Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käännyin talvella muslimiksi, nyt tuli tuosta

Vierailija
19.05.2010 |

"Kirkko ja sortsit"-avauksesta mieleeni, että miten ev. lut. kirkko suhtautuu hijabiin ja burkaan?

Kesällä on kahden ystävän kirkkohäät, joihin olen menossa, onko mitään estettä verhota pää?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei määrää mitään, elämme Jumalan oppien mukaan." No tervemenoa sitten keskiaikaan. Me muut elämme vapaina. Muutaman vuoden kuluttua alkaa valkenemaan hitaimmallekin mistä oikeasti on kysymys. Älä sitten tule näille palstoille itkemään ettei varoitettu.

Eräs Islamin järjestelmän perusperiaatteista on, että nainen on inhimillinen olento ja naisen sekä miehen sielut ovat samanarvoiset: "Ihmiset, pitäkää kunniassa Herraanne, joka on teidät luonut yhdestä hengestä ja hänestä luonut hänen puolisonsa ja näistä molemmista antanut lukuisain miesten ja naisten levitä maailmaan." (Koraani 4:1) -ap

Nuo upeat musulmaanien opit.

Vierailija
42/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei määrää mitään, elämme Jumalan oppien mukaan." No tervemenoa sitten keskiaikaan. Me muut elämme vapaina. Muutaman vuoden kuluttua alkaa valkenemaan hitaimmallekin mistä oikeasti on kysymys. Älä sitten tule näille palstoille itkemään ettei varoitettu.

Eräs Islamin järjestelmän perusperiaatteista on, että nainen on inhimillinen olento ja naisen sekä miehen sielut ovat samanarvoiset: "Ihmiset, pitäkää kunniassa Herraanne, joka on teidät luonut yhdestä hengestä ja hänestä luonut hänen puolisonsa ja näistä molemmista antanut lukuisain miesten ja naisten levitä maailmaan." (Koraani 4:1) -ap

Että on aika surullista, että muu maailma on mennyt aika reippaasti eteenpäin, kun muslimimaat vaan junnaa ihan törkeissä epätasaarvoisissa asetelmissa vailla näkymiä yhtänä paremmasta. Ja joku vapaaehtoisesti lähtee moiseen paskaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin vaadit sitä muilta (kun puet sen kaavun päällesi).

Vierailija
44/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin vaadit sitä muilta (kun puet sen kaavun päällesi).

missä minä vaadin ja mitä???

ap

Vierailija
45/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamalla mennä hunnutettuna kirkkoon.

Morsiamella on huntu, minulla pään peittävä huivi

ap

Vierailija
46/56 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamalla mennä hunnutettuna kirkkoon.

Morsiamella on huntu, minulla pään peittävä huivi

ap

päähuomion, morsiamen kuuluu olla kaunein ja se on hänen päivänsäprinsessana, kaiken huomion pitää kiinnittyä häneen ja vain pelkästään häneen.

Pilaat toisten hienon hääjuhlan, jos menet sinne keekoilemaan erikoisasussasi =(

Vierailija
47/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kristittyjäkään haluta muslimien rukoushuoneeseen.

Itse kristittynä en ymmärrä sinua ja jotenkin pidän uskon halventamisena.

Monet ei-muslimit hämmästyvät kuullessaan, että Islamin uskon mukaan Jeesus, Marian poika, on eräs kaikkein tärkeimmistä Jumalan sanansaattajista. Muslimit oppivat rakastamaan Jeesusta eikä kukaan voi kutsua itseään muslimiksi ilman uskoa hänen ihmeelliseen neitseelliseen syntymäänsä ja niihin ihmeisiin, joita hän (rauha hänelle) teki. Muslimit eivät usko näihin asioihin sen perusteella, mitä Raamatussa sanotaan tai mitä jokin toinen uskonto sanoo, vaan yksinkertaisesti siksi, että Koraani kertoo nämä asiat hänestä. Siitä huolimatta muslimit painottavat, että Jeesuksen ihmeet, ja kaikkien muidenkin profeettojen tekemät ihmeet, tapahtuivat "Jumalan luvalla".

Muslimeilla ei ole mitään sitä vastaan, että toisen uskonnon edustaja vierailee moskeijassa rukousten aikana. Moskeijassa voi istua vaikka tarkkailemassa seinän vieressä, mtä tapahtuu. Muslimit ovat yleensä avoimia muiden uskontojen, varsinkin kristinuskon edustajia kohtaan. Olen itse miehenä vieraillut montakin kertaa moskeijassa.

Mutta seuraavaksi musliminaiselle (oletan kääntyneen muslimiksi ulkomaalaisen miehen takia): Isa, eli Jeesus on muslimeille profeetta, mutta ei Jumalan poika, eikä Jeesus neitseellisesti ole syntynyt muslimien mukaan. Tässä se näiden kahden uskonnon välinen perusristiriita juuri menee. Kannattaisi opetella vähän sitä islamin ssältöä, jos siihen kerran uskot.

48/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi hypata johonkin uskontoon, jos ei edes tieda saako menna toisen "lahkon" haihin ja miten pukeutuneena.

Ainakin taalla on paljon muslimeja ja ihan tavallisia tallaajia, ja kylla he riemulla osallistuvat toistensa haihin ja juhliin! komeat juhlavaatteet jne, hmm...mielestani juhlissa ainakin taalla musliminaisilla on paa esim ollut peitettyna, mutta paljon pienemmalla kankaalla kuin yleensa :)

Taalla ei kukaan ole vaarauskoinen tai syrjitty, ainoa kielletty puheenaihe on kuitenkin toisen uskon arvosteleminen :P ihmiset kunnioittavat toisiaan.

pakko kysya AP:lta et syotko sinakin tata nykya sormin ja vasemmalla kadella? oikea kasi kun n syntinen muslimeille ja ei saa olla missaan tekemisessa ruuan kanssa.

Vierailija
49/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, ensiksikin muslimit syö oikealla kädellä, vasemmalla pestään takapuoli :D

Vierailija
50/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, ensiksikin muslimit syö oikealla kädellä, vasemmalla pestään takapuoli :D

Onneksi on myös musliminaisia, joita ei paskan vertaa kiinnosta, miten perhe/aviomies/poikaystävä haluaa heidän pukeutuvan tai käyttäytyvän. Oma muslimityttöystäväni on juuri sellainen ja siksi maailman ihanin nainen:)

Vierailija
51/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että olet provo, koska puhuit "islamiin kääntymisestä". Olen itse ollut siinä luulossa, että islamiin "palataan", ei "käännytä". Korjaatko, jos olen väärässä? Oikeasti kiinnostaa tämä verbivalinta.

Vierailija
52/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tapahtuu SUOMESSA jos musliminainen käy kahvilassa jonkun tutun miehen kanssa?

Onko tämä kielletty?

Tai kaveriporukalla olisi pariskuntia kokoontunut yhteen. Saako ne edes puhua mitään sukulaismiehille?

sorry jos kysyn tyhmiä mut kiinnostaa tietää enemmän ennenkuin tuomitsen.

Vierailija
53/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida oikeasti hyväksyä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

mitä epätavallista siinäon? -ap

Islam hyväksyy kristityt moskeijoissa ja muslimit kirkoissa ja sehän sua vituttaa kun et pääsee siitä asiasta islamofobisesti melskaamaan. Sama tuolle yhdellekin inttäjälle siitä saako istua porukalla kahvilassa tms. Saahan muslimit tehdä niin useimmissa muissakin maailman maissa joten miksipä Suomi olisi siitä poikkeus. Sinuakin vain harmittaa kun et saa demonisoitua islaminuskoa täydellisesti.

Vierailija
54/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos naimisissa oleva musliminainen viettää aikaa vieraan miehen seurassa.

Vierailija
55/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos naimisissa oleva musliminainen viettää aikaa vieraan miehen seurassa.

Sehän voi fundamentalistien mielestä vaikka ollakin mutta suuri osa muslimeista on melko maallistuineita tapamuslimeja joten eivät asiasta niin järkyty. Toki mustasukkaisia luonteita löytyy kaikista uskonnoista ja kaikista kansoista, mutta olen useasti nähnyt musliminaisia ihan normaalissa kanssakäymisessä toisten ihmisten kanssa.

Vierailija
56/56 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt ensin vaikka sitä Koraania. -ap

Siellä myös sanotaan, että on ok valehdella kanssaihmisille rauhanaikana silloin, kun odotetaan, että ollaan niin suurilukuisia, että pystytään valtaamaan alue itselle (ts. muslimeille). Ja tämän vallan kaappauksen jälkeen siellä myös kehotetaan tappamaan vääräuskoiset.

Pitääkö Koraani tältäkin osin paikkaansa? (Ja haluaisin muistuttaa sinua, että islamin oppineet myöntävät, että joka ikinen kohta Koraanissa on muslimeille totta).

Ns. ääripään muslimit (terroristit tmv.) itseasiassa noudattavat islamia puhtaimmillaan ja todella tekevät niin kuin Koraani neuvoo - ei ole olemassa mitään rauhanomaista islamia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän