Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hankkiudutte kauniisti eroon Jehovan todistajista?

Vierailija
19.05.2010 |

Itse olen kristitty enkä aio kääntyä Jehovan todistajaksi. Tänään taas kävi ovella kaksi hymyilevää herttaista nuorta naista, niin kovasti omalla asiallaan, että hävetti lopettaa keskustelu lyhyeen.

En siis hae mitään törkeimpiä tapoja paiskata ovi silmille, vaan kohteliasta tapaa sanoa, että tässä talossa on turha yrittää. Säälittää ihan toisten puolesta, kun haluavat tarjota taivastaan ja minua ei kiinnosta.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoin ettei meille tarvitse tulla. Se oli 80-luvun loppua. Sen jälkeen ei ole kertaakaan käyty, vaikka olemme muuttaneetkin useampaan otteeseen.

Vierailija
22/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan koskaan ole ilkeä kellekään. En vaan muutenkaan availe ovia tuntemattomille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "valitettavasti ei juuri nyt ole aikaa pitempään rupatteluun". Ovat aina tosi tyytyväisiä kun haluaa ne lehdet. Toimi viimeksi tänään. Minä kyllä luen oikeasti ne lehdetkin, ovat kiinnostavia. Noin niinkuin sosiologisesta näkökulmasta.

Vierailija
24/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla on uskon asiat hallussa enkä valitettavasti ole koskaan kiinnostunut keskustelemaan aiheesta heidän kanssaan ja toivon ettei minua myöskään asian tiimoilta he tai muut häiritse. Ei ole ovikello soinut. Olen nähnyt, kun naapuriin kokeilevat.

Minun käsitykseni mukaan heillä on lista, johon merkataan ei toivotut paikat.

Koska meillä jehovantodistajia on viimeksi käynyt

varmaan 10 v sitten. Täällä on ihan tiedossa että olen julkipakana. Mutta, eikö tällaisia pitäisi erityisesti käännyttää?

Vierailija
25/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän bylsi kanssani ja silloinen jeto-vaimonsa pyysi miestä ottamaan eron.

Onko se jokin uskonnollinen syy, että hän ei voinut itse hakea eroa?

Ei ole paljon näkynyt jetoja ovella. Liekö osoite jäänyt kirjoihin...

Itsekin löysin niitä vihkoja nyxäni exän tavaroista...

Vierailija
26/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin joskus niitä vartiotorneja ja sain aivan hysteerisen makeat naurut.

Onhan se sopimatonta toisten uskontojutuille nauraa, mutta ne jutut olivat aivan uskomattomia.

Esim. siinä kyselypalstalla joku kyseli/pyysi apua, koska hänen teininsä alkaa viihtyä paremmin kavereidensa seurassa, kuin vanhempiensa. (yllättävää!)

Muutenkin ihan ihme asioita jotka nähdään ongelmina.

Vierailija
27/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin joskus niitä vartiotorneja ja sain aivan hysteerisen makeat naurut.

Onhan se sopimatonta toisten uskontojutuille nauraa, mutta ne jutut olivat aivan uskomattomia.

Esim. siinä kyselypalstalla joku kyseli/pyysi apua, koska hänen teininsä alkaa viihtyä paremmin kavereidensa seurassa, kuin vanhempiensa. (yllättävää!)

Muutenkin ihan ihme asioita jotka nähdään ongelmina.

Meillä kävi joskus jehovantodistajia, kun olin ala-asteikäisenä sairaana kotona. Heitin Vartsikat takkaan, mutta kävin poimimassa ne uteliaisuudesta myöhemmin, ja sain makeat naurut.

Joskus nykyäänkin luen terveyskeskuksessa, on se semmonen huumoripläjäys.

Vierailija
28/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oven sulkeuduttua pois. Aikaa menee vähemmän kuin siihen että perustelen heille miksi ei kiinnosta.

Vierailija
29/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luokalla on tyttö, jonka äiti on jt ja isä ei ole. Tätä lasta ei pakoteta osallistumaan mihinkään uskonnollisiin juttuihin. Sille on sanottu, että saa sitten isompana valita uskontonsa.

Tosin, joulua niillä ei vietetä eikä syntymäpäiviäkään, mutta hän saa tulla muitten synttäreille.

Vierailija
30/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä uskon kolmiyhteiseen Jumalaan: Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon, että Jeesus on Jumala. Kerroin että en aio luopua uskostani. Kieltäydyin ottamasta käteeni esitettä, jota he yrittivät minulle tarjota. (sanoin Ei kiitos) Toivotin lopuksi Jeesuksen siunausta. He poistuivat ja toivottivat siunausta. Eivät ole sen jälkeen käyneet.

Vierailija
31/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luokalla on tyttö, jonka äiti on jt ja isä ei ole. Tätä lasta ei pakoteta osallistumaan mihinkään uskonnollisiin juttuihin. Sille on sanottu, että saa sitten isompana valita uskontonsa.

Tosin, joulua niillä ei vietetä eikä syntymäpäiviäkään, mutta hän saa tulla muitten synttäreille.

JT-perheeltä. Käsittääkseni JT-yhteisö painostaa perheitä katkaisemaan välit niihen perheenjäseniin, jotka jättävät uskon. Näin esimerkiksi eräässä perheessä synnyinpaikkakunnallani.

Vierailija
32/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi edes ovisilmästä katsomaan tulijaa, kun käännyttäjät jo ovat menossa pois päin. Jos työntävät luukusta jotain lappua, voivat saada näpsyn sormilleen, kun lappu revitään.

Tästä käytöksestä on "kiittäminen" entistä postinkantajaamme, joka provosoi koiria. Nyt koirat pääsevät tällä käytöksellä eroon ovikellon soittajista eli voittavat tilanteen toiminnallaan = saavat palkan.

Vierailija
33/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JT-perheeltä. Käsittääkseni JT-yhteisö painostaa perheitä katkaisemaan välit niihen perheenjäseniin, jotka jättävät uskon. Näin esimerkiksi eräässä perheessä synnyinpaikkakunnallani.

Varmaan ovatkin, mäkin olen tota ihmetellyt.

Heidän äitinsä on jehovantodistaja ja isä ei. Sen tiedän tosta perheestä. Heidän tyttönsä on todella fiksu, huumorintajuinen lapsi, yksi mun lapseni parhaista ystävistä.

Vierailija
34/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on sanoa että laittaa ylös ettei teille saa enää tulla. Ja jos ei sittenkään tehoa niin sanotte että miten se pitäisi sanoa kun ei kohtelias puhe tehoa

Vierailija
35/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun vakiolause ja vierailu kestää max, 2 minuuttia. Ovat tyytyväisiä kun saavat jakaa lappunsa ja minä saan saunansytykkeitä.

Miksi pitää ruveta vänkäämään jostain näkemyksistä ja selvittämään kuinka ei kiinnosta, kuulu uskontoon tai vituttaa?

Vierailija
36/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että me olemme ateistinen perhe, ei kiitos.

Vierailija
37/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhdyin skeptiseksi....kyseenalaistin ,pyysin tarkentamaan,vertasin esim.kritinuskonhistoriaan..

Olivat pulassa,lähtivät puolentunnin keskustelun jälkeen,eikä ole sen koommin näkynyt!!

Vierailija
38/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tulleet. Eikä ole sen jälkeen näkynyt.

Vierailija
39/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ystävällisempi on sitä harvemmin ne käy

Vierailija
40/75 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sanoa ystävällisestikin, että tahdon, että ette käy minun luonani. Eihän se voi olla kovin vaikeaa?

Puhelinmyyjillekin voi sanoa ette minulle ei saa soittaa ja laittaa puhelimen kiinni.