Miten hankkiudutte kauniisti eroon Jehovan todistajista?
Itse olen kristitty enkä aio kääntyä Jehovan todistajaksi. Tänään taas kävi ovella kaksi hymyilevää herttaista nuorta naista, niin kovasti omalla asiallaan, että hävetti lopettaa keskustelu lyhyeen.
En siis hae mitään törkeimpiä tapoja paiskata ovi silmille, vaan kohteliasta tapaa sanoa, että tässä talossa on turha yrittää. Säälittää ihan toisten puolesta, kun haluavat tarjota taivastaan ja minua ei kiinnosta.
Kommentit (75)
Hoippuessani viimeisilläni tai itse asiassa yliaikaisena neuvolaan Jehovan todistaja tuli kadulla vastaan ja tarjosi lehteään. Kiitin ja sanoin, etten ole kiinnostunut. Jälkeenpäin minua nauratti tilanteen koomisuus.
Heilla on se oma versio, jonka joku amerikkalainen kirjoitti joskus 1800-luvulla oman ymmarryksensa mukaisesti. MInusta on siis huijausta menna ovelta ovelle ja perustella heidan uskoaan esim. kristityille kun "Raamatussa sanotaankin nain, etsinpas teille sen kohdan.." .
Se kristityiden kayttama Raamattu kuitenkin perustuu niihin Jeesuksen aikaisiin ja vanhempiinkin kirjoituksiin.
Etta tata minun ei ole tarvinut tuoda viela esille, mutta kerran sanoin niin etta minulla on oma uskoni, ymmarran etta teilla on omanne. Tama pariskunta oli asiallinen ja sanottiin kittos hei.
ystävällinen hymy ja "ei kiitos". Sitten vaan hei-heit kehiin ja ovi kiinni. Voilà!
Heilla on se oma versio, jonka joku amerikkalainen kirjoitti joskus 1800-luvulla oman ymmarryksensa mukaisesti. MInusta on siis huijausta menna ovelta ovelle ja perustella heidan uskoaan esim. kristityille kun "Raamatussa sanotaankin nain, etsinpas teille sen kohdan.." . Se kristityiden kayttama Raamattu kuitenkin perustuu niihin Jeesuksen aikaisiin ja vanhempiinkin kirjoituksiin.
ja puhu sitten.. nehän ovat täysin toisistaan eroavia.
Yleensä ymmärtävät silloin että olen seurakunnassa töissä ja lähtevät hippulat vinkuen.
mistä olet keksinyt että Jehovan todistajilla on oma raamattunsa?
Raamatussa on lause:
"Hän hirtti itsensä - mene ja tee sinä samoin".
Jehovalta voi kysyä että miksi hän ei mene kiireen vilkkaa toteuttamaan raamatun ohjetta.
Mä tein niin, että kutsuin jetot sisään ja keitin kahvia, melkein kolme tuntia istuivat pöydässä kiusaantuneita, ja yrittivät julistaa kun minä aina vaihdoin puheenaihetta. Tilitin siinä työasiani, lapsuuteni, ja seksikokemukseni, kunnes lopulta sanoivat, että on jo kiire, jonka jälkeen totesin että "ottaisitte lisää kahvia, teidän kanssa on niin kiva jutella" (eivät siis olleet puhuneet mitään muuta kun pari kertaa yrittäneet vaihtaa keskustelun Jumalaan, muun ajan kuuntelivat kaikkea muuta).
Lähtiessään sanoin vielä että "tulkaa ihmeessä toistekin!" Eipä ole näkynyt.. Ei uskalla tulla kun tietää, että aikaa kuluu tunteja ja mitään hyötyä ei ole.
että olet kristitty ja pyytäisit heitä kauniisti olemaan enää tulematta tähän osoitteeseen.
Nätti hymy päälle.
Niillä on kirjat, joihin merkkaavat ei-toivotut-osoitteet.
Mies teki näin omassa asunnossaan. Mutta teki selväksi todella kovin sanoin, että nou tänk juu.
Musta vihko oli ilmeisesti kadonnut, koska kävivät vuosi sitten ovellamme. Minä - kiltti ihminen - avasin...
sama naisjoukko ja mä joka kerta sanoin niille, että täytyy pitää mielessä, mistä sitä tietoa sit voi kysyä jos tunnen tarvitsevani. Toistaiseksi olen ihan tyytyväinen siihen, mihin uskon. Kiitti ja heippa vaan.
Ja lopulta, en enää avannut ovea kun huomasin sen heidän ruskean Opelin taloyhtiön pihassa.
että mä en oikein usko, että meitä kiinnostaa heidän sanomansa, että me ei kummatkaan uskota tuohon, koska ollaan ateisteja.
Ihan nätisti sanoin, ei kuulu tyyliin olla kenellekään ilkeä tai epäkohtelias.
taas annan tulla mitä sylki suuhun tuo.
Kuten puhelinmyyjille tms. rauhanhäiritsijöille myös.
ystävällisesti, mutta kuitenkin jämäkästi, että kiitos ei, en ole kiinnostunut asiasta ja suljen oven.
Miksi minun pitäisi sääliä heitä ja alkaa pehmentelemään sanottavaani. Samalla tavalla pääsen eroon puhelinmyyjistä, katukaupustelijoista yms.
Koskaan minua ei ole kukaan ylipuhunut mihinkään.
Pienikin epävarmuus saa asiaansa tarjoaan jatkamaan kauppaaamista. Kauppaamista on mielestäni tämänkinlainen sanan levittäminen.
En ole koskaan edes ärsyyntynyt ostoskeskuksissa pyöriviin kauppamiehiin, koska pidän luonnollisena sitä, että yrittäjiä on ja he tehkööt he vaan työnsä, mutta asiakkaalla eli minulla on oikeus valita ja olla edes kuuntelematta myyntipuhetta.
että minulla on uskon asiat hallussa enkä valitettavasti ole koskaan kiinnostunut keskustelemaan aiheesta heidän kanssaan ja toivon ettei minua myöskään asian tiimoilta he tai muut häiritse. Ei ole ovikello soinut. Olen nähnyt, kun naapuriin kokeilevat.
Minun käsitykseni mukaan heillä on lista, johon merkataan ei toivotut paikat.
Tämä nainen oli tulosssa kylään miehensä kanssa, Olin jus leipomassa ja mieheni katsoi lasten kanssa uuno kuvia. Sanoin ei käy, sen jälkeen eivät enää käyneet.
En koe sitä noin, että olisi epäkohteliasta laittaa ovi kiinni, jos heidän sanomansa ei tosiaan kiinnosta. Musta se on epäkohteliaampaa mitä he tekevät, käydä ihmisten ovilla tuputtamassa omaa ideologiaansa.
kun siellä ovella roikkuvat. Samalla jatkoin, että niille ei sitten tarvitse enää ovea availla. Mä todella inhoan uskonnon tyrkyttämistä enkä voi sietää noita häiriköitä. En ole koskaan tarkoituksella epäkohtelias tai muuten käytä rumaa kieltä ketään muita ihmisiä kohtaan, mutta noita jehovia ynnä muita jeesustelijoita haluan järkyttää ihan tahallani.
että uskomme kyllä Jeesukseen aivan kuten tekin, uskomme myös että Jeesus kuoli puolestamme syntiemme edestä, aivan kuten tekin.
Mutta emme usko kolmiyhteiseen jumalaan vaan Jeesus on Jumalan poika ja pyhä henki Jumalan toimiva voima.
Palvelemme siis Jumalaa jota Jeesuskin käski palvella, hän käänsi aina huomion pois itsestään ja antoi kunnian Jumalalle.
Ja vielä jollekin joka ihmetteli, että "vain jehovat pääsevät taivaaseen" niin uskomme, että Jeesus hallitsee kuninkaana Jumalan valtakuntaa, johon Jeesus astui kuninkaaksi v 1914.
Jeesuksella tulee olemaan hallitsijatovereita jotka on "ostettu maasta" ja vain he 144 000 menevät taivaaseen.
Me loput kuulumme suureen joukkoon, jotka "saavat omistaa maan ja elävät siinä ikuisesti" Jumalan alkuperäisen tarkoituksen mukaan.
Mulla ei nyt ole tässä raamattua mutta voin nuo paikat teille kaikki etsiä jos halautte. Ulkoa en minäkään niitä muista.