttiin milloin loppu tulee, tämä vastasi että sen tietää ainoastaan Jumala, ei hän itse. Eli eihän hän silloin ole Jumala? Ja miksi kummassa hän vielä ristilläkin huusi Jumalaa jos kerran oli se itse? Ei mene jakeluun ei niin millään.

Vierailija
73/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun Jeesukselta kysyttiin milloin loppu tulee, tämä vastasi että sen tietää ainoastaan Jumala, ei hän itse. Eli eihän hän silloin ole Jumala? Ja miksi kummassa hän vielä ristilläkin huusi Jumalaa jos kerran oli se itse? Ei mene jakeluun ei niin millään.

enkä voi väittää "tietäväni" pientä murustakaan...

Joh.1:1-3, 14: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta”.

Mä ajattelen niin, että kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa sitä, että Jumalalla on kolme persoonaa, ja Jeesus ja pyhä henki ovat kuitenkin Jumalan tahdolle alisteisia. Mutta maan päällä ollessaan Jeesushan oli ihmisenä, "Sana tuli lihaksi". On tää kyllä monimutkaista, Raamatussakin on niin erilaisia nimityksiä. Etenkin kun eri kielisistä käännöksistä saa joistakin asioista välillä hieman erilaisen käsityksen...

Mutta ainakin mun kohdalla tässä onkin kyse uskomisesta eikä tietämisestä.

Vierailija
74/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon: "Kiitos, mutta en ole kiinnostunut". Tämän jälkeen laitan oven kiinni.

Hoippuessani viimeisilläni tai itse asiassa yliaikaisena neuvolaan Jehovan todistaja tuli kadulla vastaan ja tarjosi lehteään. Kiitin ja sanoin, etten ole kiinnostunut. Jälkeenpäin minua nauratti tilanteen koomisuus.

Vierailija
75/75 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa kävi vaan ei ole näkynyt kahteen viikkoon, ennen viime kuukautta oli pitkä aika ennen kuin taas kävivät. Kieltolomake jolla voi kieltää niiden tulon, löytyy netisä hakusanalla Jehovantodistajien uskonnollinen yhteiskunta sivulta 4 toinen linkki ylhäältä, merkkaamalla rasti haluttuun ruutuun kohtiin miten kieltoa haluaa ilmaista, osoitetietoihin vaan panna nimi ja osoite jotta tietävät että tähän osoitteeseen ei saa tulla. Lomakkeen saa kopioitua paperille tietokoneelta skannerilla ja lähetetyyä kirjekuoressa lomakkeen yllä ilmoitettuun osoitteeseen, pistin itse kiellon täyttämällä lomakkeen kirjallisena, tiedä sitten onko sillä vaikutusta mutta neuvon kokeilemaan tuota konstia.