Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli masennuksesta, kun ei varaa lääkkeisiin/hoitoon?

Vierailija
16.05.2010 |

Onko muita, jotka on joutuneet taistelemaan masennuksesta itse kuiville? Annatteko vinkkejä?

Liikunta helpottaa hetkisen verran, mutta seuraavana aamuna on taas yhtä paska olo.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa parin euron lääkkeisiin niin kai nyt jotain tukea sitten saa?

miten voi olla noin rahaton tilanne?

kannattaa aloittaa hoitamaan itseään HETI, sillä masennus voi syventyä, eikä rahahuoletkaan sitä auta!

etsi itsellesi tukipiiri-lastenhoitoapua sukulaisilta tai kavereilta jne. ennen kuin olet täysin kykenemätön toimimaan (masennus on ikävä kun se menee pahaksi)

Vierailija
2/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden. En päässyt irti exästä millään.

Sitten vaan aloin hoitaa itseäni ja kuntoani, sain itsetuntoa ja kas, masennus vaan katosi. Lääkkeitäkin kokeilin, mutta en saanut niistä apua kuitenkaan.

Sossu kyllä maksaa lääkkeet ja muut terveydenhuolto kulut jos et ylitä tulorajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin takuulla keksit paremmin keinoja helpottaa myös toimeentuloanne! Sen lääkkeen hinnan saat helposti takaisin, eivät ole kalliita nykyään.

Vierailija
4/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, ettei jää yksin. Apua ei anneta, ellei sitä pyydä. Lääkkeet nyt ovat sielun särkylääke. Joidenkin masennus helpottaa niiden vuoksi, toisten niistä huolimatta.

Ennen kuin alkaa haaveilla lääkkeistä ja ajatella, mitä ne maksavat, on siis pyydettävä apua. Sitä saa terveyskeskuksesta ja seurakuntien diakoniatyöstä. Diakonit ehkä pystyvät edelleen antamaan ruoka-avustusta, jonka avulla pitäisi kuukauden lääkesatsin ja terveyskeskusmaksun hinnan säästämään.

Jos oikein hiuksia halotaan, niin lieneekö siitä aina niin väliä, ettei maksa terveyskeskusmaksua. Jos talous on todella kuralla ja laskuja on jo perinnässä, niin yksi terveyskeskuslasku ei siinä hässäkässä paina sitä eikä tätä. Ylivelkaantuneilta kiskottavat korot ja korvaukset ovat joka tapauksessa täysin absurdeja, joten mitäpä sitä pieniä suremaan. Lisäksi nämä minimikorvaukset mitä yhteiskunta makselee, taitavat olla niin pieniä, ettei ulosotto niihin kajoa. Luottotietomerkinnällä ei ole tuossa vaiheessa mitään väliä, koska luottoa ei kuitenkaan kykene ottamaan.

Vierailija
5/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko puolison kanssa ja siksi et saa toimeentulotukea?

Olen sairastanut masennusta lapsesta asti, vasta 17-vuotiaana diagnosoitiin. En ole sentään tappanut itseäni. Välillä tosi huonoja päiviä ja toisinaan taas parempia. Lopetin lääkkeiden syömisen, koska en katsonut niistä olevan hyötyä.

Käynti psykologin juttusilla auttoi tiettyyn pisteeseen asti, kunnes sain selville masennukseni perimmäiset syyt. Mutta en sano että siitä olisi todella suurta hyötyä.

Itseäni auttaa eniten että teen sellaisia asioita mistä pidän ja hivutan itseänu pikkuhiljaa kohti päämääriäni. Nyt näyttää suhteellisen hyvältä :)

Vierailija
6/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko puolison kanssa ja siksi et saa toimeentulotukea?

Olen sairastanut masennusta lapsesta asti, vasta 17-vuotiaana diagnosoitiin. En ole sentään tappanut itseäni. Välillä tosi huonoja päiviä ja toisinaan taas parempia. Lopetin lääkkeiden syömisen, koska en katsonut niistä olevan hyötyä.

Käynti psykologin juttusilla auttoi tiettyyn pisteeseen asti, kunnes sain selville masennukseni perimmäiset syyt. Mutta en sano että siitä olisi todella suurta hyötyä.

Itseäni auttaa eniten että teen sellaisia asioita mistä pidän ja hivutan itseänu pikkuhiljaa kohti päämääriäni. Nyt näyttää suhteellisen hyvältä :)

Vierailija
7/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilä suosittelee masennukseen VHH-ruokavaliota, eli vähähiihydraattista ! Ja se toimii !

Masennus ei taatusti eikä mikään muukaan sairaus ole minkään lääkkeen puutetta !

Lääkkeet poistavat oireet, mutta ei syytä ! Jos on puutetta rasvahapoista, vitamiineista tai hivenaineista, ni mitä hittoa sä myrkytät itteäs jollain hiton pillereillä !

Itse olen nyt 25v ja kärsinyt omien muistikuvien mukaan n. 8 vuotiaasta asti lievästä masennuksesta ja tietty ruokavalio todellakin auttaa/pahentaa asiaa.

Itselleni pahimpia ovat viljat, jotka "sekoittavat" pääni.

Tiesikö kukaan, että esim. LSD-huume on johdettu homeista joita kasvaa gluteenipitoisissa viljoissa? Että tuosta nyt voi sitten miettiä mitä viljat, lähinnä tarkoitan meidän kotimaisia aina niin hyviksi kehuttuja viljoja, mitä ne oikeesti tekevät meidän kropassa?

Lukekaapas kirja Vaaralliset Viljat

ja käykää sivulla http://www.anttiheikkila.com/

Vierailija
8/24 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lle sanoisin; lääkkeet auttaa jaksamiseen . Ei ne masennusta ehkä poista, mutta antaa voimia jaksaa arjen kanssa ja esim. hoitaa raha-asiat kuntoon!

Vierailija
9/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuskäynti maksaa jotain 11 euroa.

Vierailija
10/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko muualla kuin Suomessa?

Suomessa tk-lääkärille kun valittaa, saa suhteellisen helposti lääkereseptin ja lähetteen psykologille.

Yleisin ensimmäisenä tarjottava lääkehoito on SSRI-lääkkeet, citalopram taitaa olla niistä käytetyin. Siitä ei jää itselle maksettavaa kuin muutama euro kuukauden paketista.

Liikunta, hyvät sosiaaliset suhteet, ja muutenkin terveelliset elämäntavat tukevat hoitoa. Lievissä tapauksissa saattavat itsessäänkin riittää.

Suurin osa lievistätapauksista hoituu ihan perusterveydenhuollossa.

Rohkeasti vain aikaa varaamaan.

Vierailija
11/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa - ja ylimääräinen tässä tarkoittaa nyt myös lääkkeitä.

Vierailija
12/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: masennuksesta toipunut

Vierailija
13/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden. En päässyt irti exästä millään.

Sitten vaan aloin hoitaa itseäni ja kuntoani, sain itsetuntoa ja kas, masennus vaan katosi. Lääkkeitäkin kokeilin, mutta en saanut niistä apua kuitenkaan.

Vierailija
14/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkeen muuhun on varaa (vaikka tulot olisivat minimaaliset), mutta ei omaan mielenterveyteen.

Muutin lopulta itse halvempaan asuntoon, jotta sain varat terapiaan (muistaakseni 2 kertaa viikossa kelan tukemana tuli maksamaan minulle alle 100 euroa), lääkkeet kuukaudessa max 5 euroa. Vaikka sinne terapiaan et menisi, niin terveyskeskukseen ja halvimpiin lääkkeisiin varmasti voi jostain nipistää.

Tai ota yhteyttä diakoniin (ei tarvitse olla kirkon jäsen), jos siihen 5 euroon ei ole varaa.

Vierailija
15/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimpien masennuslääkkeiden hinnat ovat tippuneet muutamassa vuodessa todella alas. Yleisimmät sertraliinit esim. 100 kpl pakkaus maksavat 4-5 e.

Terapian rahoittaminen voi olla vaikeaa, mutta kyllä terveyskeskusen kautta pääsee mt-toimiston asiakkaaksi. Älä päästä masennusta pahentumaan!

Anna tilinrosi niin mä laitan sulle rahat terveyskeskusmaksuun ja parin kk:n lääkkeisiin.

Vierailija
16/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin itsekin ostan sillä 4 eurolla leipää lapsille kuin lääkkeitä itselleni jos en ihan pakosti lääkettä tarvitse (eli henki ei lähde).

Vierailija
17/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen toista mieltä. Jos minun pitää valita, että onko lapseni päivän nälkäinen kuukaudessa vai onko hänellä vanhempi, joka on ei-masentunut, niin olkoon nälkäinen. Tämä tuntuu kovalta, mutta vanhemman mielenterveys on tärkeämpi lapsen kehitykselle, kuin päivän nälkä.

Toiseksi, kun se mielenterveys on kunnossa, jaksaa ihan toisella tavalla keksiä eri tapoja, miten säästää ja nipistää muualta se 4 euroa.

Ennemmin itsekin ostan sillä 4 eurolla leipää lapsille kuin lääkkeitä itselleni jos en ihan pakosti lääkettä tarvitse (eli henki ei lähde).

Vierailija
18/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen toista mieltä. Jos minun pitää valita, että onko lapseni päivän nälkäinen kuukaudessa vai onko hänellä vanhempi, joka on ei-masentunut, niin olkoon nälkäinen. Tämä tuntuu kovalta, mutta vanhemman mielenterveys on tärkeämpi lapsen kehitykselle, kuin päivän nälkä.

Toiseksi, kun se mielenterveys on kunnossa, jaksaa ihan toisella tavalla keksiä eri tapoja, miten säästää ja nipistää muualta se 4 euroa.

Minä pidän kyllä lasteni täysinäistä vatsaa omaa psyykeäni tärkeämpänä, sen verran pystyn aina itseäni psyykkaamaan omin keinoin, että leipää ei lasten suusta tarvitse viedä.

Vierailija
19/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parista eurosta kuukaudessa kiinni. Mun 3 kuukauden lääkkeet maksaa jotain 6 euroa. Osta lääkkeet ja säästä tuo kuusi euroa vaikka leipomalla itse leivät.

Vierailija
20/24 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus vai noin tiukka taloudellinen tilanne? Kyllä minäkin depressiota vastaan joutuisin taistelemaan, jos rahaa ei edes vitosen lääkepurkkiin.

Voimaa, ap, toivottavasti kaikki asiat järjestyvät jotenkin mahdollisimman pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä