Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Word-tietäjiä?

Vierailija
16.05.2010 |

Jos teen esim.lopputyötä tai muuta laajempaa työtä, niin kirjoitanko ensin koko tekstin ja luon sitten sisällysluettelon?

Vai täytyykö minun ensin tehdä sisällysluettelo ja muokata sitä koko ajan tekstin valmistuessa?

Kiitos etukäteen avusta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sulla menee puolet ajasta siihn kun koitat pitää sitä ajan tasalla. Työn runko toki pitää olla paperilla, mutta sisällysluettelo ei aja samaa asiaa.

Vierailija
2/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinähän ensin kirjoitat tekstin, sitten valitset otsikot ja muotoilet ne otsikoiksi. Sisällysluettelo muodostuu sitten niistä otsikoista, jolloin myös saat automaattisesti otsikoille sivunumerot. Voithan tehdä homman myös manuaalisesti, mutta se on työläämpää, koska teksti liikkuu koko ajan, kun kirjoitat ja näin otsikoiden sivunumerot myös vaihtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkkaat sieltä valikosta otsikoksi jonkun valmiin tai itse kehittelemäsi. Siis aina sieltä valikosta, niin Wordin ohjeissa muistaakseni on neuvot, miten se sisällysluettelo voidaan luoda joko ennen, kesken työn tai työn jälkeen. Jos luot sen ennen tai kesken tai teet sisällysluettelon luomisen jälkeen muutoksia, mitkä muuttavat myös sivunumerointia pystyy luettelon päivittämään.

Vierailija
4/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan sen sitten viimeisenä.

ap

Vierailija
5/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy tekee automaattisesti päivittyvän sisällysluettelon. Mut otsikot sinne tekstiin pitää tehä niil eri otsikko asetuksil. En itsekään ihan tarkkaan nyt muista miten meni...neuvoisin muuten. Joten kannattaa tehä viimisenä.

Vierailija
6/6 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai täytyykö minun ensin tehdä sisällysluettelo ja muokata sitä koko ajan tekstin valmistuessa?

Siis Wordihän tekee itse sisällysluettelon kun vain käytät väliotsikoissa "muotoiluja" eli niitä eri otsikkoja.

Sinänsä on teknisesti sama teetkö sisällysluettelon heti vai vasta lopuksi sillä ohjelma tekee sen samallalailla. Mutta toki on helpompaa seurata omaa isoa työtänsä kun sisällysluettelon tekee alusta saakka ja päivittää sitä.

Eli kun olet käyttänyt väliotsikoissa "muotoilua",

niin "Lisää - Hakemistot ja luettelot - Sisällysluettelo välilehti"

Sit kun kirjoitat lisää tekstiä ja väliotsikoita, niin ei tarvi kuin mennä sisällysluettelon päälle ja hiiren oikealla "päivitä kenttä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme