Käännyin talvella muslimiksi, nyt tuli tuosta
"Kirkko ja sortsit"-avauksesta mieleeni, että miten ev. lut. kirkko suhtautuu hijabiin ja burkaan?
Kesällä on kahden ystävän kirkkohäät, joihin olen menossa, onko mitään estettä verhota pää?
Kommentit (56)
"Mies ei määrää mitään, elämme Jumalan oppien mukaan."
No tervemenoa sitten keskiaikaan. Me muut elämme vapaina.
Muutaman vuoden kuluttua alkaa valkenemaan hitaimmallekin mistä oikeasti on kysymys. Älä sitten tule näille palstoille itkemään ettei varoitettu.
Eräs Islamin järjestelmän perusperiaatteista on, että nainen on inhimillinen olento ja naisen sekä miehen sielut ovat samanarvoiset:
"Ihmiset, pitäkää kunniassa Herraanne, joka on teidät luonut yhdestä hengestä ja hänestä luonut hänen puolisonsa ja näistä molemmista antanut lukuisain miesten ja naisten levitä maailmaan."
(Koraani 4:1)
-ap
t kristitty
Ja vaikka nykyajan maallistuneet kristityt eivät enää péitäkään päätääbn rukoillessaan niin kyllä se tapana on ollut et kirkossa naiset peittävät päänsä. Ja muutenkin pukeudutaan peittävästi.
tiukka niin älä mene häpäisemään herran huonetta. Miksi ateistikaan menisi kirkolliseen juhlaan. Osallistu sitten hääjuhlaan vihkimisen jälkeen.
"Eräs Islamin järjestelmän perusperiaatteista on, että nainen on inhimillinen olento ja naisen sekä miehen sielut ovat samanarvoiset"
Muistutapa tästä miestä sitten kun hoidat kotona muksuja ja kaverisi bilettää kaupungilla naisten perässä.
Voit saada selkäsaunan koska muslimikulttuureissa miehellä on oikeus kurittaa vaimoaan ja lapsiaan. He myös käyttävät tätä oikeutta.
Miksi ateistikaan menisi kirkolliseen juhlaan. Osallistu sitten hääjuhlaan vihkimisen jälkeen.
En mä nyt niistä erityisesti nauti, mutta en todellakaan loukkaisi hääparia, kastettavan lapsen vanhempia tai siunattavan vainajan omaisia olemalla menemättä kirkkoon tai osallistumatta kastetilaisuuteen.
Taidat olla aika änkyrä...
Ei taida oikeasti hyväksyä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
mitä epätavallista siinäon? -ap
Eihän kristittyjäkään haluta muslimien rukoushuoneeseen.
Itse kristittynä en ymmärrä sinua ja jotenkin pidän uskon halventamisena.
tärkeimmistä Jumalan sanansaattajista. Ei Jumalan poika.
Monet ei-muslimit hämmästyvät kuullessaan, että Islamin uskon mukaan Jeesus, Marian poika, on eräs kaikkein tärkeimmistä Jumalan sanansaattajista. Muslimit oppivat rakastamaan Jeesusta eikä kukaan voi kutsua itseään muslimiksi ilman uskoa hänen ihmeelliseen neitseelliseen syntymäänsä ja niihin ihmeisiin, joita hän (rauha hänelle) teki. Muslimit eivät usko näihin asioihin sen perusteella, mitä Raamatussa sanotaan tai mitä jokin toinen uskonto sanoo, vaan yksinkertaisesti siksi, että Koraani kertoo nämä asiat hänestä. Siitä huolimatta muslimit painottavat, että Jeesuksen ihmeet, ja kaikkien muidenkin profeettojen tekemät ihmeet, tapahtuivat "Jumalan luvalla".
taitaa moni kuvitella, että muslimit eivät osaa pukeutua muuhun kuin "mustaan säkkiin"! ;) Tuskinpa kovin moni edes kiinnittäisi huomiota aloittajaan jos hän on häissä esim. kauniissa vaaleissa vaatteissa/mekossa ja hijabissa!
Meitä muslimejakin on monenlaisia, sekin näyttää olevan joillekin mahdotonta ymmärtää. Itse en ole mennyt kirkkoon, vain hääjuhlaan kirkko-osuuden jälkeen, samoin hautajaisissa, käyn vain juhlapaikalla, en jää sinne. Minä en edes käytä hijabia ja muutenkin pukeudun useimmiten farkkuhin. ;)
ihan vastaavasti meidän tuleviin häihin voivat kristityt tulla olkapäät paljaina ja polvet paljastettuina, ilman huivia jne.
Teilläon ihan ihmeellisen tiukkapipoinen suhtautuminen kaikkeen, kuka teitä on oikein pelotellut?
Lukekaa nyt ensin vaikka sitä Koraania.
-ap
uskooko sisääntulija isään, poikaan ja pyhään henkeen? Ei kysytä. Ja niin kauan kun ei kysytä, kaikki saavat toki käydä sisään.
Mun mielestä tässä ketjussa on kyllä sellaista kaksinaismoralismia, että huh huh. Ootteko te oikeasti tosissanne?
Tottakai ap voi osallistua ystävänsä häihin ja pukeutua hijabiin, jos hän niin haluaa.
Omissa häissäni oli häävieraana muslimimies, hän oli paikalla sekä kirkossa että hääjuhlassa. Ihan mielenkiintoisena piti kokemusta. Itsekin olen käynyt moskeijassa, en tosin rukoilemassa, kun en ole muslimi. Kirkossakin olen käynyt monenkin ystäväni häissä, vaikka olenkin nykyisin uskonnoton. Suvaitsevaisuutta se vain vaatii.
Kerromme kirkossa oikein mielellämme jokaiselle tulijalle Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Tervetuloa vain kaikki uskonnottomat ja epäilijät!
(Sen sijaan islaminuskoisen tai juutalaisen käännyttämistä pitäisin vähän epäkorrektina).
uskooko sisääntulija isään, poikaan ja pyhään henkeen? Ei kysytä. Ja niin kauan kun ei kysytä, kaikki saavat toki käydä sisään. Mun mielestä tässä ketjussa on kyllä sellaista kaksinaismoralismia, että huh huh. Ootteko te oikeasti tosissanne?
burkhassa. Ettei kukaan tunnista ja töllötä.
Kaikki tuntemani muslimit ensinnäkin puhuvat "islamiin palaamisesta" eivätkä kääntymisestä...
Toisekseen, burkaa Suomessa tuskin kukaan käyttää? Sehän on afgaaninaisten asu.
Hijab on se huivi ja niqab lienee se vain silmät paljastava kolttu.
joo, veisaan virsiä koska tykkään laulamisesta. Mietin vaan sinun kohdallasi että eihän islam salli musiikkia... miksi kidutat itseäsi osallistumalla tilaisuuteen jossa on paljon sulle ei-sopivaa?
"Kirkko ja sortsit"-avauksesta mieleeni, että miten ev. lut. kirkko suhtautuu hijabiin ja burkaan?
Kesällä on kahden ystävän kirkkohäät, joihin olen menossa, onko mitään estettä verhota pää?
Juupa.
joo, veisaan virsiä koska tykkään laulamisesta. Mietin vaan sinun kohdallasi että eihän islam salli musiikkia... miksi kidutat itseäsi osallistumalla tilaisuuteen jossa on paljon sulle ei-sopivaa?
Kerromme kirkossa oikein mielellämme jokaiselle tulijalle Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Tervetuloa vain kaikki uskonnottomat ja epäilijät! (Sen sijaan islaminuskoisen tai juutalaisen käännyttämistä pitäisin vähän epäkorrektina).
Älänyt ainakaan minua ala käännyttämään, vaikk ateistiolenkin. Jos joku hakee tietoa ja uskoa itselleen, fine. Muuten voisit kohdella uskonnottomia yhtä korrektisti kuin niitä, jotka ovat jotain muuta uskontoa (kuin kristinuskoa)tunnustavia
Muslimi av:llä...
"Kirkko ja sortsit"-avauksesta mieleeni, että miten ev. lut. kirkko suhtautuu hijabiin ja burkaan? Kesällä on kahden ystävän kirkkohäät, joihin olen menossa, onko mitään estettä verhota pää?
Juupa.
Muslimi av:llä? Mitä toi muka tarkoittaa?
sinulla on näköjään paljon omia, päänsisäisiä ajatuksiasi ja varsin tuomitsevia ja ennakkoluuloisia. Ei islam ole mikään kieltojen luvattu paratiisi vaan parhaimmillaan varsin suvaitsevainen uskonto
-ap
tiukka niin älä mene häpäisemään herran huonetta. Miksi ateistikaan menisi kirkolliseen juhlaan. Osallistu sitten hääjuhlaan vihkimisen jälkeen.