Millaiselta opettajat näyttävät, miten pukeutuvat jne?
Nyt kun tää stereotyypitys on menossa.
Tiedän sitten varautua kaupassakäyntiin.
Kommentit (14)
on aina jotain muka-nuorekasta, kuten legginsit ja minihame, tiukka trikoopaita, toppi, mahdollisesti joku neule. Muodikkaat korkeakorkoiset kengät.
eli legginsseihin, minishortseihin tai hameisiin ja liian tiukkoihin tai avonaisiin paitoihin. Tuo on minusta sitä ns. mautonta pukeutumista. Miksi ei voi näyttää ikäiseltään vaan täytyy yrittää olla jotain muuta...karseaa.
farkut ja neule- lämpimillä säillä lyhythihainen tyköistuva t-paita.
opettajanhuoneessa lähes kaikilla on farkut ja joku trikoopaita tai kauluspaita, talvella kyllä usealla joku villatakki tai vastaava. Rehtoreilla on noita suoria housuja.
Nyt lämpimällä t-paitoja, lyhythihaisia kauluapaitoja, capreja, kesäisiä hameita, kesähousuja.
Kaikilla opettajilla on se Marimekon peruslaukku, yleensä musta, joskus punainen.
Käytössä Marimekkoa, Nansoa tmv.
Tunikoita näkee paljon, samoin löysiä pellavahousuja, farkkujakin jonkin verran.
harjoittelukoulussani kaikki kyllä pukeutuvat asiallisesti, ei näy mitään leggingsejä tai muita vaan kaikilla (no ainakin naisilla) on tyylikkäät vaatteet.
saatte kivittää minut sinä päivänä, kun pistän kouluun legginsit jalkaan: )
Normaaliasuna farkut & huppari tai tunika.
Nyt lämpöisillä caprit, sandaalit ja lyhythihainen pitkänmallinen paita. Ei huvita esitellä erityisemmin vatsamakkaroita.
Ja ps. pidin samanlaisia arkivaatteita jo ennen kuin olin ope. Suorat housut laitan kouluun vain silloin, jos on joku juhlavampi tilaisuus tiedossa...
T ope 40+
siisti mutta käytännöllinen ja rento ekaluokan open asu. :0) Nyt lämpimällä säällä caprit ja t-paita tai farkkuhame ja t-paita.
Yläosa vaihtelee päivän ja kelin mukaan. Marimekkoa ja Kalevala-koruja ei ole koskaan - ei vaikka olen äikän ope.
ei muuta. Noh, huomista varten pesty caprit, toppi ja "takiksi" lyhythihainen toppi/paitapusero tms. Makkarat on vaan elämää nekin, ei tarvi katsoa :-)
ja olen ajatellut sen johtuvan siitä, että kun viettävät niin ison osan ajastaan nuorten kanssa, tyyli ikäänkuin tarttuu.. vaikka se ei enää itselle välttämättä niin sopisikaan :)
Marimekko-Nansotyyppiseksi. Useimmiten ko. merkkien paidat on yhdistetty farkkuihin tai joskus hameeseekin. Marimekon laukkukin on.
itse menin vieraaksi oman alakouluikäisen poikani luokalle puhumaan. Poika ohjeisti, että pitää sitten pukeutua "opettajamaisesti". Kun kysyin, mitä se tarkoittaa niin vastaus oli "suorat housut, kangasta, ei farkkuja. Joku villatakki ja sen pitää olla kiinni napitettu. Tukka nutturalle tai ponnarille ja laita sitten äiti ne punaiset silmälasit eikä niitä mustia."
Pari vuotta sitten kaikilla opettajilla oli vaaleat puuvillahousut ja kirkkaanvärinen paitapusero, miehillä jokapoikaa, naisilla jotain tyköistuvampaa mallia, mutta kirkasta väriä.