Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mä tiedän pitääkö mun lähteä nyt päivystykseen vai ei?

Vierailija
16.05.2010 |

Muljautin nilkkani pihalla, nilkka on ihan suht ok mutta jalkapöydän pikkuvarpaan puoleinen osa ja se luupallo siinä on kipeät. Jalkapöytä on vähän turvoksissa ja särky yltyy jos jalkaa ei pidä koholla. Alkuun en pystynyt varaamaan jalalle yhtään, nyt kun muljahduksesta on reilu puolitoista tuntia, pystyn jo vähän varaamaan jalallekin. En kuitenkaan pysty astumaan sillä normaalisti. Kipu säteilee vähän myös nilkan ulkosyrjään ja jalkapohjan alle.

Kattelenko tuota yön yli, jos menee itsellään ohi? Vai kannattaisko vaan lähteä lähimpään päivystykseen reilun 30 kilsan päähän?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä menisin ehdottomasti näyttämään nilkkaa mielummin erikoislääkärille kuin arvauskeskukseen. Jos yksityispuolen ortopedi sattuu olemaan töissä paikallisessa keskussairaalassa tai yliopistosairaalassa, voi mahdollisesti (jos siis tarvista on) määrätä jatkohoidon kunnalliselle puolelle. Ortopedi osaa varmaankin sanoa suoraan, mikä jalassa on, toisin kuin Tklääkäri.

Ap voi rahaa säästääkseen tehdä esim siten, että menee ensin omalääkärille TK:hon, jossa oletettavasti otatetaan röntgenit. Sieltä kuvia lainaksi ja sitten kuvien kanssa Yksityisortopedille. Kyllä se valitettavasti vain on niin, että ortopedi on erikoislääkäri tasoero terveyskeskuspuolelle on huima - valitettavasti. Laadusta kannattaa maksaa ja valita lääkäri ITSE.

Vierailija
2/12 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elleivät luut törrötä ihan läpi ja verta valu. Eli odota ihan rauhassa kotona aamuun ja hakeudu sitten hoitoon. Jos mahdollista niin suoraan yksityiselle puolelle ortopedille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en sitten käynyt lääkärillä, kun lähin päivystävä röntgen ois ollut yli sadan kilsan päässä.. Jalka on nyt yön levon jäljiltä ehkä vähän parempi, mutta kipeä tuosta luun kohdalta edelleen enkä ihan normaalisti pysty tällä jalalla astumaan. Mietin, kannattaako mun lähteä lääkäriin nyt aamusta vai mennä vaan töihin sinnikkäästi? Oon hoitoalalla, ja työssä joudun olemaan jalkojen päällä todella paljon, mahtaakohan onnistua tän jalan kanssa..

Jalka ei kai ole enää turvoksissa, luulen, mutta kipeä ulkosyrjästä. Joudun astumaan enemmän sisäpuolella, kun koko painoa ei pysty normaalisti jalalle varaamaan.

Mitä te tekisitte? Töihin vaan vai turhaan lääkäriin?

ap

Vierailija
4/12 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene näyttämään sitä lääkärille

Vierailija
5/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ottaisin Buranaa ja laittaisin kylmää jalalle, antaisin olla nyt levossa. Huomenna kävisin näyttämässä, mieluummin ortopedilla. Tietenkin, jos tk käy myös, jos ei lähistöllä ole lääkäriasemaa.

Vierailija
6/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivystykseen yleensä voi myös soittaa ja kysyä että kannattaako tulla. Sitä suorastaan toivotaan, ainakin meillä. Kuvia ei monessa tk-päivystyksessä viikonloppuna saa.

Vierailija
7/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nilkan liikeradat normaalit?

Jos on, niin katsoisin yön yli.

Vierailija
8/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin tee vahinkoilmoitus ja hoidata yksityisellä.

Vierailija
9/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on kolmen k:n hoito käynnissä, eli kylmää, sidettä ja kohoasentoa. Lääkäriin menosta en osaa neuvoa.

Vierailija
10/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tee mitään mitä tk-lääkärikään ei voisi. Toki se voi määrätä ne kuvat ja nauraa ääneen kun rahaa tulee vaan lisää.

Vierailija
11/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene pikkuvarvas ja se viereinen koukkuun. oikeestaan tuo pikkuvarvas pysyy suorana. sitten kun nostan jalan selkeästi koholle, menee pikkuvarvaskin koukkuun, outoa. nilkan liikkeet on suht normaalit, mitä nyt vähän rajoittuneet turvotuksen takia.

ap

Vierailija
12/12 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä, koho, kompressio ja kipulääke, niillä pärjää aika pitkälle. Päivystykseen ei kannata lähteä, tuskinpa nivelsiteet ainakaan ovat poksahtaneet. Veikkaisin nilkan nyrjähdystä, joka on kyllä kipeä, mutta vaaraton. Huomenna voi käydä lääkärille näyttämässä virka-aikaan, korkeintaan laitattaa tukisiteen, jota pidät kunnes nilkka parempi

t. nilkan monen monta kertaa pyöräyttänyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi