Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli masennuksesta, kun ei varaa lääkkeisiin/hoitoon?

Vierailija
16.05.2010 |

Onko muita, jotka on joutuneet taistelemaan masennuksesta itse kuiville? Annatteko vinkkejä?

Liikunta helpottaa hetkisen verran, mutta seuraavana aamuna on taas yhtä paska olo.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet on tosi edullisia. Itse sinnittelemällä ja hoitoa lykkäämällä saat vaaan enemmän sumuisia vuosia.

Vierailija
22/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että on saavutus, että pesee kerran päivässä omat hampaansa? suihkussa käymättä päiviä, kun ei jaksa, vaatteita ei jaksa vaihtaa jne.

Eri asia onkin, että jos pystyy psyykkaamaan itseään, mutta silloin ei kovin vaikeasta masennuksesta ole kyse.

Vanhemman psyyke on tärkeämpi kuin lasten yhden päivän nälkä.

Ja tietenkään oma lapseni ei ole kärsinyt nälkää, mutta jos pitäisi valita, niin lapsen hyvinvoinnin kannalta valitsen heti vanhemman mielenterveyden.

olen toista mieltä. Jos minun pitää valita, että onko lapseni päivän nälkäinen kuukaudessa vai onko hänellä vanhempi, joka on ei-masentunut, niin olkoon nälkäinen. Tämä tuntuu kovalta, mutta vanhemman mielenterveys on tärkeämpi lapsen kehitykselle, kuin päivän nälkä.

Toiseksi, kun se mielenterveys on kunnossa, jaksaa ihan toisella tavalla keksiä eri tapoja, miten säästää ja nipistää muualta se 4 euroa.

Ennemmin itsekin ostan sillä 4 eurolla leipää lapsille kuin lääkkeitä itselleni jos en ihan pakosti lääkettä tarvitse (eli henki ei lähde).

Minä pidän kyllä lasteni täysinäistä vatsaa omaa psyykeäni tärkeämpänä, sen verran pystyn aina itseäni psyykkaamaan omin keinoin, että leipää ei lasten suusta tarvitse viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kovin kallis ja lääkkeen saa terveyskeskuslääkäriltä..

Vierailija
24/24 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.moodgym.anu.edu.au/welcome

..mielialajumppaa, saattaa olla jopa parempi kuin Suomen tunnetusti kehnot mielenterveyspalvelut. Toinen ajatus on että jos taiteet kiinnostavat, niistä saattaa löytyä uusia voimavaroja, monet purkavat tuntojaan esim kirjoittamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi