Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pyysi kaasoksi, häät n. 2kk ennen laskettua aikaani

Vierailija
18.05.2010 |

Kannattaako edes ajatella kaason hommaa kun olen raskaana ja ystäväni häät ovat pari kuukautta ennen laskettua aikaani.

Kyseessä on siis minun toinen raskauteni, ensimmäinen raskauteni päättyi kohtukuolemaan rv 35.Tuohon asti raskaus oli kyllä sujunut täysin ongelmitta. Ei ollut pahoinvointia tai muitakaan vaivoja, ainoastaan mahasta huomasin olevani raskaana ja loppua kohti väsytti enemmän. Sen sijaan tämän raskauden alku on mennyt todella huonovointisena eikä tälle pahoinvoinnille näy loppua. En voi tietää, että miten raskaus muuten jatkuu, mutta alku ei ainakaan ole ollut lupaava.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni häät oli 1,5kk ennen laskettua aikaani ja hän pyysi minua kaasoksi. Suostuin, mutta sanoin, että kaikkea en ehkä voi tehdä mitä hän haluaisi. Ystäväni sanoi ymmärtävänsä, mutta toisin kävi. Ystävästäni tuli häiden lähestyessä vaativa ja tavoitteli kaikessa täydellisyyttä ja minä jouduin raatamaan, ystävänikin kyllä teki paljon. Jotenkin sen jaksoin, vaikka voimat oli välillä tosi vähissä.

Pääsin vielä häihinkin yhtenä kappaleena, mutta ystäväni häissä (myöhään illalla) synnytykseni käynnistyi. Kaikki päättyi hyvin ja lapsemme on elossa ja terve, mutta jos voisin tehdä toisin niin en suostuisi enää kaasoksi raskaana.

Vierailija
2/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin kaasona 2kk ennen la:ta eikä mitään ongelmia ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kaasolla nyt ei ole mitään työurakkaa. Polttareiden järjestäminen ehkä tärkein homma. Muut jutut on kivoja pikkuhommia morsiammen kanssa. Häihin ehkä pitää joku ohjelmanumero järjestää, mutta ei sitä sinun pidä yksin tehdä.

Keskustele vielä morsiammen kanssa, että mitä hän odottaa kaasolta.

Vierailija
4/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli myös toinen kaaso kaikenvaralta. Kaikki meni loistavasti.

Vierailija
5/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että olisin juuri ja juuri jaksanut kevyen askartelun ja morsiamen tukena olemisen, mutta en stressaantunutta ja kireää työntäyteistä ilmapiiriä päivittäisine hääasioineen ja rajuine polttareineen. Ota siis selvää, mitä morsian sinulta odottaa.

Vierailija
6/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee selväksi, että sinun jaksamisesi voi olla huonoa. Päätä sitten, mitä teet.

Vierailija
7/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareiden järjestäminen ehkä tärkein homma. Muut jutut on kivoja pikkuhommia morsiammen kanssa. Häihin ehkä pitää joku ohjelmanumero järjestää

itse olen kaasona mm juontanut häät ja ollut muutenkin kuukauden ajan jatkuvan kitinän ja kurjuuden kuuntelija joten todellakin harkitsisin vielä hetken ;)

Vierailija
8/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata lähteä kaasoksi, jos morsian odottaa sinulta tehokasta toimintaa, ripeitä jalkoja häissä ja loputonta jaksamista pitkien askartelu- ja polttari-iltojen parissa. Kerro, että voit olla henkisenä tukena ja olla apuna pienissä, kevyissä asioissa (esim. puvun hankinta, korttien askartelu), muttet voi lupautua polttareiden, hääohjelman, hääillan sujuvuuden, morsiamen juoksevien asioiden jne. hoitamiseen. Sano, että niitä varten kannattaisi hommata puuhajoukko tai toinenkin kaaso. Jos järjestely sopii morsiamelle ja hän ehdottomasti haluaa sinut kaasokseen, niin sitten se on ok.

Vierailija
9/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän apuna ja pitää kimppua kirkossa.

Toiset sitten odottavat, että kaaso suurinpiirtein järjestää koko juhlan ja toimii seremoniamestarina ja on mukana sovittelemassa morsiuspukuja ja askartelee koristeita ja kortteja ja kuskaa morsianta kampaajalle ja valokuvaukseen ja järkkää sitä ja tätä koko ajan. Ja tietty järkkää jotkut megalomaaniset polttarit.

Eli ota tosiaan selvää, mitä hän haluaa.

Vierailija
10/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kieltäytyisin koko kaason hommasta.

Vierailija
11/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty järkkää jotkut megalomaaniset polttarit. Eli ota tosiaan selvää, mitä hän haluaa.

terveisin nro 7

Vierailija
12/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaason morsiankin on saanut polttari-iltana känni-itkuraivarit. Mä luulin, että olin ainoa. Kolme kuukautta olin morsiamen työjuhtana 24/7, omaa rahaa (jota en koskaan saanut takaisin) paloi mm. hääkoristeluihin kolmisensataa euroa, ja morsiamen kiitollisuus kulminoitui polttareiden raivareihin. Noina vuosina en ollut itse mikään sajan terävin veitsi, onneksi nyt jo oppinut ja oppirahani maksanut.

Ap, harkitse tarkkaan ja juttele morsiamen kanssa rehellisesti.

Vierailija
13/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaason morsiankin on saanut polttari-iltana känni-itkuraivarit. Mä luulin, että olin ainoa.

nauroin ihan vedet silmissä kun morsian huusi. normaalisti en nauraisi päin naamaa mutta se oli sen verran surrealistista menoa etten voinut pidätellä itseäni. anteeksi.

7

Vierailija
14/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toinen antaa palaa täydeltä ,kuinka maailmassa ei ole toista yhtää paskaa ja huonoa ihmistä kuin mä, aloin valitettavasti itkeä itsekin :-( Turha kai sanoakaan, että tämä morsmaikku ei kuulu enää ystäväpiiriini ja avioliittokin kesti huikeat viisi viikkoa. Jiihaa.

Vierailija
15/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raivo ei kylläkään kohdistunut suoranaisesti minuun mutta valintani vaan olivat huonoja. Huonoja. Ja huomio ei kohdistunut 100% häneen joten tunnelma oli pilalla.

harmi kun en saanut sitä videolle.

7

Vierailija
16/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avioliittokin kesti huikeat viisi viikkoa. Jiihaa.

Vuosi on mun tuttavapiirissä ollut lyhin aika.

Vierailija
17/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raivo ei kylläkään kohdistunut suoranaisesti minuun mutta valintani vaan olivat huonoja. Huonoja. Ja huomio ei kohdistunut 100% häneen joten tunnelma oli pilalla.

harmi kun en saanut sitä videolle.

7

Mä otan susta nyt esimerkkiä ja opettelen nauramaan omalle kauhukokemukselleni ja muistolle tosta bridezillasta. Muuten asia nyppii mua ikuisesti.

Vierailija
18/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiden viikon kuluttua eli viikko Barbados-häämatkalta paluun jälkeen tuore aviopari muutti erilleen. Avioero sai lainvoiman heti kun lain voima oli mahdollista saada.

Voittaja-ainesta kauttaaltaan tämä rouva.

Vierailija
19/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan susta nyt esimerkkiä ja opettelen nauramaan omalle kauhukokemukselleni

Vierailija
20/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus kieltäytyä ja jos morsian on ystäväsi, pitäisi hänen se ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä