Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa 6v eskarilaisen puolesta:(

Vierailija
18.05.2010 |

Syyspuolen eskarilaisemme oli kiltti ja varovainen poika. Oli yksi hyvä kaveri. Nyt keväämmällä on ottanut jonkinlaisen koviksen roolin ja on puhuttelussa joka päivä.

Milloin on kiroillut koulun pihalla (koulun eskari), milloin taisteluleikki on ollut liian kovakouraista.

Usein kuitenkin niin että toinen on ensin heittänyt jalkapallolla päähän, poikani lyönyt sitten takaisin. Jolloin poikani saa kaiken syyn tapahtuneesta. Tai yksi poika luokalla potkii häntä usein, ja kun poikani vastaa mottaamalla, saa poikani syyt.

Häntä myös kiusataan ulkonäköön liittyvästä asiasta. Sitten kun on aikansa haukuttu ja poikani ärsyyntyy, käydään kantelemassa opettajalle.

Mulla on surullinen ja voimaton olo:( Haluaisin joskus kuulla myös niitä hyviä uutisia. Mutta kun niitä ei tule. Joka päivä jotain ikävää.

Antakaa mulle voimia jaksaa....

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ongelmia, kun poika oli liian kiltti. Siellä oli pari häirikköä jotka hakkasivat ja potkivat näitä kiltimpiä poikia. Pihassa on n. 150 lasta ulkoilemassa. Koululaiset ja eskarit samassa pihassa.

Lapsi itse sanoo että on ottanut puolustusasenteen, että heti kun joku tulee tönimään lyömään tai potkimaan tai haukkumaan ulkonäköä hän vastaa siihen sellaisella vastahyökkäyksellä että se kiusaaminen loppuu. Nyt on kiltti poika mennyt sitten toiseen ääripäähän. Haluaa kuulemma olla niin kova, ettei häntä enää kukaan alista.

t. ap

Joku sanoi että miten uskon lapsen selityksiin. Uskon koska kertoo myös omatkin tekemisensä varsin rehellisesti silloinkin kun ne eivät ole niin hyviä.

Useinhan lapset syyttävät toisia, "mut ku se alotti!"

Vierailija
2/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat siten paremmin että esim. "Olli ei koskaan nimittelisi ketään noin rumilla nimillä, kun hän on niin sävyisä lapsi". Eskariope sanoo näin. Ja tiedän että kun lapsi tulee itkien kotiin kun tämä olli on nimitellyt ulkonäköön liittyvistä asioista, niin eihän se munkaan poika nyt tollasta valehtele. Miksi itkisi kun ulkonäköä haukutaan, jos sellaista ei kerran tapahdu?

Eskariope on antanut ymmärtää että heillä on niin hyvä ryhmä että mitään ongelmia ei ole, ja hänen on vaikea uskoa että tuollaista tapahtuu täällä. Mun ei ole vaikea uskoa, kun olen muiltakin vanhemmilta kuullut että sen tunnin pituisen koulun pihassa vietetyn välitunnin aikana on sattunut yhtä ja toista.

Sitten kun sanot niistä asioista, olet vanhempana vain turha häirikkö, kun tämmöistä ei meillä tapahdu. Alan olla tosiaan aika kyllästynyt.

Ensin ongelma oli että poikani oli opettajan mielestä liian kiltti, nyt on liian pahis. Ei hyvin koskaan.

t. ap, ja kyllä tämä asenne alkaa tosiaan olla aika ihmeellinen, olen nimittäin aika kyllästynyt

Ja tietysti sitten jutella myös asiasta niin päin, että onko kenties ryhmässä jännitteitä tai ongelmia jollain poikasi leikkikaverilla, ja voisiko siihen haukkumiseen esimerkiksi puuttua jämäkämmin.

Tietenkin se on ensisijaisesti eskarin väen tehtävänä puuttua akuuttiin tilanteeseen, sinä et siihen voi poissaolevana tarttua. Mutta sinä voit tietysti kotona jutella lapsen kanssa ja tarvittaessa rangaista, jos kontrollikyky kovin pätkii...

JOS sinä tunnut eskariväen mielestä aina syyttävän tilanteista "niitä muita", se ehkä kärjistää keskustelusuhdettanne turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sille tehdä jotain?

Opeta poikasi kohtaamaan asia toisella tavalla

Jos joku hyökkää, sanoo " minua et lyö!". Ja samantien kertomaan opelle.

Kuka yleensä kantelee tappeluista opelle? Se voi kertoa tilanteesta hyvinkin paljon..

Vierailija
4/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän ei puhuta yleensä, mutta osasta lapsista ei uskota mitään negatiivista just kuten ap sano, että eihän Olli nyt semmosta tekisi. Eipä juu. Toisista lapsista sitten uskotaan paljon helpommin pahaa. niin ikävää, mutta niin totta.

Vierailija
5/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin usein kuulee, että päiväkodista saa vain negatiivista palautetta. Asennekasvatusta tarvittais myös henkilökunnalle siinä, että ihan kaikkea tapahtunutta ei ole pakko kaataa vanhemman niskaan, vaan joskus vois kertoa myös niistä hyvistä hetkistä, koska taatusti myös niitä on.

Kaikkien vanhempiin ei voi tutustua millään, mutta totuudensiemen on siinä, että kiusaamista esiintyy vähemmän,kun vanhemmatkin ovat tekemisissä keskenään.

Vierailija
6/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro kaikki, mitä olet kertonut täälläkin.

Vierailija
7/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on muuten ns. nätti lapsi. Mietin vaan että jos kiusaamisen vuoksi joutuu 6v:na oikaisuttamaan korvat, niin miten käy oikeasti ruman lapsen? Sille kun ei voi mitään.

Lapsi on sitä mieltä että opettajille on turha kertoa mitään, kun seuraavana päivänä tulee pataan taas kumminkin. Että paras hoitaa tilanne itse.

ap.

Voisiko sille tehdä jotain?

Opeta poikasi kohtaamaan asia toisella tavalla

Jos joku hyökkää, sanoo " minua et lyö!". Ja samantien kertomaan opelle.

Kuka yleensä kantelee tappeluista opelle? Se voi kertoa tilanteesta hyvinkin paljon..

Vierailija
8/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaa plaa..

ap.

ja kerro kaikki, mitä olet kertonut täälläkin.

Vierailija
9/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tosiaankin totta, että monesti pk-hoitajat ei "suostu" uskomaan "kiltistä maijasta" mitään pahaa.

Meidän eskarissa yksi tyttö määrää kuka saa leikkiä kenenkin kanssa ja millaisilla vaatteilla muut tytöt voivat eskariin tulla, jopa sen, kenet on sovelista kutsua synttäreille ja ketä ei, mutta kun aiheesta on puhuttu opeille, niin ovat ihan ymmyrkäisinä: "Ei Maija ihan varmasti ole pahaa tarkoittanut, Maija on niiiiin kiltti tyttö.."

Vierailija
10/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmätkin nimittelyt ym. Sekä vanhemmat että eskari.

Paperilta luettuna asiat voivat näyttää hyvinkin erilaisilta.

Vastaatko vielä, että kuka kertoo tappelut ym opelle?

Vierailija
11/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat poikien 'ylintä' kastia ja opettajan silmäterät. Tämä Eero on aika väkivaltainen otteissaan mutta harvemmin joutuu puhutteluun potkittuaan tai hakattuaan poikaani tai muita. Myös toiset lapset ei valita Eeron tekemisista juuri koskaan. Vaikka riehaantuu lähes joka päivä jollekin. Potkii munille, kaataa maahan jne.

Puolustauduttuaan hyökkäykseltä poikani on AINA puhuttelussa. Elämä on ihmeellistä. Lisäksi nämä suosikkipojat saavat joulu- ja kevätnäytelmissä pääroolit jne.

Lapseni on sitä mieltä nykyään että kun hän on aina kuitenkin puhuttelussa ja toinen osapuoli pääsee aina paljon vähemmällä niin ihan sama. Ettei tunnu missään. Että kun hän on kuitenkin kaikkien mielestä aina se suurin syyllinen niin ollaan sitten kunnolla:(

ap.

ja on tosiaankin totta, että monesti pk-hoitajat ei "suostu" uskomaan "kiltistä maijasta" mitään pahaa.

Meidän eskarissa yksi tyttö määrää kuka saa leikkiä kenenkin kanssa ja millaisilla vaatteilla muut tytöt voivat eskariin tulla, jopa sen, kenet on sovelista kutsua synttäreille ja ketä ei, mutta kun aiheesta on puhuttu opeille, niin ovat ihan ymmyrkäisinä: "Ei Maija ihan varmasti ole pahaa tarkoittanut, Maija on niiiiin kiltti tyttö.."

Vierailija
12/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko vielä, että kuka kertoo tappelut ym opelle?

Vierailija
13/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pikkuisen omituiselta tuo asioiden ponnekas kieltäminen. Ja että Olli on niin kiltti lapsi. Mistä ne opet tietää mitä siellä tunnin mittaisella välitunnilla oikein tapahtuu. Eihän ne ketään opettajan kuullen nimittele muutenkaan enää tuon ikäiset.

Vierailija
14/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää maha kipeänä. Valitin kouluun, anteeksi pyyntö Eerolta ja siinä se. Myös ohimennen potkii milloin ketäkin jne. Eilen olivat välitunnilla menneet polttopalloa ja tämä Eero oli taas käynyt kimppuun. Potkien. Jokapäiväistä leipää on tämä. Nyt poikani antaa takaisin, ja mulle sitten valitetaan tietty siitä kun on mennyt pojallani otteet niin koviksi.

t. ap

Vierailija
15/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eskariin tulijat on välitunnit keskenään koululaisten seassa? Ilman ohjausta? Ikävää ap että pojastasi näyttää tulleen syntipukki luokalla, mutta ymmärrän ettei kukaan jaksa jatkuvasti turpaankaan ottaa.

Vierailija
16/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tosi kummalliselta, että häntä ei uskota..

Nyt puuttuu ammattitaito tai ap puolustelee

Vierailija
17/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi nyt todella tärkeää. Koeta saada aikaan keskustelufoorumi jossa asiaa voidaan ratkoa sopuisasti (eiväthän vanhemmat ole riidoissa keskenään) kaikkien näkökulmat ja intressit huomioiden. Meidän tyttö on ekalla luokalla ja siellä kiusaamista ratkottiin vanhempainillassa, sekä sähköpostikeskustelussa. Kaikki pitivät tosi hyvin mielessä, että ennemmin etsitään ratkaisua kuin syyllistä, ja kaikki vanhemmat seisoivat yhteisrintamassa kiusaamista - ei kiusaajia - vastaan. Tilanne luokassa näyttää nyt oikein hyvältä. Ihmetyttää kovasti, jos eskarin pedagogit eivät osaa tällaista keskustelua käynnistää.

Vierailija
18/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sitä mieltä että opettajille on turha kertoa mitään, kun seuraavana päivänä tulee pataan taas kumminkin. Että paras hoitaa tilanne itse. ap.

puolta, niin älä ainakaan itse luovuta!

VAADI, että lapsellasi on oikeus olla eskarissa ilman että joutuu harva se päivä kiusatuksi.

Ota tarvittaessa yhteys eskariopettajien esimieheen.

Yhteinen palaveri (lapset vanhempineen + opettajat) voisi auttaa.

Tuo on paha merkki jos lapsesi jo kokee että opettajille ei kannata kertoa. Hän siis kokee että kukaan aikuinen ei häntä puolusta siellä eskarissa. Siksi on tod.näk. ottanut sen koviksen roolinkin.

Opettajat eivät millään ehdi nähdä varmaan puoliakaan niistä tilanteista missä poikaasi kiusataan tmv. Eli heilläkin on asenne muodostunut lähinnä mutu-pohjalta.

Tuo mainitsemasi "tilanteen itse hoitaminen" on monella kiusatuksi joutuneella ainoa vaihtoehto kun kiusaamista ei muuten saa loppumaan. Kiusaajilla on kyllä sitten mainio taito mennä ulvomaan että heidän kimppuunsa on käyty...

Vierailija
19/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei MISSÄÄN ESKARISSA lapset ole tuntia yksin missään ulkona

HÖ HÖ

kyllä koulun eskareissa on oma alue eskarilaisille ja sile ne tahamammat vahtimassa

jos näin ei ihan oikeasti ole, niin tee ilmoitus johtajalle tms

kyllä vois opet vahtia mitä poikasi ja muut tekevät, kuka aloittaa kuka mitäkin

eli ohjeeni on marssi puheille, jos opet ei ota kantaa ja asia selviä

menet porrasta ylemmäks eli johtaja, jos se ei auta mene viel ylemmäks

juos ei apua löydy, MENE ITSE VAHTIMAAN toimintaa, näytät himassa roiikkuvan kun ko9neella tähän aikaan olet

MARS koulunpihalle tutkimaan IHAN ITSE kuka tekeee mitä tekee milloin tekee

ja kirjallisena ylös ja esität faktat opeille

Vierailija
20/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienempiä syytetään. Vaikea uskoa. Lisäksi nuo "häiriköt" ovat yleensä opejen tiedossa, ettei tuo toinen aloittu juttu pitäisi mennä läpi.

Joskus taas tuo itsensä puolustaminen voi mennä liiallisuuksiin ja aiheuttaa ylireagointeja. Jos pallo vahingossa osuu päähän kuten oikeastaan jalkkiksessa joskus kuuluukin ja poika on siitä heti nyrkit pysytyssä niin tilanne ei näytä poikasi kohdalla hyvältä. Hänestä tulee pian "sosiaalinen hylkiö" jonka kanssa ei kukaan halua olla.

Minä äitinä tarttuisin tuohon käytökseen välittömästi enkä etsi aina vikaa muista pojista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän